Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lanide

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:05

Hee,ik doe mee Lachen
Er mag wel wat kilootjes af voor zomer die eraan komt. Ik beoefen 1x per week fitness en ga vaak naar sauna en zwem, tennis soms. En ik fiets 3x per week 20 km. in het algemeen is dat dan wel aardig. Alleen let ik dan niet op mijn eetpatroon Geld, geld! maarja. Nu mijn moeder serieus bezig is met afvallen doe ik mee Haha! Mijn moeder houdt zich de hele week streng aan de eetpatroon die ze uitgestippeld heeft. Ze beloont zich dan door : elke zondag mag ze eten wat ze wilt. Zodat ze dan weer de hele week ertegen kan. Ze is nu in 2 weken al ongeveer7,5 kilo af, veel man.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:13

Hee Lanide, wat goed Haha! Hoeveel moet er af? Veel succes in elk geval!!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:09

Pffffoei wat heb ik gezondigt dit weekend Bloos Héél veel chocola gegeten, en chips... Nou ja, kan ik er komende week weer tegenaan zullen we maar zeggen, ben iets van 1 kilo aangekomen, iets minder, dus 't valt nog mee, da's er tegen donderdag (weegmoment) wel weer af.

Vind het zo moeilijk om niet iets lekkers te pakken als ik weet dat het er is, heb absoluut geen trek in chocola oid als ik het niet in huis heb, maar bij m'n ouders is het er wel en dan wil ik het ook. Hebben jullie dat ook?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:15

Ja dat heb ik ook heel erg. Als ik weet dat er niets is, ja jammer, maar beter voor mijn gewicht. Maar als het er is, dan heb ik zo de neiging het te pakken Scheve mond
Maarja, vandaag wat pringles gegeten, maar niet belachelijk veel, paar handjes. Zo hou ik het goed vol, iedere dag een klein beetje van iets lekkers nemen.
Zo avondeten, macaroni met groenten en een vegetarische hamburger en dan vanavond nog wat aardbeien en ev. een appel Lachen
Ik moet nog 1 kg en wil dat echt nog eventjes volhouden.. ben benieuwd wanneer ik op de 53 kg zit Vork

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:17

_Scarlet_ schreef:
Pffffoei wat heb ik gezondigt dit weekend Bloos Héél veel chocola gegeten, en chips... Nou ja, kan ik er komende week weer tegenaan zullen we maar zeggen, ben iets van 1 kilo aangekomen, iets minder, dus 't valt nog mee, da's er tegen donderdag (weegmoment) wel weer af.

Maar als je veel meer brood had gegeten dan normaal, zou dat gewicht er ook weer aanzitten toch, als je normaal heel weinig eet en dan opeens veel? Ligt niet perse aan die chocola/chips, dat komt volgens mij pas als je daar een gewoonte van maakt.
Of heb ik dit nou echt helemaal verkeerd?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:19

Mja het is allebei natuurlijk, heb idd ook meer brood gegeten dan normaal en had afgelopen zaterdag pizza, dat telt ook aan. Maar ja, dan zou ik abnormaal weinig zijn aangekomen, gezien naar wat ik gegeten heb Tong uitsteken
Maar ja, maakt ook niet uit
Lekker sporten komende week Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:20

7,5 kilo in twee weken is ongezond veel. Dan ben je wrsch ook een hoop vocht en spieren kwijt, en dat is nou net niet de bedoeling.

Weet je wat bij mij helpt tegen die chips-buien? Bij je maaltijd er echt werk van maken. Zo heb ik gisteren een kippetje gebakken met uitjes, champignongs, tomatensaus en lekkere kruiden, twee roggebroodjes geroosterd met wat 'I Can't Believe It's Not Butter' erop, een handje aarbeien in de magnetron en die door de yoghurt geroerd. Heerlijk. Gewoon genieten van je eten Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:27

Ik schrok ook van die 7,5 kg in 2 weken Bloos!

