Wat vinden jullie nou van de MCdonald's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:57

jokertje28 schreef:
Ik kan jullie vertellen dat er in oktober de big tasty weer terug komt......Ik heb namelijk een collega die ook als bijbaantje bij de Mac Donalds werkt. En die vertelde me dat... :D Nu nog de chicken saté hihi! :)

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Murthul

Re: Wat vinden jullie nou van de MCdonald's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:07

dusss. lees mijn bericht nog even isaja..

en jokertje, de sate komt binnenkort wél terug..

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:09

xManon_ schreef:
Nu nog een fatsoenlijke vegaburger.

Eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:10

I'm loving it! :9

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:54

F_Orumster schreef:
De ketchup zit ook een klein beetje smaak aan, een rare zoete chemische saus.

Het is de originele heinz tomaten ketchup die McDonalds gebruikt :P

Vegaburgers zullen voorlopig niet komen, Aan de groenteburger worden nu al zo hoge eisen gesteld dat veel franchisenemers besluiten deze niet in het assortiment op te nemen.
Zo moeten deze burgers in een aparte pan worden gebakken, en mag deze olie niet worden gemengd met andere olie.
En de nieuwe LOV apparatuur, filtert de olie steeds, waardoor de olie toch met elkaar in aanraking komt.
De tangen waar deze producten mee worden vastgepakt, moeten afzonderlijk van de andere liggen..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:57

Myrthe_Yolto schreef:
Nou jokertje, die info klopt niet.. er is nog niets bekende over eventuele terugkomst van de tasty :n

Jawel hoor!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:58

het slaat ook nergens op trouwens, in hoorn hadden ze groentenburger, die werd altijd apart in n frietpan gebakken en filterbakken werden schoongemaakt en die pan het eerst gefilterd om mengen te voorkomen.. maar toch moest ie uit het assortiment, want het was officieel een frietpan :roll:

Jokertje, ik wérk er.. fulltime, dusja. ikw eet voor wel 100% zeker dat er niets bekend is.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:00

Dat van die tasty hebben we gisteren zelfs nog nagevraagd in Duiven, en daar zeiden ze dat hij wel degelijk terug komt :).
Myrthe_Yolto, ik vind dat je nogal aangebrand reageert, volgens mij is dat nergens voor nodig. Het kan ook per filiaal verschillen
werd ons gisteren verteld, dus Jokertje kan het best over een vestiging hebben waar hij ook weer terug komt ;).

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:02

hmm.. vind ik érg vreemd, want tis tenslotte een beslissing van MCDnederland, hij komt uiteindelijk ook wel terug, maar er is niets bekend over een data, imean, wij kunnen bv niet eens tastysaus enz bestellen..

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:08

Een hamburger, kipnuggets, MC Flurry en een ijshoorntje op z'n tijd vindt ik wel lekker hoor. Ik vind alleen de friet niet te eten.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:16

Myrthe_Yolto schreef:
hmm.. vind ik érg vreemd, want tis tenslotte een beslissing van MCDnederland, hij komt uiteindelijk ook wel terug, maar er is niets bekend over een data, imean, wij kunnen bv niet eens tastysaus enz bestellen..

Als ik een supervisor tegen kom, zal ik eens polsen :P
Maar die beslissing ligt bij MCD Nederland.

Tasty is volgensmij een product dat elk restaurant moet verkopen (muv de express restaurants) dus daar kan geen verschil in zitten per restaurant.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:23

Ik zou de mac een stuk beter vinden als het vlees een beter leven gehad zou hebben, of als je keuze hebt.
Vaak moet ik mee met anderen, maar hou het dan wel op vers fruit en een side salad.
Vind het wel jammer, was altijd dol op de mckroket.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:24

je hebt toch de bio burgers of is dat niet de mac donalds maar de quick

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:25

Ja maar die heeft geen mcdrive waar ik doorheen gesleurd word :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:23

Pentax schreef:
Ik zou de mac een stuk beter vinden als het vlees een beter leven gehad zou hebben, of als je keuze hebt.
Vaak moet ik mee met anderen, maar hou het dan wel op vers fruit en een side salad.

