Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Amanda, recept walnotentaart opgeslagen. Vraagje,er staat slagroom koken. Klop he slagroom en die kook je, of gebruik je de vloeibare slagroom zonder te kloppen en die kook je?
Hij lijkt me erg lekker!
Ook andere lekkere recepten gezien.
Joanne1997 schreef:Wat een leuk topic om inspiratie uit te halen!!
Ook leuk om te zien dat iedereen zelf thuis luxe gerechten aan het maken is.
Hier stond gisteren zoete aardappel met kip, champignons, paprika, ui, mais en een beetje kaas op het menu.
Simpel maar heerlijk
[ [url=m/99Rjnp.jpg]Afbeelding[/url] ]
_l_amanda_l_ schreef:En welkom JoanneZiet er goed uit! Kruid je dat ook nog met iets speciaals? Ik probeer ernstig om een liefde voor zoete aardappel op te bouwen, maar het wel nog niet zo lukken, vindt het een beetje... weeïg.. Maar ik zoek naar dingen die in de Airfryer zouden kunnen
KletsKoekje schreef:Ziet er goed uit, mag ik recept?
pien_2010 schreef:Aan pb tjes doen we niet . Wel aan plaatsen binnen het topic zodat we er allemaal wat aan hebben
Joanne1997 schreef:pien_2010 schreef:Aan pb tjes doen we niet . Wel aan plaatsen binnen het topic zodat we er allemaal wat aan hebben
Sorry dat wist ik niet, wilde juist het topic niet vol spammen
Maar bij deze voor iedereen die interesse heeft:
Benodigdheden (voor twee á drie personen)
- 400 gram zoete aardappel
- 300 gram kipfilet
- half bakje champignons
- klein blikje mais
- paprika
- één ui
- saus/kruidenmix
- kaas
snijd de kipfilet in blokjes, kruid (eventueel marineer) deze en bak ze in mooi gaar.
Snijd de champignons in (dunne) plakjes, snipper de ui en snijd de zoete aardappel in blokjes.
De paprika had ik in halve kleine reepjes.
Vervolgens de champignon, ui en zoete aardappel een paar minuten meebakken.
Als laatste de paprika en mais ook nog even meebakken.
Vervolgens heb ik kruiden/sausmix voor spaghetti en macaroni gebruikt omdat er niets anders in huis wasik denk dat het ook erg lekker kan zijn met champignonsaus oid.
Ik heb een klein beetje van de kruidenmix toegevoegd aan de pan met wat water. Dit op hoog vuur even goed doorroeren. Je kunt zelf bepalen hoe 'sauzig' je het wilt hebben.
Vervolgens kan alles in een ingevette ovenschaal.
Bovenop vond ik het lekker om wat stukjes kaas te leggen. Je zou als je dit lekker vindt ook nog paneermeel kunnen strooien voor een krokant laagje.
Vervolgens 15 á 20 minuutjes in de oven op +- 170 graden.
Veel plezier met koken en eetsmakelijk
Steefz schreef:gaucho schreef:Dagje gezond / lowcal:
[ [url=m/tj9SuN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Thaise groene curry met garnalen en konjac noodles.
Hoe smaken die konjacnoodles? Zijn ze qua bite vergelijkbaar met tarwe- of rijstnoodles?