Goed idee Laura, aardbeien in de magnetron en dan door de yoghurt, ga ik vanavond doen als we yoghurt in huis hebben. En anders eet ik die aardbeien er wel geprakt doorheen ofzo of in kleine stukjes. Haha!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:28

Ik lees hier van een aantal dat ze een snack dag hebben. Dat ze op een dag alles mogen eten wat ze willen en de rest van de dagen dieet. Maar je kunt beter niet alles eten wat je wilt want dan zou ik tenminste de neiging krijgen om erg veel te eten endan heb je een week voor niks zo weinig gegeten toch?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:30

Spetterlover schreef:
Ik schrok ook van die 7,5 kg in 2 weken Bloos!

Goed idee Laura, aardbeien in de magnetron en dan door de yoghurt, ga ik vanavond doen als we yoghurt in huis hebben. En anders eet ik die aardbeien er wel geprakt doorheen ofzo of in kleine stukjes. Haha!

Ik had aarbeien uit de diepvries dus die moesten ontdooie, maar als je ze even kookt Tong uitsteken dan zijn ze lekker prakkerig en komt er sap uit dus dan is je yoghurt nog lekkerder dan wanneer je harde kauw-aarbeien Knipoog hebt!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:32

Ooh vandaar, oke, maar klinkt lekker met aardbeien die niet meer helemaal hard zijn, maar eens doen als ik een vreetbui heb ofzo, dan hou ik het nog binnen de perken Haha!

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:31

Gaat goed met iedereen zo te lezen, ga zo door OK dan!

Ik had even een vraagje beetje een aparte dat wel maar, ik ben vrij veel afgevallen
dat is allemaal helemaal geweldig natuurlijk maar ik ben ook een cup maat kleiner geworden is dat normaal?

En als je je eetpatroon altijd hetzelfde houd kwa voedingsstoffen en je gewoon wel elke
dag sport klopt het dan dat je op een gegeven moment niet meer afvalt?

En ik heb een vrij eentonig eetpatroon zeg maar, en zou ook wel eens wat anders willen eten inplaats van...
Maar ik ben dan altijd zo bang dat ik weer aankom omdat het met dit eetpatroon gewoon gelijk blijft.

Ik ben verder niet echt thuis in die dingen, zoals wat is goed wat absoluut niet ect. ik zie afentoe door de bomen het bos niet meer
kwa eiwitten, koolhydraten enz. het enige dat ik weet is dat vet gewoon niet goed voor je is.

Tja het zijn misschien aparte vragen maar ben er benieuwd naar de antwoorden.
Ik vraag me ook wel eens af of mijn eetpatroon goed is, maar durf het er hier zo niet op te zetten eigenlijk haha Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:46

waarom niet? Dat doen de meeste mensen hier toch?

Dat vet gewoon niet goed voor je is, helaas, dat is ook onzin Haha! Het ligt er helemaal aan wat voor vet. Iedereen heeft vet nodig. Er zijn namelijk bepaalde vitaminen die alleen in combinatie met vet goed in ons lichaam opgenomen worden. Maar onder de noemer ' vet' zijn een heleboel verschillende voedingsmiddelen te plaatsen, waarvan er een aantal inderdaad niet goed voor je zijn. Vuistregel weer: Als het vet kan stollen (boter, frituurvet, etc) is het een verzadigd vet en die kan je beter laten staan. Beter kiezen voor onverzadigde vetten, zoals olijfolie, visvet etc.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:01

Laura schreef:
waarom niet? Dat doen de meeste mensen hier toch?

Dat vet gewoon niet goed voor je is, helaas, dat is ook onzin Haha! Het ligt er helemaal aan wat voor vet. Iedereen heeft vet nodig. Er zijn namelijk bepaalde vitaminen die alleen in combinatie met vet goed in ons lichaam opgenomen worden. Maar onder de noemer ' vet' zijn een heleboel verschillende voedingsmiddelen te plaatsen, waarvan er een aantal inderdaad niet goed voor je zijn. Vuistregel weer: Als het vet kan stollen (boter, frituurvet, etc) is het een verzadigd vet en die kan je beter laten staan. Beter kiezen voor onverzadigde vetten, zoals olijfolie, visvet etc.

