Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:03

Ik sla over
Tofu en ik gaan gewoon nooit vriendjes worden :+

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:49

Ik ben best in voor een eet-meet, maar misschien niet als het alleen tofu is :p

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:48

minikatje schreef:
Zeker niet :+ Die eten vlees, rasvlees :+ :+ :+

Haha nou op sommige van die vegan groepen vallen ze je allemaal aan als je rashonden hebt. Want bewust honden fokken is natuurlijk not done. Alleen hondjes redden.

En ik doe jachttraining dus dat is ook een beetje dubbel, maar goed :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:38

Mijn eten is vegan, mijn hobby's niet. Paardrijden, raskat, rashond etc. Maar alleen met het eten maak je de wereld toch al een beetje beter? Vind ik wel tenminste.

Eet-meet, altijd leuk. Goede manier om mijn party-food recepten uit te proberen :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:42

Vega/veganhapjes eet-meet dan maar? :P

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:16

Selka schreef:
Mijn eten is vegan, mijn hobby's niet. Paardrijden, raskat, rashond etc. Maar alleen met het eten maak je de wereld toch al een beetje beter? Vind ik wel tenminste.

Eet-meet, altijd leuk. Goede manier om mijn party-food recepten uit te proberen :D

Ja vind ik ook hoor. Vind mensen die honden vegan brokken geven ook zo idioot. Die horen gewoon vlees te eten. Ik heb er ook geen problemen mee om het voor de honden te kopen, terwijl ik zelf snel voorbij het vlees loop in de supermarkt;p

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:57

Ik kreeg gisteren nog te horen van iemand dat hij mij zo'n 'fijne vegetariër' vond. En dat er meer vegetariërs moesten zijn zoals ik, want dan stond hij er misschien niet zo negatief tegenover :P

Het punt was dat hij het a) niet gemerkt had en b) ik geen commentaar had op zijn broodje salami en c) ik zei dat hij gewoon lekker vlees moest eten als hij daar zin in had.

En nu wil is hij ineens best geïnteresseerd in mijn kant :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:45

Een potluck? :) (Iedereen brengt iets te eten mee en dan maken we een buffet ofzo)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:32

Ik merk ook dat mensen beter reageren als je er zelf niet over begint, zelf over de nadelen van vlees beginnen doe ik niet, dat zet meteen zo'n vervelende sfeer en mensen luisteren toch niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:57

Natsuki schreef:
Ik merk ook dat mensen beter reageren als je er zelf niet over begint, zelf over de nadelen van vlees beginnen doe ik niet, dat zet meteen zo'n vervelende sfeer en mensen luisteren toch niet.

Dit is ook niet iets wat ik zelf doe eigenlijk, en ook niet iets wat iemand doet die ik ken. Wat wél gebeurt is dat mensen vragen stellen, dat ik daarop antwoord geef, dat zij de discussie starten en vervolgens de conclusie trekken dat ik een vervelende vegan ben die mijn mening aan anderen opdringt die daar niet op zitten te wachten :+
Jup, in een discussie is het namelijk zo dat de een een betoog houdt en dat de ander netjes z'n mond houdt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:34

Dat herken ik ook wel. Probeerde ik wel altijd direct af te kappen als het diebkant op ging

Ik doe gewoon waar ik achter sta en as er iemand vragen heeft wil ik daar met liefde en plezier antwoorden op even
Gaan ze zeiken dan meld ik gewoon dat zij de vragen stelden en dat een discussie (monoloog of anders) echt niet nodig is

_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:19

Ik meld mij hier ook.

Een meeting zou ik ook wel aan mee willen doen. Lijkt mij leuk om wat gelijkgestemden te ontmoeten :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:31

Magrathea schreef:
Een potluck? :) (Iedereen brengt iets te eten mee en dan maken we een buffet ofzo)

Dat is ook lekker :)
Ik heb een paar heerlijke recepten voor hapjes, zowel zoet als hartig.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:05

Als het niet te ver weg is wil ik wel komen :D

Ik vind vega koken best lastig, vaak omdat wanneer je geen kaas gebruikt je toch aangewezen bent op kruiden en ik heb niks in huis (ok, niet mijn huis). En die wil ik ook niet allemaal gaan kopen, want daar heb ik niet bepaald het geld voor. Dus wil graag nog een keer in een vega restaurant eten oid.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:08

Mijn pinterest borden groeien met de dag. Ik heb genoeg recepten die ik wil uitproberen. :)

Zojuist een vegan omelet gemaakt: http://createmindfully.com/chickpea-omelet-two-ways/

Jeetje wat vult dat zeg! Heb het recept x1,5 gedaan en heb nu een beetje spijt :=

Mijn bord:

Afbeelding

Vulling van ui, zoete paprika, champignons en boerenkool. Mjam! :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:32

Riraito schreef:
Als het niet te ver weg is wil ik wel komen :D

Ik vind vega koken best lastig, vaak omdat wanneer je geen kaas gebruikt je toch aangewezen bent op kruiden en ik heb niks in huis (ok, niet mijn huis). En die wil ik ook niet allemaal gaan kopen, want daar heb ik niet bepaald het geld voor. Dus wil graag nog een keer in een vega restaurant eten oid.

