Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:17

Sterkte met je maag Bhris :(:)

Hier gaat het ook niet zo lekker, ik ben vanmorgen bek en bekaf mijn bed uitgekropen. Het is een wonder dat ik er nog een uur zware beentraining uit heb kunnen persen, geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen :n
Vandaag een refeed, dus veel koolhydraten. Aan de hand van hoe ik me hierbij voel ga ik kijken of ik even stop met diëten of weer verder ga. Op het moment voel ik me steeds flubberiger worden. Het ging beter toen ik vaker wat meer at.
Heel erg jammer dit, ik voelde me gister zo ontzettend sterk en energiek :(

Planning:

O: 80gr havermout, 250ml magere chocomelk, 15gr lijnzaad, 15gr whey, 1 kop koffie met 1 klont suiker
B: 1u KT voorkant benen, kuiten en een beetje billen
T: shake van 250ml magere chocomelk, 25gr whey, water
L: 3 Allison boterhammen, 100gr kipfilet, ketchup, augurk, 1 krentenbol met 25gr 20+ smeerkaas
A: 250gr Greenfields magere riblap, 1 blikje tomatenpuree, 1 groene paprika, 200gr winterwortel, 1 ui en knoflook 70gr pandanrijst

2100kcal, hier komt zeker nog 300kcal bij, maar heb even geen inspiratie

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:21

Notengranola Phor <<) ? Lekkerder dan snoepgoed!

Wat ontzettend jammer dat je een dipje hebt. Het gaat nu toch al een poos zo goed met je huidige eetpatroon? Is je calorisch tekort misschien aan de grote kant? Dan zou je eventueel kunnen overwegen om 2 maal per week of om de vijf dagen een refeed te doen?

Veel beterschap hoor!

En nogmaals bedankt :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:23

ik vind 2100kcal niet erg laag, de meeste vrouwen zouden het niet eens een dieet noemen :') Ik merk ook dat ik de KT minder lang vol kan houden, de max is tegenwoordig 1.5u. Eerder kon ik zo 3u voltrainen.
Aan de andere kant ben ik zeker slanker geworden, maar de laatste paar dagen ben ik toch weer aan het 'uitzakken'. Ik denk dat ik misschien ga stijgen naar 2200kcal. Kijken wat dat doet :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:27

Daar heb je natuurlijk ook een punt. Langs de andere kant werkt je spijsvertering volgens mij vrij optimaal én heb je gewoon enorm veel spiermassa. Een paar maand geleden at je lijstjes van +2500 kcal en kwam je geen gram bij. Volgens mij is die training in de sportschool ook gewoon enorm zwaar, want je hebt ook al baat bij zoveel eiwitten.

Over flubberen en nietflubberen, dat heb ik voortdurend :o Maar door een dag veel thee te drinken, valt dat ook wel weer mee. Zou het geen vocht zijn, en liggen aan hormonale schommelingen?

Misschien zeg ik veel domme dingen, maar ik probeer maar actief mee te denken, want je lijstjes zijn echt onberispelijk...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:48

Oef... gister een zwaar avondje gehad. Uit eten/stappen met collega's. Uit eten was lekker, inktvisringen met knoflooksaus, zalm met boontjes en wat frietjes, (te)veel wijntjes en uit automatische meegegeten met de chips die rondging daarna.
Vandaag met moeite uit bed en ik slik nooit paracetamol maar toch maar 2 paracetamol gepakt want zou bij vriendin gaan koken/eten en daarna ook nog een drankje in de stad maar dat zal wel rustig aan worden :=

O: Gekookt ei, komkommer, tomaatje, 3 speltboterhammen en een peertje
A: Pasta carbonara met rauwkost + toetje
T: Appel
T: Misschien nog wat lekkers en een wijntje als mijn lichaam nog wat opknapt
B: 2 x 50 minuten fietsen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:49

Nee hoor, absoluut niet dom! Ik begon idd te 'flubberen' op de dag van mijn eisprong. Die is bij mij heftig, pijnlijk en zorgt voor een opgeblazen buik. Sindsdien vind ik mezelf dikker en op de weegschaal zit er een halve kilo bij. Dat is in principe geen ramp, maar wel erg demotiverend als je minder eet dan je verbrand en daar een ontzettende hekel aan hebt :+

