Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:24

Krijg je de andere helft er nog re-de-lijk uit? Want dan: weer in elkaar plakken?
Had je de vorm niet ingevet? :=

Anoniem

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:25

Blijkbaar niet goed genoeg := En ik heb het idee dat m'n biscuit meer plakt omdat ik er kleurstof doorheen gedaan had.

En nee... Als ik de rest eruit probeer te halen dan scheurt die weer verder :')

Cakepops... ik heb geen stokjes of zo... en we hebben uit bovenstaande al kunnen concluderen dat ik ook niet bedeeld ben met enige handigheid :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:27

Oh by the way:
Afbeelding
Zaaaaaaaaalig :9

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:28

Lente schreef:
Cakepops... ik heb geen stokjes of zo... en we hebben uit bovenstaande al kunnen concluderen dat ik ook niet bedeeld ben met enige handigheid :')

Nou..ehh.. dan toch: balletjes ervan maken, op een rooster leggen en overgieten met chocola? :=

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:28

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:38

Wat een goede tip van die verstuivers! Ga ik ook eens een keertje testen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:42

ja kwam hem tegen en dacht altijd wel leuk om te delen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:43

Bedankt voor de ideeën, ik ga morgen wel even nadenken :')

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:48

Hee,

ik ben nog een beginnertje en tot nu toe heb ik alleen wat taarten en cupcakes met koopman's versieringen gemaakt, maar nu wil ik meer zelf aan de gang met 'creatieve' dingen. In dit topic heb ik al hele leuke dingen gezien, maar ik heb echt geen idee hoe ik zoiets moet maken. Van de week ga ik cupcakes maken, en ik wil de bovenkant leuk versieren met marsepein of fondant en bloempjes. Ik weet echt niet hoe dit moet. Als voorbeeld heb ik een foto gekopieerd van een paar bladzijden terug, misschien kan iemand me uitleggen hoe je zoiets maakt?

http://i28.photobucket.com/albums/c208/Tykkajansen/prinsessencupcakes.jpg

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 21:39

Ik zou zeggen, lees de openingspost door, daar staat alles in wat je wil weten :) .

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:52

Proficiat BP met je zoontje! Wat een lieve foto!

Mooie creaties weer! +:)+

Van mij ook weer eens een foto... De opdracht was: een vierkant/ rechthoekige zilveren 'schoendoos' met een felroze strik en een kaartje erbij met de tekst 'Laat je verrassen'
Nou is volgens mij gelukt, ofniet? :P

Afbeelding

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:53

uhmm, nee hoor er staat niet hoe je bloempjes maakt. En die ribbeltjes zie ik ook nergens...

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:59

Die bloementjes die je ziet zijn volgens mij 'rol roosjes'.. Zijn te vinden via Google :). Bloementjes worden meestal gemaakt met uitstekers. Die kan je in een webshop van taartenspullen kopen..

Het patroon kan je maken door met een cutter wheel voorzichtig lijnen te trekken..

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:38

demo_love schreef:
uhmm, nee hoor er staat niet hoe je bloempjes maakt. En die ribbeltjes zie ik ook nergens...

We willen je best antwoord geven en helpen, maar kijk eerst de topics eens allemaal door :j , zoek eens op Google, kijk bij Deleukstetaarten.nl voor heel veel info en voorbeelden. Daar staat zo ontzettend veel. Via de pc is het moeilijk om te zeggen hoe je precies bloemen maakt.
Het is een kwestie van proberen, uitzoeken, spullen kopen en aan de slag gaan :j . Zo zijn we allemaal begonnen ;) .
Maar je mag gerust met vragen komen hoor, maar kijk éérst even in het topic voordat je met vragen komt ;)

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:02

@ Rinske; thanks! Vorige keren dat ik biscuit heb gemaakt ging het wel goed en heb ik de temperatuur inderdaad opgebouwd, wat ik nu niet heb gedaan.. Op hoeveel graden begin je dan, en met hoeveel graden eindig je als je hem hebt opgebouwd?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:49

Als ik opbouw ga ik van 160 in stapjes van 10 min naar 180.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:14

Ik bouw nooit de temperatuur op. heb het nooit gedaan en de biscuit komt perfect uit de oven :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:19

ik ook niet, mij teveel gedoe :)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:20

Ik deed het ook nooit, maar tegenwoordig doe ik eerst een kwartier op 150 graden en dan de resterende tijd op 175 graden. Ik merk dat mijn biscuits hoger en luchtiger worden.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:30

Ik bouw ook niet op ik bak op 180 graden en mijn biscuit komt soms zo hoog en luchtig omhoog dat ik denk... hmmm mocht wel wat minder!

Gisteren op de huishoudbeurs geweest en lekker veel spulletjes voor het bakken gekocht! Heb wat 3d uitstekers gekocht, biscuit mix, tylose en nog wat kleine dingetjes. Ga ze van de week eens uitproberen. Wilde van het weekend aan de bak gaan maar is er niet van gekomen.

Kwam er gisteren op de beurs helaas te laat achter dat er ook workshops enzo werden gegeven, had er wel 1 of 2 willen volgen maar oke, volgende x beter.

Voor de rest, mooi taarten gemaakt oor dames! En zelfs een heel mooi kindje van BP, goed gelukt ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:30

@LInda2: hoe heb je die doos zo gekregen? Dat het lijkt dat er een deksel opzit?

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:19

Misschien de rest van het biscuit er een stuk afgehaald/gesneden? Zodat je die doosvorm erop krijgt?

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:05

Ik heb hier weer prachtige taarten zien passeren !
Die Yoda taart, knap gedaan !

Ik heb een vraagje, ik bak mijn biscuit in een combi oven, standaard op 180°
Ik gebruik zowel biscuitmix als het zelf samengestelde biscuitdeeg..
Mijn biscuits zijn altijd wel gaar, komen niet overdreven naar boven, maar de bovenkant (enkel het toplaagje) is altijd plakkerig.
Als ik hem dus wil omdraaien en de onderkant als bovenkant wil gebruiken, gaat dit niet. Omdat de taart dan plakt aan het onderbord :(

Weten jullie hoe dit komt ?

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:16

Hallo!
Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen, maar ik heb even een korte vraag en hopelijk kunnen jullie daarbij helpen!
Mijn eerste taart staat nu in de oven, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik de taart nu het beste kan laten afkoelen? Ook in de beginpost kon ik hier niet echt een goed antwoord op vinden.
Als de taart straks klaar is, kan ik hem dan het beste in de oven af laten koelen (deur open of dicht?) of er gewoon meteen uithalen en dan omkeren?
Als ie afgekoeld is kan ie toch het beste in een afgesloten zak in de vriezer? Dan met de springvorm er nog om of dat niet?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen! Ik heb al veel tutorials afgezocht etc. maar op deze vragen kan ik niet echt een goed eenduidig antwoord vinden.

Alvast bedankt! :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 13:17

Ik haal hem er altijd meteen uit en zet hem dan ondersteboven op een rooster waar een bakpapiertje op ligt.