Goh, hier heb ik nou nooit zo'n last van :)
Sowieso is het het waard om (een beetje) te investeren in een kruidenvoorraadje hoor... Je hebt er zoveel profijt van :j
Ik heb een keer een lading Ikea potjes en kruidenrekjes gekocht, en mijn kruiden koop ik voor 1 euro per bakje (met 2x zoveel daarin als in een potje van de AH) op de markt bij een Aziatische meneer. Hij heeft ongeveer elk denkbaar kruid in de kraam. Bij de toko kun je ook veel vinden.
Als je eenmaal een aantal potjes hebt staan doe je daar ook onwijs lang mee, ik moet per maand hooguit 2-3 euro uitgeven om iets aan te vullen dat op is (of om een kruid aan m'n rekje toe te voegen).

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:45

Het lastige is dat hier geen toko is en op de markt staan ze niet met kruiden. Dorpje :') Later wil ik sowieso nog kijken welke combinaties goed samen gaan, dan ga ik dat zeker aanschaffen. Maar voor nu maakt het ook weinig uit, ik mag toch niet koken :=

Het is wel heel duidelijk dat ik nooit ergens kom :o Ikea ben ik vorig jaar voor het eerst geweest en ik keek m'n ogen uit, zo groot :wow:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:24

Ik ben nu een kleine maand Vegan aan het koken en heb komijn, koriander en nog iets gekocht. Nog geen 6 euro samen en idd, gaat eeuwen mee. Beetje bij beetje je kast uitbreiden. En wat vind ik dat gekruid eten lekker! Ik heb echt al heel fijn gekookt.

Vandaag zijn we met het werk sushi gaan eten en dat was echt super makkelijk om vegan te eten. Ik heb mini loempia s gehad en dan gewoon vegetarische sushi met avocado. Superlekker! In heb in elk geval niets gemist.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:45

Leuk poes! ik wil ook nog eens zelf vegan sushi maken. Die bladen zijn gewoon zeewier, net als de sojasaus, en je kunt er vanalles in doen.

Riraito... Eh dan weet ik het ook even niet := Is een paar potjes met verse kruiden in de vensterbank geen idee? Dus een aantal plantjes waar je dan blaadjes vanaf plukt voor in het eten. Basilicum is een erg makkelijk plantje bijvoorbeeld :)

Ik heb vanavond taco's gegeten met ernaast nachochips met vegan kaasdip. Oooo dat was lekker :Y) Heb mijn buikje lekker rond gegeten.

Net zag ik trouwens ineens dat er hier in Delft nog een vega(n) lunchroom zit! Het heet Hummus en zit op de Molslaan. Ik fiets daar bijna dagelijks dus ik snap niet dat me dat nog nooit op is gevallen _O- Snel eens gaan eten! :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:52

Ik had vanavond gewoon simpel aardappels gekookt, toen in stukjes en nog gebakken met ui, wortel en kidneybonen;p Vegan schnitzeltje erbij en een salade. Jammie.

Heel uitgebreid koken hou ik nooit zo van haha.

Ik woon net over de grens in Duitsland en bij de Netto Markt hebben ze potjes kruiden voor nog geen euro. Dus daar heb ik er een aantal van. Binnenkort weer even heen gaan voor nog meer;p

En verse kruiden koop ik niet, aangezien ik alleen ben dus dat gaat nooit op tijd op. Ik koop van die kleine diepvries doosjes met kruiden. Is wat handiger voor mij;)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:17

Basilicum makkelijk? Teach me master! Mijn basilicum gaat altijd dood :+

Ik haal mijn kruiden ook op de markt, bij een Turkse kraam. Spotgoedkoop en de beste man heeft alles. Als je niet zo goed weet wat je moet combineren zou ik iig toch een Italiaanse en een Provencaalse kruidenmix halen. Dat zijn vrij makkelijke kruiden die overal wel bij gaan. Oh en ras el hanout :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:37

Eelmo schreef:

Ik haal mijn kruiden ook op de markt, bij een Turkse kraam. Spotgoedkoop en de beste man heeft alles. Als je niet zo goed weet wat je moet combineren zou ik iig toch een Italiaanse en een Provencaalse kruidenmix halen. Dat zijn vrij makkelijke kruiden die overal wel bij gaan. Oh en ras el hanout :9

Basilicum heeft veel dorst, geef het voldoende water :j Als je bang bent om teveel te geven: voel even aan de aarde. Als het echt nat voelt is het niet nodig, als het licht vochtig tot droog is is het tijd voor meer water.
Oja en zon. Plaats ze bij het raam, dat vinden ze fijn.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:51

Magrathea schreef:
Eelmo schreef:

Basilicum heeft veel dorst, geef het voldoende water :j Als je bang bent om teveel te geven: voel even aan de aarde. Als het echt nat voelt is het niet nodig, als het licht vochtig tot droog is is het tijd voor meer water.
Oja en zon. Plaats ze bij het raam, dat vinden ze fijn.

Zaai je zelf of koop je een plantje in de winkel? De enige keer dat ik een soort van basilicumplantje in leven heb kunnen houden was toen ik hem zelf gezaaid had. Maar die heeft vriendlief dood laten gaan toen ik op vakantie was -O- Hoewel water geven ook niet mijn sterkste punt is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:08

Zelf zaaien zijn ze wel sterker, je kan dan ook een sterker ras nemen dan de st andaard die ze bij de super hebben :j

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:41