Het is misschien verstandig om even een paar dagen weer onderhoud te eten, ik heb namelijk het idee dat m'n verbranding op z'n gat is gaan zitten. Ik zie wel :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:48

Bhris, wat naar van je slokdarm/maag zeg :(:)

Phor, wat vervelend dat je je zo voelt.. :(:)

Mijn dagje, ik ben tevreden tot nu toe :)
O: havermout met halfvolle melk
T: 1 banaan
L: 2 boekweitgrutten pannenkoeken (gemaakt van boekweit, halfvolle melk en 1 ei) met een beetje
hero delight jam erop
T: bakje magere perzik yoghurt met een handje noten (amandelen en hazelnoten)
A: we eten macaroni, en denk als toetje 2 kiwi's
T: augurken/komkommer misschien nog 1 appel erbij

Gedronken: water
Bewogen: uurtje sportschool :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:08

Bhris, ah daar heb ik ook nog nooit van gehoord, maar wel vervelend zeg!

Ik heb gisteren ketanmeel gehaald bij de toko (kleefrijstmeel). Heb ik pannenkoekjes van gemaakt. Apart, maar toch wel lekker :)

O: 40 gr havermout, 10 gr chiazaad, 5 gr, lijnzaad, tl pindakaas
T: Appel, 3 zelfgemaakte havermoutkoekjes, rijstewafel met kipfilet
L: Pannenkoekjes van 40 gr ketanmeel, eiwit van 1 ei, water en kokosmelk. Zelfgemaakte pompoenpitten cracker.
T: Appel, mandarijn, rijstewafel
A: Kerriesoep, stuk turksbrood met geitenkaas, rode pesto, parmaham, kipfilet en italiaanse kruiden. Rijstewafel met filet american. Schaaltje halfvolle winterkwark (honing en walnoten)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:46

Bhri en Phor, sterkte!
Chantal, klinkt wel lekker, uiteten! :)

Ik had m'n keurige dagje gister ook hard verpest door op een feestje drankspelletjes met allerlei zoete meuk te doen, en bij thuiskomst koekjes gegeten alsof m'n leven er vanaf hing, heel systematisch, het pak moest leeg namelijk :')

Vandaag:
O: 15gr havermout en 15gr boekweitgrutten met 1 appel, kaneel/gember/nootmuskaat
L: bakje koninginnensoep en 4 volkoren cracottes met kaas (was bij een vriendin)
T: smoothie, 7 deelblokjes spinazie, 1/3 kaki, 6 worteltjes, opscheplepel zelfgemaakte suikervrije appel/perenmoes, 1tl lijn- en chiazaad
A: ?

D: 3 cappuchino, water
B: veel stalwerk, zo uur turnen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:50

phormicola schreef:
O: 80gr havermout, 250ml magere chocomelk, 15gr lijnzaad, 15gr whey, 1 kop koffie met 1 klont suiker
B: 1u KT voorkant benen, kuiten en een beetje billen
T: shake van 250ml magere chocomelk, 25gr whey, water
L: 3 Allison boterhammen, 45gr abrikozen jam, 1 krentenbol met 25gr 20+ smeerkaas, 2 eierkoeken
A: 150gr Greenfields magere riblap, 1 blikje tomatenpuree, 1 groene paprika, 200gr winterwortel, 1 ui en knoflook, 70gr pandanrijst, 100gr kipfilet
T: dikke plak ontbijtkoek, 1 eierkoek

2400kcal

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:55

O: 40g havermout, 10g spelt, sojamelk, lijnzaad, honing, kaneel. Heb een gedeelte weggegooid, kreeg het niet meer door m'n keel.
T: 2 eierkoeken
L: 2 meergranenpistoletjes pittige eiersalade
T: Handje pepernoten
B: 25min fietsen
A: Volkorenpasta met pangasiusfilet, garnalen, Oosterse groenten, kookroom en ei

Planning:
T: Fruit
B: 30min pilates

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:56

Na twee heeule slechte dagen, verjaardag en de day after :+ nu weer een net lijstje :Y) Die van gister ga ik niet plaatsen hahaha

O: havermout, mango, lijnzaad, tarwezemelen, agavesiroop
T: vruchten/notenbroodje op basis van spelt en desem
L: maaltijdsalade met gekookt eitje, croutons, beetje parmezaan, heeel klein beetje dressing
T: krentenbol, hapje oliebol, hapje cake (was aan het werk :+ )
A: andijviestampot met appelmoes
T: ik vrees nog een stukje taart :=

D: water en thee
B: 28 km fietsen, 8 uur in de winkel

Heb vandaag nog geen eiwitshake op en ik merk echt het verschil. Normaal neem ik m tussen mn ontbijt en lunch in. Het vult goed en heb dan veel minder last van hongerdipjes. Nu scheurde ik echt van de honger tussen de middag en zonet ook weer. Heb het al een keer eerder gehad toen ik geen shake op had dat ik veel meer schommelingen in mn suikerspiegel had. Alleen om die reden al vind ik het fijn om even een eiwittenboost binnen te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:34

O: havermout met peer en water
T: -
L: 4 pompoenpit-boterhammen (1x hummus, 3x pindakaas)
T: appel, grapefruit
A: 2 meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, kip, ijsbergsla, paprika, creme fraiche en pijnboompitten

B: uur paardrijden

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:45

O; Havermout met soyamelk, rozijnen, blauwe bessen, bramen, noten en kaneel
T; Choco sprits
L; Twee volkoren broodjes met sla, tomaat, beetje kaas en ui. Een mandarijn.
T; babyvijgen, handje cashewnoten en gedroogde cranberrys, 1 appel.
T; Frikandel speciaal op station, moest half uur wachten. Lang geleden en was héérlijk :D
A; Maaltijdsalade met sla, wortel, croutons, stukken kip, aardappel

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:03

Vandaag:
O: 2 crackers
T: 1 koekje
L: knakworst
T: groente
A: pizza en sla
T: snoepje heb een groep 7&8 disco

B: rennen, fietsen en dansen
D: water, ice tea, melk

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:09

O:meusli met melk
A:snitsel met frietjes en boontjes
D:multivitamin met water

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:35

2100 kcal is ook niet echt veel denk ik Phor, de laatste tijd eet ook ongeveer zoveel maar ik ben een heel stuk kleiner geloof ik. Is het dan niet iets om meer cardio te doen en wat meer te eten? Of zeg ik iets stoms? :P Dan gaat je verbranding naar mijn idee niet op zijn gat..

Grappig dat je het verschil zo goed merkt Eliine!

O: 90 gram havermout, 7.5 gram haverzemelen, 7.5 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk & 163 gram appel met kaneel
T: 55 gram roggebrood met 12 gram kaas, 10 gram mix moerbessen & gojibessen
L: 1 sinaasappel, 2 vk crackers (55 kcal ps) met 10 gram appelstroop, 74 gram komkommer,
T: 1 vk cracker (38 kcal) met 5 gram pindakaas, 1 mandarijn, 30 gram whey isolaat :r (proefzakje)
T: 1 mandarijn, 75 gram tomaatjes
A: beetje gekookte aardappelen, spinazie (helft gewoon, helft a la crème), roerei (11 eieren voor 7 personen) met beetje melk, champignons & ui
T: 150 gram magere kwark, 200 gram magere yoghurt en 30 gram muesli met allerlei noten en raw cacao nibs
T: zo denk ik nog wat cherrytomaatjes/komkommer/fruit
D: 2xkoffie, veel water en thee
B: 30 min fietsen, 20 min lopen, 1 uur spinning, 1 uur poweryoga, avondje stal
1960 kcal zonder het laatste tussendoortje dus komt nog wat bij :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:38

met 2100kcal zal jij op gewicht blijven en ik afvallen :) Cardio doe ik bijna niet aan, ik hou dat monotone gedoe mentaal absoluut niet vol := Dan kan ik wel zeggen dat ik dat moet doen, maar dat gaat me absoluut niet lukken!
Mijn verbranding zou theoretisch gewoon prima moeten zijn, ondanks het 'dieet', vandaar dat ik er nog even over na moet denken :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:42

phormicola schreef:
met 2100kcal zal jij op gewicht blijven en ik afvallen :) Cardio doe ik bijna niet aan, ik hou dat monotone gedoe mentaal absoluut niet vol := Dan kan ik wel zeggen dat ik dat moet doen, maar dat gaat me absoluut niet lukken!
Mijn verbranding zou theoretisch gewoon prima moeten zijn, ondanks het 'dieet', vandaar dat ik er nog even over na moet denken :)

