Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ponygekje21 schreef:Weet iemand ook hoe je bv amandelschaafseltjes etc aan de zijkant/boven op de rand van een vlaai krijgt zodat het blijft zitten? moet dit met iets van eetbare lijm of blijft dit gewoon zitten?
1234 schreef:Hoelang zijn jullie gemiddeld bezig met een taart eigenlijk?
Dus gewoon die basis en vulling + afdekken en bekleden met fondant enzo? (alles bij elkaar, inclusief de baktijd enzo)
Want ik wil hem wel vandaag al klaar hebben. Aangezien het voor morgen is, en ik dan waarschijnlijk niet echt tijd heb om hem nog verder af te maken xD
1234 schreef:haha okee xD
Nouja eventueel zou ik als het vanavond nog niet af is, morgen nog kunnen bekleden. Maar aangezien het dan koninginnedag is, is dat dan iets chaotischer xD
Als vulling doe ik Aardbeien-yoghurt bavarois , kan dat een dag vantevoren gemaakt worden en in de koelkast bewaard om volgende dag mee te vullen?
Mayo schreef:Ik voelde me gisteren net een machineIk had 3 biscuits voor m'n neus, 3x snijden, toen 3x tremperen, 3x vullen met chocopasta, ondertussen aardbeiencrème in de mixer, laag 2 erop, 3xtremperen, 3x vullen, laag erop en 3x afsmeren. Het ging maar door
Alles in de koelkast en marsepein gaan kleuren.
Daarna lekker een buitenrit gemaakt met m'n paardLang leve de woensdagmiddag vrij
En 's avonds 3 keer bekleden achter elkaar. Alledrie in de vriezer gepropt, lang leve een 2e vriezer en nog een vriesvakje in de koelkast
Vanavond boetseren