aikon schreef:Nee, ook niet van Schär of bioculinair. De verpakking was geheel plastic. Super de boer bestaat ook niet meer, anders kon ik het daar vragen.
Samen zoeken levert misschien meer op.
Ik heb ook even voor je meegezocht:
zegt ma vie sans gluten je wat?

Echter echt universele bakmixen hebben hun weer niet, wel verschillende gluten en suikervrije melen en mixen.
Doves farm heeft ook een universele bakmix (witte bloem) die suikervrij is (0,1 gr suiker), daar zit rijst, aardappel, tapioca, mais en boekweit in, maar in een papieren zak en niet geel/groen (afgelopen 7 jaar ook niet veranderd lol), maar komt misschien wel in de buurt van wat je zoekt?
Verder zat ik aan LePoole te denken, gele verpakking met wit etiket met wat roods/groens in het logo vlgs mij, maar dat zijn weer geen plastic zakken maar papieren zakken.
Eipoeder heb ik niet op gezocht
Via via kwam ik in dit topic terecht (en zie wat bekende gezichten van topics waar ik meelees lol), ben niet van plan AA 'dieet' of levenswijze te volgen, maar ik zie hier verschillende glutenvrije recepten langskomen die ik wel weer erg interessant vind om uit te proberen.
Ik heb een darmziekte (coeliakie maar een aparte vorm die met dieet helaas niet geneest) en volg al zo'n 8 jaar nu glutenvrij dieet (daarnaast ook Hashimoto - trage schildklier dus), glutenvrij brood vind ik niet echt lekker.
Ik koop op zich weinig echt specifieke producten die glutenvrij zijn mede doordat de prijs gewoon erg hoog ligt en ik het verdom om 5 euro voor een pakje stroopwafels te betalen .... die ik in 2 dagen op heb lol
omdat ik het dus nooit eet en als ik ze dan wel heb...
Alleen glutenvrije pannekoekenmix haal(de) ik regelmatig.
Momenteel heb ik echter glutenvrije havermout ontdekt en bestaat mijn ontbijtje dus uit een kom havermout met melk (ipv water), kaneel, banaan en een klontje (room)boter, kan de kcal nl wel gebruiken.
@moonfish, je noemde ergens (yup heb het hele topic doorgelezen
), dat je onder andere geen haver, teff en rijst (of mais??)meel kon nemen omdat deze niet glutenvrij zijn, deze 3 zijn echter wel glutenvrij.Qua haver (havermout) echter alleen degene die van het merk Provena zijn, in nederland/west europa is haver besmet met tarwe en/of andere glutenvolle granen, maar Provena komt uit Finland en wordt apart verwerkt.
Goedkope havermout uit de supermarkt heb ik geprobeerd (2 soorten zelfs) maar vielen echt niet goed, duidelijke glutenbesmetting, binnen 2 uur was ik doodziek, bij Provena echter geen greintje last.
De melen ed heb ik nog niet uitgeprobeerd maar staan nu wel op het verlanglijstje.
Teff, rijst en maismeel zijn van nature geheel glutenvrij en als je ze van een gv merk (Joannusmolen, Zizo, Doves Farm, Finax) koopt ook gegarandeerd glutenvrij, of ze ook suiker/lactose-vrij etc moet je wel even nakijken aangezien hun ook veel mixen verkopen en niet altijd puur 1 ingrediënt, maar heb je in ieder geval misschien wat meer keuze

Ik zou persoonlijk iets doen met banaan. Die smaak overheerst dan al snel. En dan bv een stukje komkommer erin. Klein beginnen
heb er op mijn vorige bijbaantje (broodjeszaak) vrijwel dagelijks mee gewerkt. Daar hadden we een Versapers. Een fijn ding, gaat lang mee en je kunt er heerlijke sapjes mee maken met zowel groenten als fruit! Doordat hij langzaam draait, gaan er geen vitaminen verloren door verhitting. Maar ik zou 'm voor thuis niet kopen, vind hem veel te duur.