Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:03

owww das lang :P
nou heb mijn people mold binnnen jammer nu geen fondant ofzo in huis dus even kijken dat ik het van de week haal.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:09

Hoi dames,

Sorry dat ik even binnen kom vallen, ik heb ooit twee taarten gepost hihi, maar ik heb een vraagje.
Voor zaterdag heb ik een taart nodig, ik probeer het nog uit te besteden aan een bokker :D (Tinkertom of Linda hier uit de buurt.) Maar als ik ergens tijd kan maken wil ik het misschien zelf doen.

Nu wilde ik vulling maken van kinder bueno's... Moet ik dat dit door de botercreme doen, net als bij bastogne botercreme? En dan combineren met kersen/aardbeienjam. Of moet ik dat anders aanpakken? Bijvoorbeeld puur kinderbueno mengsel en de andere laag botercreme? En kan je eventueel kinderbuenobotercreme ook gebruiken als dijkje voor de jam, of moet je dan iets hebben zonder chocolade..

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:17

Dijkjes maak ik altijd van 1:1 botercreme.
Ik zou de kinderbueno mengen met de botercrememix (dat is dus geen 1:1 boter), en dan de andere laag een frisse fruitvulling van bijvoorbeeld jam doen.

TIP: Ik zag net in het foldertje van de c1000, dat daar de fruitvlaaivulling, de c1000 roomboter en de koopmans bakmixen in de reklame zijn! Dat wordt inslaan!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:23

Sharona, mijn biscuits staan op 160C in een heteluchtoven ook rustig 50 min te garen.. Das zo'n 10/20 min langer dan de verpakking aangeeft :) En ze zijn bij mij nog niet mislukt :D

Cinderella, doe jij het dan op 180C of 160? Ik heb daartussen niets zitten en aangezien de verpakking 165C aangaf heb ik 160 aangehouden en een iets langere baktijd :) (anders is het verschil we heel groot)

LindaV zit er koek in kinderbueno?? Anders zou ik zeggen smelten in slagroom, af laten koeken, klopfix en dan opkloppen :P

Zo, ik ga straks denk ik even een blanda in de oven gooien... Die heb ik vrijdag nodig en heb ze nog niet eerder uitgeprobeerd... Toch we handig om ze even te proberen aangezien de taarten van vrijdag opdrachttaarten zijn :P
Hebben we gelijk - als ie lukt - iets lekkers voor bij de koffie met vergadering op t werk morgen :=

Ik doe trouwens vullen, dijkjes en afsmeren allemaal met swiss merengue botercreme <3 die is echt súperlekker!!!
Oh, en eind van de maand komt hier ZEKER een goede mixer :=

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:28

Ik laat de temperatuur oplopen, wij hebben een heteluchtoven. Begin met 150 graden (een minuutje of tien), dan zo'n 170 graden (ook een minuutje of tien) en dan nog heeel eventjes op 180 graden, echt maar een paar minuutjes en dan even prikken en vaak is het dan al gewoon goed :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:31

Ik heb een combi ding, (maar wel groot) en kan tussendoor de temperatuur niet veranderen :n Dus ik heb em de hele tijd op 160 en dat gaat gelukkig prima :)

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:32

Bedankt voor jullie tips!
Ik moet dus 2 verschillende 'botercreme's' maken, 1 om mee af te smeren en 1 als vulling.
Er zit inderdaad koek in de bueno's, en van die hazelnotenvulling, dus smelten gaat niet lukken denk ik..
Eens kijken of ik tijd vrij kan maken...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:35

Tenzij je de bueno bij het koekgedeelte verkruimeld alvorens je ze in het pannetje doet, dan kan het wel denk ik :)

Ik gebruik 1 soort botercreme, deze: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 ... r%C3%A8me/ Ik gebruik hierbij mix van Wilton (dat is ipv eieren) érg lekker :9

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:33

Soprano schreef:
Na heel wat cupcakes, mij vandaag aan mijn allereerste taartje gewaagd! Vanavond komt er familie voor mijn moeder haar verjaardag, hopelijk vinden ze hem lekker! Gevuld met kersenvulling, afgesmeerd met gewone botercreme. Kan ik hem trouwens gewoon tot vanav in de koelkast laten staan?

Details kunnen beter, puntje om op te letten volgende keer :D

http://i1265.photobucket.com/albums/jj5 ... C_0189.jpg

Nou hij was zéér lekker! Vooral de oma's waren enthousiast, ik weet wat te maken voor hun verjaardagen ;)

Nog een foto van toe ze aangesneden was:

Afbeelding

Oja, een vraagje volgende keer wil ik een grotere taart maken en dus 2 lagen vullen. De meesten waren nogal zot van de kersenvulling dus deze ga ik zeker nog eens proberen! Maar welke andere smaak gaat hier goed bij? Of is het best om gewoon 2 lagen kersen te doen? Ik heb namelijk nogal bang met 2 verschillende vullingen en dan nog eens botercreme dat het wel een erg grote smaakbom wordt!

Ook wil ik ooit eens een taart met milkywayvulling maken, is er hier een frisse vulling die hier goed bij past?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:59

Mooi taartje zeg!! Misschien is banketbakkersroom er lekker bij??? Ik zou het niet zo goed weten, ik ben niet zo van de fruitvullingen :o Begreep dat monchou ook wel lekker is met fruit?

Mijn boltaartje is uit de oven <3 Hij is zoo schattig!! En volgens mij goed gelukt :D Net botercreme gemaakt, nu moet de biscuit even verder afkoelen en dan kan ik nog even m'n programma zien om 20 uur.. Daarna vullen en afsmeren, even terug in de koelkast en dan bedenken wat ik erop ga doen.. T is immers maar een 'probeertaartje' en m'n collega's zijn ws allang blij dat we er wat lekkers bij hebben hihi! Zal later nog even een foto posten als ie klaar is :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:08

pffoooo dat waren wel erg grote stukken....
ik doe er idd ook vaakbanketbakkersroom bij als combi.