Maar even nog een ander vraagje, ik vind Gestampte muisjes op brood echt heerlijk maar is dit erg ongezond zeg maar?
Ik heb het in tijden niet meer gehad maar ik heb ook geen flauw idee of het echt bij een verkeerde groep hoort Blond

En is het wel goed om elke dag te sporten? ik hoor van sommige dat je echt wel minimaal 1 dag in de week rust moet houden?
Laatst bijgewerkt door Tropico op 16-05-05 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:02

Als je gewoon je eetpatroon hier neer zet, zijn er misschien mensen die je tips kunnen geven over dingen die je kunt verbeteren Lachen

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:10

Okee ik zal mijn eetpatroon hier neerzetten en ik weet dat ik er veel commentaar op ga krijgen Haha!

's morgens:

- Beker groene thee.
- 4 snee-en tarwebrood met speculaas.

Tussen mijn ontbijt en avondeten eet ik vaak:

- 2 pakjes Sultana naturel.
- 2 pakjes Buitengewoontjes.
- 3 Taai Taaitjes.

's avonds:

-vissticks of saucijs of gehaktbal.
- ruim 2 scheppen aardappels.
- ruim 3 scheppen groente.
- aardappeltje na.

Tussendoor

- 2 appels.
- sinaasappel.

En ruim 2L water op een dag.

Dit patroon heb ik nou al onzettend lang en blijf hiermee mooi op gewicht.
Ik eet verder ook geen chips, snoep enz. want ik weet gewoon dat ik daar van aankom
daar ben ik best wel gevoelig voor.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:17

Weet je Tropico, mijn eetgewoontes zijn ook niet ideaal ik lust niet veel. Vroeger at ik bergen cerverlaatworst en pindakaas, toen heb ik dit al vervangen door vruchtenhagel/muisjes/honing en peperkoek. Of soms een banaan op brood of wat jij doet speculaas.

Verder at ik gewoon magere yoghurt en savons flink aardappelen met vlees zoals schnitzel, blinde vink, saucijs, biefstuk, wat dan ook. En yoghurt als toetje.

Zoals je ziet toch vergelijkend met jou eetpatroon. Ik ben daar toen 12 kilo mee afgevallen. Misschien kan ik beter voor mijn broodbeleg iets anders pakken maar ik heb er al aardig wat vooruitgang mee geboekt al zeg ik het zelf....... Gewoon het beste kiezen uit het slechtste noem ik dat.

Je hebt je doel toch bereikt daarmee??

Ik heb mijn verslavingen goed onderdrukt hierdoor.........chips een heel brood met pindakaas, cervelaatworst, friet altijd gefrituurde zooi aten we. Bergen Jus......eet ik niet meer.......

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:19

Tropico, je kunt beter minder sultana, taai taai en 'buitengewoontjes' (ken ik niet?) eten en gewoon lunchen met brood met tomaat/komkommer er op oid.
En 's ochtends ook geen speculaas op je brood nemen.
Eet je voor de afwisseling bij je avondeten ook wel eens rijst of macaroni ? Die appels en sinaasappel zijn wel goed Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:22

Die koekjes at ik btw dan weer niet......Knipoog Als je daarmee stopt zal je wel al resultaat zien denk ik!

