Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siamsmeesje schreef:Water opleuken met Slimpie heb ik ook een poosje gedaan in het begin, inmiddels mee gestopt want ik werd helemaal misselijk van de chemische smaak na een half jaar
ItsMe2 schreef:Laura: ik maak wel eens rookkaas crackers! Héérlijk! Ik leg een plakje rookkaas op een velletje bakpapier dat op een rooster ligt, dan vouw ik het bakpapier er overheen zodat de spetters daarin trekken. Dan 1 plakje op 1 minuut op 900 watt in de magnetron. Doe ik twee plakjes, doe ik 1 minuut en 10 seconden. Heerlijk zijn die dingen
ItsMe2 schreef:Wat gebruiken jullie als bindmiddel? Ik wil morgen tonijnburgers maken, maar ik kan nog geen geschikt bindmiddel vinden dat gewoon bij dr ah of jumbo te koop is. Het moet ook tarwe-vrij zijn ivm mijn overgevoeligheid voor tarwe
CK88 schreef:Leuk topic!! Hier nog een aanrommelaar![]()
Ik let al heel lang op mijn voeding, en heb een prima gewicht maar blijf letten op gezonde voeding.
Helaas heb ik regelmatig een zwak moment waarbij ik een zak chips of een reep chocolade op eetGelijk pukkels en een zere buik daarna, maar het is zo lekker
![]()
Mijn meest standaard dagmenu ongeveer:
Ontbijt:
Magere biologische yoghurt (ik weet dat de volle beter is maar mijn darmen vinden dat minder leuk)Ananas stukjes150 gram
Blauwe bessen 100 gram
(varieer veel met fruit)
Notenmix 15 gram (heb altijd de cranberrymix van notenstore.nl)
Soms beetje kaneel
Lepel gebroken lijnzaad en/of chiazaad
392 calorieën
Lunch:
Gebakken ei 2 stuks met 150 (soep) groente
Geraspte kaas
(of 2volkoren/speltboterhammen metappelstroopvan zonnnatura)
297 calorieën
Avondeten wisselt, ik werk bij begeleidt wonen in de gehandicaptenzorg en eet meestal wel zon 3 keer in de week mee bij cliënten. Hollandse pot, knorr gerechten, enze. Helaas wel veel uit een pakje. Laatst had ik 2 dagen achtereen roerbak mie, de tweede dag neem ik dan wel de saus met groente en kip, maar dan doe ik er geen mie bij door. Cliënten kijken me dan raar aan, maar zo kan ik de koolhydraten in name wel beperken. Helaas komt de saus dan wel uit een pakje, maargoed dat is slecht te vermijden.
Over het algemeen kom ik wel makkelijk aan de 300 gram groente per dag, ik eet zo'n 3x per week (liefst biologisch) vlees of een vleesvervanger. Aardappels niet vaak, en zo wel maar 2 kleine of de zoete variant. Ik ik eet veel en vaak salades. Gemiddelde calorieën voor avondmaaltijd zit ongeveer op 400 calorieën.
Tussendoor:Rijstwafels 4 stuks met appelstroopvan zonnatura 180 calorieën
OfAppel met 2 mandarijnen85 calorieën
Of
Zonnaturacrunch reep
222 calorieën
Gemiddeld tussendoor zo'n 200 calorieën
Grofweg kom ik dan op 1300 calorieën per dag. Ik drink alleen 2 koppen koffie zonder iets er in in de ochtend, en de rest van de dag water of ranja (Teisseire vruchtensiroop, zonder calorieën, aspartaam enze) Heel zelden in het weekend een hugo wijntje.
Zo kijkend naar het schema eet ik voor koolhydraat arm wel veel fruit, kan ik nog iets verbeteren/aanpassen?