Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:48

Echt heerlijk gegeten:Afbeelding

Er staat hier nog wel 1 vlees dingetje tussen van m'n vader (de tartaar bovenin) , verder was alles vega. En heel erg lekker gegeten!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:17

Ziet er lekker uit Sintara amai!

Wipher

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:09

Dankjulliewel, dat geeft weer wat ideeën :) ik heb weinig trek als 't zo warm is

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:48

Vandaag ga ik een lekker makkelijke pasta maken die je zowel warm als koud kan eten. Wat penne koken en dan rode pesto erdoorheen met zongedroogde tomaat en eventueel gegrilde courgette. Dan rucola sla op het bord met wat honing erover en de pasta erop met parmezaanse kaas en pijnboompitten. Originele recept is eigenlijk ook met spekjes en geitenkaas, maar dat eer ik niet.

Gister een poke bowl gehad op het EK in Rotterdam. Vega zonder mango met teriyaki saus besteld. Echt wel lekker! En makkelijk zelf na te maken. Groente met koude rijst eronder dus.
Afbeelding

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:39

Misschien een beetje domme vraag maar hoe grill jij je groentes? Wij hebben volgens mij wel een grillpan maar die gebruiken we nooit, en heb me laten vertellen dat die meer voor vlees is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:19

Nee hoor, groenten kun je prima grillen in een grillpan. Courgettes bijvoorbeeld.
Maar als ie bij jullie altijd voor vlees wordt gebruikt, zou ik dat zelf niet zo lekker vinden om groenten in te grillen :n

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:23

Sintara schreef:
Echt heerlijk gegeten:[ [url=m/fT2w8B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er staat hier nog wel 1 vlees dingetje tussen van m'n vader (de tartaar bovenin) , verder was alles vega. En heel erg lekker gegeten!

Dit ziet er echt onwijs lekker uit. Zo koken wij hier ook graag een beetje tapas idee en hapjes van alles en nog wat. Zo lekker.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:49

Renee1991 schreef:
Nee hoor, groenten kun je prima grillen in een grillpan. Courgettes bijvoorbeeld.
Maar als ie bij jullie altijd voor vlees wordt gebruikt, zou ik dat zelf niet zo lekker vinden om groenten in te grillen :n

Als ie gewoon goed afgewassen wordt lijkt me dat geen probleem, dat gebeurt bij ons ook.
Maar courgette, aubergine, wortels, paprika, haloumi... van alles werkt!

Mijn vader had wat rode bietjes uit de tuin koud gerookt. Mán dat was toch lekker. Gelukkig vonden mijn broertje en moeder dat niet zo, dus wij hadden ze mooi allemaal samen :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:37

Wou net zeggen
Afwasmiddel en lopend water ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:39

mar_fay schreef:
Ik ben ook 'maar' 1.78 waar het grote deel over de 1.80 is hoor, maar dat is nog steeds langer dan al mijn buitenlandse en vele Nederlandse vrienden. Het voelt klein, maar is dat absoluut niet. Net wat je gewend bent denk ik :)

Ziet er goed uit dat eten Deksel :9

Ik had eergisteren pita broodjes met roggemeel gebakken en daar een heerlijke vulling bij - maïs, bonen, sla, pittige en knoflook saus. Die pita's ga ik nooit meer kopen, veel lekkerder :)

Heel veel dames in NL zijn tussen de 1.65 en 1.75 en velen zijn jaloers op alles boven de 1.70m. Ik had daardoor niet verwacht dat iemand van 176 zichzelf klein zou bevinden. Ik checkte even het profiel of het een M/V betrof :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:41

Joh ik ben 1m50 a 1m55 :+ Van die lengtes hierboven kan ik alleen maar dromen. Alhoewel ik blij ben dat ik op pony's pas en het best handig is dat ik zowel naar vrouwen als kinderschoenen kan kijken :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:25

F_Orumster schreef:
Heel veel dames in NL zijn tussen de 1.65 en 1.75 en velen zijn jaloers op alles boven de 1.70m. Ik had daardoor niet verwacht dat iemand van 176 zichzelf klein zou bevinden. Ik checkte even het profiel of het een M/V betrof :)

Alleen maar klein in de familie ;) . Als ik bij mijn ouders ga koken moet ik telkens op bijvoorbeeld het aanrecht klimmen om spullen te pakken of een raam open te zetten en dan voel ik me klein :j .
Vanaf de grond kom ik anders gerust 15cm te kort.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:34

Jackytje schreef:
Joh ik ben 1m50 a 1m55 :+ Van die lengtes hierboven kan ik alleen maar dromen. Alhoewel ik blij ben dat ik op pony's pas en het best handig is dat ik zowel naar vrouwen als kinderschoenen kan kijken :')

'Vroegah' waren mijn grote voeten handig en frustrerend want toen ik 10 was en maat 40 had waren die er nooit in de kinderschoenen, maar wel nog over bij de dames. Inmiddels heeft iedereen grote poten en kan ik dat gewoon vergeten. Ach ja, met mijn schoenen doe ik nog wel enkele jaren en tot die tijd hoef ik niet per se nieuwe.