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:29

Spetterlover schreef:
Tropico, je kunt beter minder sultana, taai taai en 'buitengewoontjes' (ken ik niet?) eten en gewoon lunchen met brood met tomaat/komkommer er op oid.
Eet je voor de afwisseling bij je avondeten ook wel eens rijst of macaroni ? Die appels en sinaasappel zijn wel goed Lachen

Tja dat is het hem nou juist, ik vind de sultana,taai taai, en buitengewoontjes (van verkade weetje wel Knipoog ) gewoon
te lekker om te laten staan dus dan zou het of als lunch brood worden of de koekjes. Want en-en gaat niet daar kom ik gehaait weer van aan.
Tuurlijk zou ik ook wel weer eens brood willen eten tussen het ontbijt en avondeten maar dan moet ik mijn koekjes missen en ik ben te verslaafd
eraan om daar vanaf te wijken zeg maar (hoe bedoel je koppig). Want als ik en brood zou eten tussendoor en die koekjes dan kom ik echt gehaait aan.

@ Orionneke ik ben al heel erg lang op mijn streefgewicht ik ben meer als 25 kilo kwijt dus dat zit wel goed maar die koekjes zoals gezegd die vind ik te lekker om te laten staan Haha! . Het gaat mij er eigenlijk meer om dat ik wel eens wat anders wil proberen maar dat ik gewoon bang ben om aantekomen omdat ik dit eetpatroon al zolang heb, en weet dat ik hiermee op gewicht blijf.

Lorelai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:29

Ik doe mee Lachen En als je daarmee stopt zoals orionneke al zei kan je na 1 week denk ik zo dan wel resultaten zien... Niet zo heel erg maar wel een beetjes

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:30

Orionneke, dat denk ik ook, want in bijv. sultana zitten volgens mij veel suikers.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:32

Tropico schreef:
Spetterlover schreef:

Tja dat is het hem nou juist, ik vind de sultana,taai taai, en buitengewoontjes (van verkade weetje wel Knipoog ) gewoon
te lekker om te laten staan dus dan zou het of als lunch brood worden of de koekjes. Want en-en gaat niet daar kom ik gehaait weer van aan.
Tuurlijk zou ik ook wel weer eens brood willen eten tussen het ontbijt en avondeten maar dan moet ik mijn koekjes missen en ik ben te verslaafd
eraan om daar vanaf te wijken zeg maar (hoe bedoel je koppig). Want als ik en brood zou eten tussendoor en die koekjes dan kom ik echt gehaait aan.

Kan je dan niet minderen en de helft van die koekjes eten en dan als lunch 2 boterhammen? Dan eet je wel koekjes, maar ook gezond. En dan kun je op een gegeven moment weer wat van die koekjes vervangen door een extra boterham. Klinkt niet leuk, maar volgens mij smaken ze veel lekkerder als je er geen gewoonte van maakt.. En van gewoon brood eten word je niet dik, van die koekjes wel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:34

Jups in sultana zit heel veel suiker. Ik at toen zelf 2 broodjes bijvoorbeeld als lunch en geen koekjes en chips verder door de weeks.

Um verder snap ik heel goed wat je bedoeld dat je niet durft af te wijken Tropico, daar had ik ook last van Knipoog. Kreeg al een hartverzakking als iets mijn plannen door de war ging schoppen....qua avondeten zoals uiteten.

Maar ik moet zelf nodig weer op gewicht komen.....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:36

Spetterlover schreef:
Kan je dan niet minderen en de helft van die koekjes eten en dan als lunch 2 boterhammen? Dan eet je wel koekjes, maar ook gezond. En dan kun je op een gegeven moment weer wat van die koekjes vervangen door een extra boterham. Klinkt niet leuk, maar volgens mij smaken ze veel lekkerder als je er geen gewoonte van maakt.. En van gewoon brood eten word je niet dik, van die koekjes wel.

Ja ik zat ook al te denken, kies 1 vd drie die je die dag eet. Dus of sultana......want ik heb nog eens gekeken en het zijn wel HEEL veel koekjes!!! Die at ik toen nog niet eens in een maand wat jij op een dag eet...heheheh.

Bijv gewoon lunch en 1 pakje sultana op een dag.............???
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 16-05-05 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt