Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:14

Ik zal meer op mijn ijzer inname letten, ik probeer vaak spinazie toe te voegen als ik een smoothie maak, en eet af en toe appelstroop op brood als ik bijvoorbeeld niet zoveel groenten heb gegeten.

Trouwens, voor de mensen die tumblr hebben, ik heb een blog waar ik vegan recepten reblog, er staan echt super interessante dingen in die ik zeker nog een keer wil proberen, maar meestal blijft het bij kwijlen over de mooie foto's die er staan.
http://vegantarianfood.tumblr.com/
Niet bedoelt als ''zelf promotie'' ofzo hoor, het is meer iets voor mijn persoonlijk waar ik alle recepten op geslagen heb haha.

Drogon

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:47

Oehh die link bewaar ik even! Ziet er erg lekker uit allemaal!

Als het mijn tijd is van de maand maak ik bijna elke dag een smoothie met goed wat spinazie er door heen, ik heb sowieso altijd last van zwart voor mijn ogen worden en random flauwvallen. Moet er eigenlijk even mee naar de dokter maar als ik goed veel ijzer binnenkrijg is het al bijna helemaal over. O:)

Voor de mensen die niet weten wat ze op brood kunnen doen, ik heb laatst een heeerlijke sandwich gemaakt met avocado en tomaat. Even de avocado in de blender met wat olijf/zonnebloem olie zodat het smeuïg word, dat als de ''boter'' gebruiken en dan een tomaat in plakjes met wat zout en peper er op. Heel simpel en heeeul lekker! :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:38

Voor ijzer heeft roosvicee ferro mij heel erg geholpen. En dat is nog lekker ook :)

Vandaag EetGeenDierendag! Wat staat er bij jullie op het menu? Bij mij een curry met kokosroom, veel groenten, rijst en tofu. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:13

Ik heb net gegeten en het was echt ongelofelijk heerlijk. Toen was ik een beetje aan het surfen en kwam ik op deze site die hier ook al eens genoemd is volgens mij: https://gewoonvegan.nl/tag/supermarkt/ . Een heleboel lekkere vegan dingetjes uit de supermarkt. En ik zit eigenlijk vooral te denken "waarom zou ik in vredesnaam niet helemaal vegan gaan als ik zoveel dingen nog gewoon prima kan eten?"
Eigenlijk weet ik het antwoord al, namelijk dat ik in een verenigingsbestuur zit waar ik ongeveer 70 uur per week voor werk of aanwezig ben en die zijn niet zo happig op vegans. Dat is namelijk hartstikke moeilijk enzo. Ik vind het nogal laf van mezelf maar ik heb geen zin in die discussie eigenlijk :( . Nou goed, ik kan het voor mezelf wel vermijden, dus dat vind ik eigenlijk wel goed genoeg voor nu. En dan ga ik bijvoorbeeld die mini stroopkoekjes eten van de Jumbo (geen huismerk, maar iets vet goedkoops in een oranje zak). Zijn echt heerlijk <3

Edit: ik kijk nog even verder en ik kom me toch een hoop lekkers tegen. Pombars zijn vegan! Spinners van Cheetos (of all brands) ook! Chocolate chip cookies van de robuuste-koeken-lijn (van Time Out ofzo) zijn vegan! Heel veel Katja dingen, sinassnippers (van die chocolade sinaasappeldingen die 75% van de populatie altijd bij oma kreeg), allerlei Haribosnoep, vegan vegan vegan! *\o/* Ik word er blij van

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:28

Zo dag 4 vega zit erop. Vind het momenten wel lastig met wat ik moet eten, maar mijn avond eten was wel echt gewoon lekker de afgelopen dagen. Heb ook mijn melk vervangen en dat is goed te doen met mijn havermout ontbijtje en ga de verse alpro eens proberen komende week (2e gratis bij de AH!).

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:33

die robuuste koeken zijn zo lekker, kan zo een heel pak opeten. Heel slecht :')

heb nu die cranberry van de AH besteld

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:45

Morgen gaan ik en xMercury samen koken :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:02

:o :o

Ik zie net iets op mijn timeline. Een bekende van me heeft een hond geadopteerd uit een asiel ergens in Oost-Europa, beestje is elf jaar en kent alleen het asiel.
Ik snap best dat je goed wil doen voor de dieren maar ik zou dit toch niet zo snel doen. Mag hopen dat die hond zich een beetje aan kan passen en het leuk gaat krijgen, nu lijkt het mij nog wat teveel op "kijk eens wat een dierenvriend ik ben"... Kan me toch indenken dat het voor een senior hond richting het eind van zijn leven echt een dodelijke shock is, die verandering van omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:05

Ik weet niet, of die hond nou in het asiel zo'n fijn leven heeft? En dan maakt het ook niet uit of hij bij een huis daar terecht komt of een huis hier, het is beide denk ik een even grote verandering van omgeving, alleen een lange reis erbij nu natuurlijk. Maar het verschilt wel erg per dier of dat stressvol is of niet natuurlijk.
Ik kan het alleen maar mooi vinden als iemand een hond van die leeftijd nog een paar mooie laatste jaren wil geven, want in het asiel zal hij echt niet diezelfde aandacht en liefde kunnen krijgen die hij bij iemand thuis nu hopelijk krijgt.