De consument is uiteindelijk degene die massaal bepaald wat kan en niet kan. In andere landen zijn er andere smaken bv en andere dingen die je niet in nederland kunt krijgen bv. Alles wordt aangepast als er maar genoeg protest/behoefte is. Het gaat tenslotte om winst en dat gaat niet lukken als klanten wegblijven.

Hier in portugal is het duidelijk dat het vee van weides komt. De portugese mac krijgt trouwens (nog)vlees uit andere landen, voornamelijk Spanje, omdat (nog) geen enkele veeboer hier aan alle eisen die ze stellen kan voldoen.

Ik kan me voorstellen dat het bv in de VS misschien wat anders toegaat omdat er zo massaal geproduceerd moet worden, maar daar heb je in nederland toch niks mee te maken?
Hier iets informatie omtrent de dieren waaraan ikzelf opmaak dat ze helemaal niet zo met "dieronvriendelijkheid" bezig zijn.
link

Vegetarishe producten leveren die gefrituurd moeten worden is lastig en bovendien zie ik persoonlijk het nut niet in van het frituren van dingen op basis van groenten. Eet dan idd gewoon lekker salade of fruit.

Overigens zou ik willen dat er geen suiker in de yoghurts zat. Er zit toch al fruit in? Ik schrok me wild toen ik er ooit eens een besteld had. Dat heeft toch niks meer met yoghurt te maken?
Verder verdedig ik de producten met hand en tand (en ik werk er niet eens :D ).

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:33

we hebben geen yoghurts meer |(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:35

Lusitana schreef:
Pentax schreef:

Vegetarishe producten leveren die gefrituurd moeten worden is lastig en bovendien zie ik persoonlijk het nut niet in van het frituren van dingen op basis van groenten. Eet dan idd gewoon lekker salade of fruit.

Een vega burger kan net als een gewone burger op de grillplaat bereid worden.
Een vega wil ook weleens wat anders dan een salade of fruit en heeft net als een niet vega weleens zin in een burger op brood.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:43

Helaas kan het 'vleesje' wat tussen de burger zit niet gegrilld worden bij de McDonald's.
Overigens hebben wij 1 speciale frituurbak voor de groenteburger :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:47

Ik maar denken dat de burgers gegrilld waren, dan is dat zeker een warmhoudplaat.
Jammer, wel gezonder even grillen.

Falafel kan prima gefrituurd, misschien is dat wat voor de mac.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:54

Komt de Big Tasty Bacon ook terug?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:56

voorlopig iniedergeval niet.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:58

Bij ons is de Big Tasty nooit weggeweest...

Ik ben trouwens geen fan van Mc D...af en doe die 1 euro hamburger of een kip nuggets...heb liever een normale frituur.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:59

tasty is weg sinds 2/3 weken..

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:07

F_Orumster schreef:
Ik maar denken dat de burgers gegrilld waren, dan is dat zeker een warmhoudplaat.
Jammer, wel gezonder even grillen.

Falafel kan prima gefrituurd, misschien is dat wat voor de mac.

Gefrituurde vleeswaren worden bewaard in een UHC (universal holding cabinet). hierin wordt alleen het vlees max. 20 minuten bewaard. Er worden dus geen complete burgers meer gemaakt, die slap worden door het lange bewaren.
Zodra er een bestelling wordt geplaats, wordt pas het brood getoast en gedresst

Het grote probleem met de grillen is dat je een aparte grill zou moeten hebben waar alleen vega producten op kunnen, anders heb je alweer contact met vleeswaren.
McDonalds stapt nu over op de LOV frying apparatuur, wat zorgt dat de olie regelmatig wordt gefilterd en de kwaliteit van de producten veel beter wordt. Helaas mag de vegetarische pan hieraan niet mee doen ivm met besmetting, en kiezen steeds meer franchisenemers om de groenteburger uit het assortiment te halen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:12

Helder :)

Is dat gescheiden bereiding vanuit de mac uit of vanaf de vegetariers? In het laatste geval vind ik dat de vegas met die standpunten dat een beetje losser moeten laten.