Er mag wel wat kilootjes af voor zomer die eraan komt. Ik beoefen 1x per week fitness en ga vaak naar sauna en zwem, tennis soms. En ik fiets 3x per week 20 km. in het algemeen is dat dan wel aardig. Alleen let ik dan niet op mijn eetpatroon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Scarlet_ schreef:Pffffoei wat heb ik gezondigt dit weekendHéél veel chocola gegeten, en chips... Nou ja, kan ik er komende week weer tegenaan zullen we maar zeggen, ben iets van 1 kilo aangekomen, iets minder, dus 't valt nog mee, da's er tegen donderdag (weegmoment) wel weer af.
Spetterlover schreef:Ik schrok ook van die 7,5 kg in 2 weken
Goed idee Laura, aardbeien in de magnetron en dan door de yoghurt, ga ik vanavond doen als we yoghurt in huis hebben. En anders eet ik die aardbeien er wel geprakt doorheen ofzo of in kleine stukjes.
Laura schreef:waarom niet? Dat doen de meeste mensen hier toch?
Dat vet gewoon niet goed voor je is, helaas, dat is ook onzinHet ligt er helemaal aan wat voor vet. Iedereen heeft vet nodig. Er zijn namelijk bepaalde vitaminen die alleen in combinatie met vet goed in ons lichaam opgenomen worden. Maar onder de noemer ' vet' zijn een heleboel verschillende voedingsmiddelen te plaatsen, waarvan er een aantal inderdaad niet goed voor je zijn. Vuistregel weer: Als het vet kan stollen (boter, frituurvet, etc) is het een verzadigd vet en die kan je beter laten staan. Beter kiezen voor onverzadigde vetten, zoals olijfolie, visvet etc.
Spetterlover schreef:Tropico, je kunt beter minder sultana, taai taai en 'buitengewoontjes' (ken ik niet?) eten en gewoon lunchen met brood met tomaat/komkommer er op oid.
En 's ochtends ook geen speculaas op je brood nemen.
Eet je voor de afwisseling bij je avondeten ook wel eens rijst of macaroni ? Die appels en sinaasappel zijn wel goed
Tropico schreef:Spetterlover schreef:Tropico, je kunt beter minder sultana, taai taai en 'buitengewoontjes' (ken ik niet?) eten en gewoon lunchen met brood met tomaat/komkommer er op oid.
En 's ochtends ook geen speculaas op je brood nemen.
Eet je voor de afwisseling bij je avondeten ook wel eens rijst of macaroni ? Die appels en sinaasappel zijn wel goed
Tja dat is het hem nou juist, ik vind de sultana,taai taai, en buitengewoontjes (van verkade weetje wel) gewoon
te lekker om te laten staan dus dan zou het of als lunch brood worden of de koekjes. Want en-en gaat niet daar kom ik gehaait weer van aan.
Tuurlijk zou ik ook wel weer eens brood willen eten tussen het ontbijt en avondeten maar dan moet ik mijn koekjes missen en ik ben te verslaafd
eraan om daar vanaf te wijken zeg maar (hoe bedoel je koppig). Want als ik en brood zou eten tussendoor en die koekjes dan kom ik echt gehaait aan.
Spetterlover schreef:Kan je dan niet minderen en de helft van die koekjes eten en dan als lunch 2 boterhammen? Dan eet je wel koekjes, maar ook gezond. En dan kun je op een gegeven moment weer wat van die koekjes vervangen door een extra boterham. Klinkt niet leuk, maar volgens mij smaken ze veel lekkerder als je er geen gewoonte van maakt.. En van gewoon brood eten word je niet dik, van die koekjes wel.