Wij zaten gisteren trouwens op de beste manier te bbq'en: op de wei (want kermis in het dorp, dus echt, echt afschuwelijke muziek -O- ) met oplettende honden en... hongerige paarden. Het nadeel van veel groenten en brood bij een bbq werd mijn broertje dan ook direct duidelijk toen ons zwarte spook om het vuur heen liep en enthousiast voor zijn neus ging staan flemen en z'n brood probeerde te eten. Hij hield het brood vervolgens achter z'n rug, waar mijn hond onder zijn stoel haar kans zag en het zo opvrat :D :') :')

Ik leef eigenlijk al twee dagen op salades met uitgebreide inhoud. Heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:40

Sintara schreef:
Echt heerlijk gegeten:[ [url=m/fT2w8B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw dat ziet er heerlijk uit, waar is dit?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:52

Over sushi gesproken. Ik had een tijdje terug een "fusion" van geitenkaas, vijgen en gerold in lavendel gehad. Not bad :~

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:07

Anoniem schreef:
Oh wauw dat ziet er heerlijk uit, waar is dit?

Dara, Amersfoort!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:28

chimello schreef:
Over sushi gesproken. Ik had een tijdje terug een "fusion" van geitenkaas, vijgen en gerold in lavendel gehad. Not bad :~

Ooohhh :9 dat klinkt wel heel erg bijzonder en lekker!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:35

Renee1991 schreef:

Hahaah nee daar wordt hij niet voor gebruikt, we gebruiken dat ding dus echt nooit.
B

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:28

deksel schreef:
Misschien een beetje domme vraag maar hoe grill jij je groentes? Wij hebben volgens mij wel een grillpan maar die gebruiken we nooit, en heb me laten vertellen dat die meer voor vlees is.

In de airfryer of in het grill/tostiapparaat :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:28

Jets schreef:
deksel schreef:

In de airfryer of in het grill/tostiapparaat :)

Haha wat? Tosti apparaat? (Daar ga ik het sowieso niet indoen, iets met kaas dat er uitloopt en nah, niet zon fijn idee of ik moet hem helemaal schoonmaken :+).

Ik had zonet als avondeten rijst met groentes en balletjes in pinda saus, soort van saté. Was zo lang geleden dat ik zoiets op had, was echt lekker!
Pindasaus van Remia en balletjes van de Aldi. Balletjes waren wel wat koud dus misschien van te voren even opwarmen in de magnetron en dan in de pindasaus gooien. Aanrader :D

Edit: ik snap nu, waarschijnlijk, wat je bedoelt met tosti ijzer. Jij hebt wss eentje met ribbeltjes, wij hebben zo'n hele simpele van €10 of zo. Alleen met zo'n ding:

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 18:48

Een tip: altijd een vel bakpapier in het tostiijzer en grillijzer doen. Hoef je em nooit meer schoon te maken, ideaal!
In het grill ding doe ik vooral de vega burgers en vega visburgers en schnitzels enzo grillen. Maar groente werkt ook perfect.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:56

Ik ben restaurants aan het googlen voor een etentje met mn ouders volgende week. Ik dacht dat 't Zusje wel leuk zou zijn, lekker tapas eten, maar...

https://zusje.nl/tapaskaart/

... ligt het nou aan mij of staat er serieus niets vegetarisch op die hele kaart? :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:04

Ik zie een geitenkaasje _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:07

Ja, die zag ik ook. En toen zag ik 'in spek gebakken' :+

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:11

't Zusje heeft een vegan kaart :D daar is alles dus vegetarisch :p
Edit: https://zusje.nl/rondjegroen/ dit is vegetarisch. Maar een vriendin van me (ook vegan) werkt bij t Zusje en daar hebben ze een vegan kaart! Kan hem nu zo snel even niet vinden online maar hij bestaat wel