Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:46

Ja, dat dacht ik idd ook Mayo. Ik heb namelijk deze soort ook wel eens gemaakt en dan wordt de buitenkant wat hard.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 12:50

Mayo schreef:
De designer tas bij Lies :) Leuk 3D project en werken met sheets!

Oh leuk! Maar die is simpeler dan je denkt :D

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:54

Mayo schreef:
Leuk Ashley! dit is geen normale BC maar dat Amerikaanse recept gok ik? Ivm de structuur?

Nee daar is iets mis gegaan in mn berekenen! := Heb er paar druppels kleurstof bij gedaan, waardoor hij niet goed is gaan binden.

Polivy

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:54

Ik doe altijd eerst helemaal goed mixen en daarna wat kleurstof er door. Nooit problemen mee gehad.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:00

Nee maar misschien kwam dat omdat mijn botercreme al klaar was (uit koeling gehaald) druppels erdoor gedaan, en even geroerd.
Denk dat dat proces niet helemaal klopte :+
Was ook een last minute idee!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:01

Ik denk dat het dan vooral komt omdat ie uit de koeling kwam. Denk dat dan het beste is om het op kamertemp te laten komen en dan de kleur bij te voegen. Maar goed, dat is maar een gok hoor :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 13:01

Kvond mijn toeven laatst prachtig al zeg ik het zelf :')
Afbeelding

Wat ik doe is eerst lekker de boter kloppen, en dan gewoon best lang, 10 minuten a kwartiertje, boter even laten rusten..

Daarna schepje voor schepje de mix erbij voegen (dat mengsel van mix+poedersuiker+water) deze moet je wel lang in de koeling laten staan om op te stijven, minstens een uur!

Af en toe met je spatel alles wat aan de zijkant van je kom plakt naar het midden doen zodat echt alles goed wordt doorgeklopt.

Daarna eventueel je smaakje er door, weer even goed laten mixen (niet zo'n hoge stand hoor) dan weer met je spatel alles in het midden brengen zodat het echt goed gemixt is.. even laten rusten.. daarna druppeltjes kleurstof toevoegen.. weer mixen weer spatelen.. en dan eerst je botercreme een uurtje laten rusten zodat het weer iets stijver wordt, en dan kan je prachtige toeven spuiten :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 13:02

Oh zag net dat je zelf al bedacht had waar het door kwam ;)

Ik heb gisteren trouwens een erg leuk voorstel gekregen :o

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:04

Vertel Jaime....

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 13:06

Moest gisteren even wat last minute spulletjes kopen voor mijn cursus dus had eigenaresse van een winkeltje hier in de buurt gebelt of ik dat even buiten openingstijden mocht komen halen, en toen vroeg ze of ik het leuk vond om daar in de toekomst workshops te komen geven :) Al is het maar 1x in het halfjaar..

Het lijkt me echt heel leuk! Maar ik ga eerst mijn PME modules afronden zodat ik mijzelf 'goed' genoeg vind

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:10

Jaime_ schreef:
Mayo schreef:
De designer tas bij Lies :) Leuk 3D project en werken met sheets!

Oh leuk! Maar die is simpeler dan je denkt :D

Ah dat zal denk ik ook wel, is ook een avondworkshop. Maar vind het wel handig om even de technieken een keer onder begeleiding te doen :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:12

Oh dat is een gaaf aanbod Jaime!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:13

Jaime_ schreef:
Kvond mijn toeven laatst prachtig al zeg ik het zelf :')
[ig]http://i56.tinypic.com/10iexdl.jpg[/img]

Wat ik doe is eerst lekker de boter kloppen, en dan gewoon best lang, 10 minuten a kwartiertje, boter even laten rusten..

Daarna schepje voor schepje de mix erbij voegen (dat mengsel van mix+poedersuiker+water) deze moet je wel lang in de koeling laten staan om op te stijven, minstens een uur!

Af en toe met je spatel alles wat aan de zijkant van je kom plakt naar het midden doen zodat echt alles goed wordt doorgeklopt.