Ben net klaar met de taart voor mn neefje...grrr het lukte voor geen meter, nou ja ik denk dat hij er toch wel blij mee is.
foto volgt morgen

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:14

Bedankt voor de tips! Hier zijn wel wel net voor de fruitvullingen, maakt het net wat frisser :D

Marisje: die stukken vielen wel mee hoor! Dat rechtse stuk moest nog verder verdeeld worden en de taart lijkt ook wel groter op foto!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:41

Bij kersenvlaaivulling gebruik ik hier meestal slagroom als 2e laag en anders is een combi van chocola met kersen ook heerlijk :))

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:43

Ik heb nog een tip voor de bokkerbakkers: in de aveve heb je ook heel wat bakmateriaal merkte ik vandaag. Had een paar dingen nodig en ik heb een aveve in de buurt dus ik ben daar even naar toe gereden, ik wist dat ze een bakhoek hadden maar ze hebben veel meer dan ik dacht :P Ik weet alleen niet of je aveve ook in NL hebt maar het is in ieder geval heel makkelijk als je eens snel iets nodig hebt en er zit er een in de buurt :j

Heb vandaag ook voor het eerst popcakes of cakepops (hoe je het ook wil noemen) gemaakt in zo'n speciaal oventje daarvoor. Oven is eigenlijk het slechte woord, het is meer zo'n tostimachine maar dan voor ronde cakebolletjes te maken. Leuk maar best wel veel poetswerk omdat je het niet uit elkaar kan halen... Morgen ga ik de cakepops glazuren en versieren :) Nog tips?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:46

Als Belg koop ik al mijn bakmateriaal ook bij aveve :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:48

in limburg heb je inderdaad de aveve en als ik bij mijn ouders ben haal ik der ook veel

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:00

Ik was toch wel verbaasd over wat ze daar allemaal hebben ook aan bakaccesoires zoals vormen enzovoort, veel meer dan ik dacht. Enfin, goed om te weten in ieder geval :D

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:27

Ze hebben onderdaad heel veel bij aveve, maar sommige producten zijn wel schandalig veel duurder tegenover DLT, althans volgens mijn 'marktonderzoek' :D
Het scheelt soms echt 2 euro per kilo, maar dit zal voor niet iedereen hier van toepassing zijn, ik koop alles per 5 of 10 kilo :=
Maar toch, als je een beetje de vergelijking maakt is aveve niet heel goedkoop, wel handig voor mij als ik dringend iets nodig heb wat ik te kort heb, op 500 meter van mijn deur is een aveve plus ;D

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:53

nokie schreef:
Ze hebben onderdaad heel veel bij aveve, maar sommige producten zijn wel schandalig veel duurder tegenover DLT, althans volgens mijn 'marktonderzoek' :D
Het scheelt soms echt 2 euro per kilo, maar dit zal voor niet iedereen hier van toepassing zijn, ik koop alles per 5 of 10 kilo :=
Maar toch, als je een beetje de vergelijking maakt is aveve niet heel goedkoop, wel handig voor mij als ik dringend iets nodig heb wat ik te kort heb, op 500 meter van mijn deur is een aveve plus ;D

Ja, dat is waar hoor :) Maar het is zoals je zegt, handig als het in de buurt is wat bij mij ook het geval is :P

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:55

Ja ik vind het inderdaad ook wel wat duur maar het is hier ook in de buurt. Waar kopen de belgjes (buiten aveve) hun bakspulletjes dan nog eigenlijk?

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:02

Ik haal ook regelmatig spullen uit NL maar in België vind je naar mijn mening al heel wat uit de colruyt en de makro. Bij Zigzag vind je regelmatig ook wel wat spulletjes voor echt weinig geld. Dan vooral wel het materiaal, niet de ingrediënten.
http://zigzag-belgium.com/NL/Home.aspx

En deze websites zijn ook de moeite:

http://www.detaartenfee.be
http://www.dekoekjesfee.be (meer om inspiratie op te doen voor mij want daar koop je vooral koekjes en taarten, terwijl ik ze het liefst zelf maak :P Heb er ook nog nooit besteld dus weet ik niet hoe dat in elkaar zit bij hun).
Laatst bijgewerkt door SV1992 op 02-05-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:03

Dat is net zoals hier de Welkoop/Boerenbond en Intratuin, die zijn met de spulletjes ook veel duurder dan bepaalde webshops.
Maar het is handig als je net ff iets nodig ben, wat je niet meer hebt.
Zit me net te bedenken dat ik wel eens in Duitsland kan kijken naar spulletjes, onze oosterburen zijn met heel veel dingen goedkoper.
Iemand ervaring mee??

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:39

Mocht je weten of dat echt zo is, dat zal ik mijn schoonzus eens een lijstje meegeven als ze naar haar ouders gaat :D (ze is Duits)

Jamin is ook zo onwijs duur. Vind om eerlijk te zijn dlt vaak ook nog duur. Zijn echt goedkopere webwinkel die net zoveel hebben.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:49

Heeft iemand van jullie zoiets wel eens gemaakt?
Afbeelding

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:04

Ik ken Aveve niet :D

Die regenboogcake is gaaf :oo Dat wil ik ook een keer maken :D :D

Resultaat van mijn Blanda-test: *20 cm*
Afbeelding

Collega's zullen blij met me zijn, morgen taart bij de vergadering :=