Ja mijn vetpercentage neemt daar zelfs nog wat op af. Maar cardio hoeft toch helemaal niet monotoon te zijn? Geloof dat je nu alleen pure krachttraining doet? Zijn powerworkouts, bootcamps of crossfit niet wat? Tis allemaal ook mega ingewikkeld helaas :Y)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 22:05

Phor, wat vervelend dat je je zo slapjes voelt. Ik heb geen idee hoe je dat qua voeding zou kunnen oplossen. Als jij als expert het al niet weet... :)) maar hopelijk voel je je snel weer beter!

Bhris, dat klinkt naar zeg, zo'n hernia. Ook voor jou beterschap!

Ketanmeel, nooit van gehoord. Worden het gewoon een soort neutrale pannenkoekjes? Net als rijstvellen bijvoorbeeld, maar dan iets dikker?

Lis, wat een ontzettend mooi lijstje weer. Jij gaat ook als een speer :D Zie je al verschil in je lichaam met al dat sporten en keurige eten? Moet bijna wel!

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, pindakaas en kaneel; gekookt ei
T: banaan
L: linzen met een halve paprika, 50 gram tofu en courgette
T: 2 mandarijnen
A: zilvervliesrijst met sperziebonen, vega stukjes, ui en wat crème fraiche
T: warme choco (rijstmelk, cacao, honing), handje noten

B: ongeveer 15 km fietsen

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:27

Many, ja zit niet heel veel smaak aan, maar dat kan je natuurlijk zelf maken door er dingen aan toe te voegen!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:56

Thanks Many :D
Jaa ik zit echt ontzettend lekker in mijn vel, tevreden met hoe ik eruit zie & sporten gaat ook ontzettend lekker. Hartstikke verslavend ook :P

Jij houdt het gezonde eten ook al erg lang vol trouwens! Ooit begonnen om af te vallen toch las ik een tijd geleden?

Ik ben net als laatste tussendoortje gegaan voor 120 gram cherrytomaatjes & 28 gram 85% pure chocolade :9

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:31

O: grutten met chia en stroop. Paar plakjes rookvlees.
L: spinazie/kikkererwtensoep met een beetje creme fraiche en het restje van m'n courgette/champignon/paprikalunch van gisteren, 2 dadels
T: warme choco van cacao, amandelmelk en water met slagroom, 2 salmiakballen, stukje chocolade
A: draadjesvlees met stoofperen. Warme custard
T: borrel met wat nootjes.
D: groene thee en water
Ik heb momenteel juist erg veel zin in zoet, chocolade en lekkers... Komt denk ik ook door het enorme aanbod in de winkels en het niet helemaal lekker in m'n vel zitten. Wat dat betreft kan het maar beter januari zijn, maar dan ligt als snel de paaschocolade weer in de winkels... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:47

Anoniem schreef:
O: havermout met peer en water
T: -
L: 4 pompoenpit-boterhammen (1x hummus, 3x pindakaas)
T: appel, grapefruit
A: 2 meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, kip, ijsbergsla, paprika, creme fraiche en pijnboompitten

B: uur paardrijden

+ wat stukjes kaas
+ wijn

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:55

Hopelijk vind je snel de oorzaak Phor :(:) En als het hormonaal is, gaan alle klachten ook zo weer over!

Netjes Chantal!

Dat meel klinkt leuk, ik kende het nog niet.

Jeetje wat inspirerend Lis! En je hebt het ook niet altijd even makkelijk als je bij je vader eet toch?
Ik heb het mentaal altijd moeilijk met lijstjes bijhouden, maar als ik zie dat jij zo'n resultaat blijft boeken...

Ik heb daar ook last van Karin. Ik wil gewoon op de zetel opkrullen met een chocolade Sint :')

Ik kon vanavond toch al havermout eten <3 Dat is eigenlijk heel snel. Ik doe het dit weekend nog even rustig aan, en hopelijk kan ik mezelf maandag volproppen met groenten en fruit en andere gezonde dingen.