Daarna eventueel je smaakje er door, weer even goed laten mixen (niet zo'n hoge stand hoor) dan weer met je spatel alles in het midden brengen zodat het echt goed gemixt is.. even laten rusten.. daarna druppeltjes kleurstof toevoegen.. weer mixen weer spatelen.. en dan eerst je botercreme een uurtje laten rusten zodat het weer iets stijver wordt, en dan kan je prachtige toeven spuiten :D

Dus jij gebruikt wel de 'gewone' mix? Wil volgende keer de merengue botercreme uitproberen!
Weet je wat ik dus heel vervelend vind bij de kennie's... dat ze dat niet automatisch mee pakken die zijkanten.... want ik kom nog best wel eens stukjes boter tegen!

Welke spuitmondje gebruik jij? Ik heb de 2D, en wil nu de 1M bestellen!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 13:17

Kheb er meerdere onder andere de 2D en 1M, weet zo niet welke ik hiervoor gebruikt heb.. dat moet ik even voor je nakijken die ligt namelijk toch nog 'apart'. Maar ik doe het idd met de mix :j en dat spatelen is dus belangrijk bij de Kennie om m mooi gelijkmatig te krijgen..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 13:18

Mayo schreef:
Oh dat is een gaaf aanbod Jaime!

Ja zeker :) Alleen vind ik mijzelf nou ook weer niet zó goed :') maar als ik alle PME modules gehaald heb straks, moet ik het toch wel aardig goed kunnen hoop ik

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:37

Pffoee.. dacht even Sugarflair dusting colours te bestellen.. antique gold en antique silver! Moeilijker dan ik dacht! Bijna nergens meer te verkrijgen? :=

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:38

Leuke cupcakes!!
Ik heb dat ook weleens dat die structuur er zo uit ziet.. snap er niks van...

Gebruik altijd de bc mix en nu was die ook knoerhard geworden in de zak terwijl er naar mijn weten geen vocht bij is gekomen...

Had afgelopen weekend een taartje gemaakt... Ook die bc gebruikt voor dijkje en af te smeren.. ging allemaal prima, de bc was ook heel stevig geworden. Toen was ik de taart weg gaan brengen en afgegeven. Ze waren er helemaal blij mee! Maar toen ze de taart draaide zag ik dat er aan 1 kant de marsepein een beetje gescheurd was en een stukje naar beneden was gezakt :( .. Net alsof de marsepein een beetje was gaan smelten door de bc.. maar dat kan toch helemaal niet? Moet wel zeggen dat toen ik dat mengsel had gemaakt het ook niet zo stevig was als voorheen.. beetje waterig.. terwijl ik niks anders deed dan anders..

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:38

Wat een leuk aanbod Jaime!!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:39

Ow echt niet Ashley?? Ik moet ook nog goud hebben voor volgende week.. maar eens op zoek denk >;)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:47

Even de foto op de computer gezet.. Dit was de eerste keer dat ik een impressiemat gebruikte.. En had beetje oorlog met de hoekjes.. Gelukkig was het geen opdracht maar gewoon een aardigheidje :). Ze vonden m wel heerlijk! Dus dat is altijd wel fijn :).

Afbeelding

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:39

Ziet er mooi uit Linda :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:42

Wat een leuke taart Linda!!

Ik heb m'n Blandaschaaltje :+: volgens mij is hij alleen groter dan die jullie gebruiken voor de boltaartjes, maar de kleinere vond ik meteen heel erg klein :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:50

Ik lees al lang mee, maar even een snel cupcake vraagje voor jullie :D
Ik heb voor een feest morgenavond een hele lading cupcakes gemaakt. Ga ze afwerken met een toef botercrème er bovenop. Botercrème staat in de koelkast wat steviger te worden. Maar ik heb morgen heel weinig tijd om ze nog af te werken, dus nu is mijn vraag aan jullie: kan ik ze gewoon al decoreren en dan zo in de koelkast laten staan, of worden de cc's dan week? Moeten ze dan afgedekt worden in de koelkast of kan het gewoon zo?

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:43

Linda wat leuk zeg!! Vind hem toch aardig goed gelukt! ;)

Yasmine; ik heb ze gewoon zo in koelkast gezet.. ging prima bij mij! Denk dat je er ook evt. iets overheen kan zetten, maar dat weet ik niet zeker.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:00