Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje_M schreef:Jep, de mango's zijn in de bonus inderdaad!Ik heb altijd veel fruit, maar vandaag is wel echt een topdagje.
Die eetmeter is echt een uitvinding! Altijd al geweten dat ik een 'kleine' eter ben, maar dat bewijzen mijn kcal nu ook. Ik haal echt lang niet de dagelijks aanbevolen hoeveelheidEnige wat ik onhandig vindt, is dat niet alles er al in staat. Sommige voedinsmiddelen kent hij nog niet, of alleen met een andere bereiding. Zo wok ik altijd groente, maar je kan ze alleen rauw of gekookt toevoegen
Maar goed, het is ook maar een indicatie, dus zo heel nauw komt het niet.
Ik heb grote gebrekken aan calcium, ijzer, zink, vit A, vit B1 en 2 en foliumzuur. Maar volgens mij komt het bij mij ook een beetje omdat ik minder kcal eet.. Ik zit in ieder geval ook aan de supplementen (calcium en multi-vitaminen).
Appelmoes_11 schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van de adviezen van het voedingscentrum over het algemeen?Om heel eerlijk te zijn heb ik er niet zoveel vertrouwen in.
Appelmoes_11 schreef:_Mara_ schreef:De mediterane ovenschotel was echt heerlijk! Zelfs me stiefvader, chefkok vond het heerlijk! Wat hij vooral lekker vond was dat de groentes nog 'bite' hadden en je alle groentes echt goed afzonderlijk proefte. Heb ik dat toch weer mooi gedaan.
Wanneer kom je voor mij koken?
Over calorieën weet ik ook niet precies hoe het zit. Ik bedoel, een calorie is een calorie, toch, en dan maakt het niet uit waar het vandaan komt... maar om de één of andere reden kom ik niet aan van een halve kilo noten, terwijl daar toch wel zo'n 3000 calorieën inzittenHoe kan dat?
Geen commentaar op dat ik een halve kilo noten eet
Kan ik trouwens ff iemand uit dit topic pb-en over een probleempje waar ik tegenaan loop? Het is redelijk privéheb niet echt zin om het openbaar op bokt te gooien. Dus als iemand zijn pb-box even open wil gooien voor een zeurende appelmoes, graag!
Edit: over zout gesproken, ik proef het nu echt óveralzelfs in cola light. Vroegâh vond ik al die gezondheidsmensen zo vervelend met hun gezeur over dat alles zo zout en zoet was, en nu hoor ik er zelf bij
best erg eigenlijk...
_Mara_ schreef:Hahaha, klinkt me bekend in de oren Hesterve. Heb mezelf maar tot Foodie gebombardeerd, alles willen weten over voedsel en wat er mee te maken heeft.
Ik ben weer in Groningen aangeland en ben meteen weer naar de markt gegaan om wat fruit te kopen. Heb weer bananen, perssinaasappels en een bakje blauwe bessen. Heb bij de slager ook 4 plakjes rosbief gekocht, ben zo blij dat dat mogelijk is. Bij de AH krijg je toch al snel veel te veel voor 1 persoon en op de markt kan je gewoon net zoveel kopen als je nodig bent.
Vanavond ga ik weer de spaanse vispan met linzen maken van de AH site, geserveerd met ciabatta. Nu al zin in.
denice schreef:Hoi! Ik wil me ook wel melden! Ben begonnen met het South beach dieet, pas 1 dagje. Ik ben in korte tijd aardig wat aangekomen en wil eerst even alle suikers verbannen en daarna de khd op een gezonde manier weer toevoegen. Al mn kleding zit zo strak, ik voel me niet fijn meer. Zijn er ervaringsdeskundigen?
hesterve schreef:Even een tip voor je suplementen: Bij calcium werd mij geadviseerd om ook vitamine d en magnesium te nemen zodat het goed opgenomen kon worden door je lijf .
Mij was aangeraden om deze te nemen (ben ook in de dertig deze helpt ook tegen botontkalking)
http://www.bodyenfitshop.nl/andere-prod ... -strength/
Bonny_CT schreef:Ik wil me ook graag melden hier, doe vaak tervergeefse pogingen
Ontbijt nu vaak met brinta, eet veel volkoren brood, volkoren ontbijtkoek en probeer iedere dag een appel en een banaan te eten. Verder drink ik veel groene thee en water met een klein beetje caravan cevitan erin