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:03

Ai, ik heb net Brinta als ontbijt geprobeerd en het was niet bepaald een succes :( Ik heb de brinta vrij dun gehouden, om die zompige textuur die je bij havermout krijgt te ontlopen, maar zo beetje half liquid met toch wel nattige stukjes erin was ook niet lekker. Ik kon het laatste beetje echt niet weg krijgen en heb daarna nog heel snel een droge cracker gegeten voor de afwisseling zodat ik niet over mijn nek zou gaan... Niet voor herhaling vatbaar dus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:01

"half liquid met nattige stukjes erin" klinkt ook niet zoals hij hoort te zijn :P Hij klinkt nu te dun aangemaakt en niet goed gemengd = iets klonterig?

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:07

Hahaha nee ik durfde er ook niet meer brinta bij te doen, omdat ik al meer had dan de instructie zei, en ik wilde niet zo'n dik zompig papje krijgen zoals ik mijn ratten altijd gaf :P

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:15

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:58

batje schreef:
Vindt iemand het leuk om naar het Vegan Challenge slotdiner in Amsterdam te gaan? http://veganchallenge.nl/evenement/vega ... amsterdam/

Oh dat klinkt echt super leuk! Jammer dat het helemaal in Amsterdam is, dat is voor mij best ver reizen. En met het OV laat terug vanuit Amsterdam ben ik niet zo'n grote fan van.. Misschien eens kijken of er vanuit de buurt vrienden mee willen :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:26

Voor mij is het ook net even iets te lastig om daar heen te gaan.

Ik kwam van een koude kermis thuis toen ik een vegaburger wilde halen bij Albert Heijn vandaag. Alleen rijst en doperwtjes vind ik toch wat karig.
Ik ben niet zo van de tofu en alternatieven die ik niet ken, ik laat liever weg dan dat ik vervang. Van de week even bij jumbo kijken of daar wel wat te vinden is.

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:23

Ik had vandaag falafel bij de Plus gehaald, daar zag ik bij het vegetarische vlees schap ook een aantal plantaardige versies, die dus helemaal vegan zijn. Ik vond de falafel best wel lekker. Vaak vervang ik het vlees niet, ik eet gewoon extra groenten of rijst oid.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:03

ik meld mij ook! Dat je van sojamelk grotere borsten krijgt heb ik nooit wat van gemerkt -O-
Misschien maar wat meer van gaan drinken :+ ik doe het nu alleen door de pap

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:07

Goedemorgen! Ik ben op dit moment part-time veganist, wil dit uitbreiden naar fulltime. Hebben jullie de docu Cowspicious al gezien op Netflix? Doen! 80% van alle bekapping van het regenwoud en 50% van de luchtvervuiling komt door de vleesindustrie, volgens de docu. Als je dierenleed al niet reden genoeg vond, dan is dit een nog betere reden om te stoppen met vlees en zuivel eten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:03

Hele weekend druk geweest, maar wat een gedoe lees ik terug in het topic zeg :+

Cowspiracy bedoel je denk ik :D Inderdaad een erg goede docu! Ongelofelijk hoe die grote bedrijven hun zaakjes geregeld krijgen he.. Dat er gewoon activisten vermoord worden..

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:21

Tillie20 schreef:
Morgen gaan ik en xMercury samen koken :D

Ik ben veranderd in een knoflook :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:57

Knoflook is enorm gezond iig :D
Wat hebben jullie gekookt?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:11

8nnemiek schreef:
Knoflook is enorm gezond iig :D
Wat hebben jullie gekookt?

Is dat echt zo?! Wist ik helemaal niet. Fijn om te weten haha, eet het graag.

Ik had echt onwijs veel zin in een 'vette' en 'ongezonde' hap, dus hebben we vegan shoarma gemaakt. Spelt pitabroodjes, vegan shoarma van de Vegetarische slager, uitjes, zelfgemaakte knoflooksaus met bieslook en plantaardige mayonaise (recept van de Groenemeisjes), ijsbergsla en een paprika. Ik vond het zo smaken :o <3

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:22

Ik ben dol op knoflook!! doe echt bijna overal een teentje in , of het er nu in past of niet haha.
Heb vandaag zoete aardappel en pastinaak gekocht. Was zo blij dat ze dat hadden in de winkel, maar niet nagedacht wat ik er mee kan maken xD
Iemand ideetjes?

Wat ik mis nu ik echt vegan ben, zijn mijn sour cream & union chips. At regelmatig een zak leeg :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:01

Ik gebruik ook heel vaak knoflook. Vooral uit eigen tuin. Een uitgelopen teentje kun je nu gewoon in de grond stoppen. Het plantje overwintert en volgende zomer heb je een grote knoflookbol :D
In mijn groene-geneeskunde-boek staat oa dit over knoflook: Afbeelding

Vegan shoarma is inderdaad heerlijk :9

Zoete aardappel en pastinaak vind ik lekker in ovenschotels. Gewoon in plakjes of blokjes met een lekkere saus er over. Op internet staan een hoop recepten.

Chips maak ik wel eens zelf. Ik strijk ze in met een mengsel van olie, peper en zout. Misschien kun je ze ook zelf maken met een zure olie/uien mengsel.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:25

Ga een ovenschotel maken denk ik! Sausje kan ik wel maken, heb hier wel wat dingen staan. Ik flans altijd maar wat in elkaar, volg bijna nooit recepten. Soms lukt het, soms niet xD