Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:09

Hoe zie je het verschil dan ? :o?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:11

vliegananassen.... zoek dekking :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:34

Phor ik had dat liefde en passie brood van de AH. die stond in de valtaf lijst per 35 gr.(de grootste snee is 35 gr.) ik had vandaag met brood bv 100 gr. aan en dat is dan met 1 plak jonge kaas die ik verdeel 339 kcal. Dus het is niet dat het enorm aantikt in mijn kcal lijstje als die gegevens ook echt kloppen. Sowieso verder vaak kcal arm beleg zoals kipfilet ofzo. En nauwelijks boter nog.
Ik zit sowieso heel laag zie ik nu. Kom op 855 kcal en heb dan mijn maaltijdsoep en mijn gezonde quiche en rauwkost nog niet meegerekend. Dus zal ook maar op 1400 zitten nu. Ook nog geen honger gevoel, anders kan ik nog altijd brood pakken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:38

Dan doe je dat beter dan ik, Chantal :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:37

phormicola schreef:
O: 250ml sojamelk, 2 Weetabix, 200gr aardbeien
T: banaan
B: Killer Abs, dag 5
T: 1 banaan, 20gr walnoten, halve galia
L: 3 Tarvoboterhammen, 25gr biopindakaas, 30gr linzenspread, 1 cocktail tomaat
T: 200gr aardbeien, 130gr worteltjes, 200gr witte bonen in tomatensaus, 1 perenijsje
A: 80gr witte bonen (gedroogd afgewogen), 50gr krieltjes, 75gr spinazie, 200gr komkommer, 20ml olijfolie

2039kcal

Beetje vreetbui, dus dan maar op een soort van verantwoorde manier en compenseren bij het avondeten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:41

Ik zie ook Phor dat jij de pindakaas/linzenspread bv smeert, dat is natuurlijk al kcal rijker gok ik.
Heb je trrouwens witte bonen in tomaten saus gesnackt :') is niet het eerste aan denk als ik honger heb

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:55

De linzenspread valt heel erg mee, 25gr pindakaas tikt natuurlijk erg aan! Maar alsje veganistisch eet is heb je ietsjes meer vrijheid kwa kcal :)

Ik ook niet hoor _O- Maar ik heb een beetje een emo eetbui en ik wil mezelf niet overeten. Dus dan maar aan de blikjes groenten en bonen in tomatensaus :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:16

:j dat scheelt ook, net als vandaag heb ik inderdaad geen vlees echt gehad dus daarom zitten mijn kcal ook heel laag. grappig dat je daar dan aan gaat snaaien. Er zijn zoveel dingen die ik anders eet. maar dát haha.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:18

Vanochtend een snee brood met quark en jam, beker chocolademelk.
Lunch een tosti met ham en kaas, flesje cola.
Warme maaltijd een bord spinazie (met aardappelen) en vlees, glas fanta.

Veel te weinig drinken zie ik, maar dat vind ik zo niet lekker. :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:34

ChantalSmook schreef:
:j dat scheelt ook, net als vandaag heb ik inderdaad geen vlees echt gehad dus daarom zitten mijn kcal ook heel laag. grappig dat je daar dan aan gaat snaaien. Er zijn zoveel dingen die ik anders eet. maar dát haha.

Ik wilde aan de cake en koekjes, maar dat mag niet van mezelf :) Het is dus niet zo dat ik blikjes bonen wilde eten, maar mezelf daartoe heb gezet :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:43

O: overnight oats met roggevlokken, chia, yoghurt, amandelmelk en bramen
T: galia en een zelfgemaakt havermout/banaan/dadelkoekje
L: courgettesoep en een boterham met cottagecheese, kalkoenfilet, sla en paprika. Roggecracker met Toscaanse filet americain en 2 dadels
T: galia en wat kikkererwten en geproefd van m'n "kikkererwten-borrelnootjes"
A: sla, met paprika, tomaat, komkommer, kikkererwten en dressing met champignons en een stukje beenham. Alpro vanillevla en yoghurt met bramen na en nog een stukje extra pure chocolade.
T: borreltje met wat chips oid
D: groene thee, water, slimpie en ijsthee van Zonnatura. Was een probeerverpakking, gewoon een theezakje in een glas koud water hangen. Ik vond het niet zo lekker.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:28

Ik heb echt een paar verschrikkelijke dagen achter de rug. 4 gevulde koeken, hapjes etc.

Vandaag dus even flinke balansdag.

O: Havermout met gebruikelijke zaadjes en besjes.
T: Nectarine
L: Verse fruitsalade
T: Stuk watermeloen
A: Zoete aardappels met falafelburger en broccoli

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:17

@Phor: De vliegananassen zijn een tikje duurder én van een vast merk. Dus als jouw warenhuis bijvoorbeeld altijd ananassen heeft van één of ander merk (vaak ook nog eens tegen een prijs per stuk ipv per kilogram) en dat was zo'n wit ajuinerig geval, zal het volgende lot ook een bootananassen-lot zijn. De meeste warenhuizen hebben bootananassen. In België heb je maar één uitzondering waar ik van weet, en dat is keten Colruyt. Ze hebben een gigantische koelcel waar de allerlekkerste groenten en fruit weelderig om je heen liggen <3

Een fruitboer koopt daarentegen zo goed als altijd kwalitatief erg goede ananassen :) De prijzen liggen hoger doordat vliegtuigvervoer duurder is. Hetzelfde geldt trouwens voor mango's :) En voor granaatappels. Daarom kan bijvoorbeeld een granaatappel er van buitenaf lekker uitzien, maar van binnen bijna rot zijn.

Het staat ook af en toe op het etiket te lezen, en het winkelpersoneel wordt ook geacht te weten wat voor ananassen en mango's het zijn, aangezien ze toch altijd de keuze hebben bij hun leverancier, lijkt mij.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:43

Jeetje, wat een goeie info! Echt super bedankt Bhris! :D

Manlief heeft besloten dat het tijd is voor cheeseburgers en patat en ik mag niet netjes aan m'n salade :') Ik heb 2 groentekroketjes besteld, die ik op een roggebroodje wil doen, we hebben patat en ik heb daar pindasaus bij besteld en ga daar zelf uitjes en vegan mayo bij doen :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:47

Ik voelde mij nochtans zo'n debiel toen ik het zo serieus typte, want het zijn maar ananassen :')

Klinkt heel erg lekker, geniet er van!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:16

Groentekroketjes, klinkt eigenlijk best lekker! Wel grappig, begint vegetarisch eten steeds meer te waarderen. En doe het de laatste tijd steeds meer. Ben ook best nieuwschierig naar de smaak van zo'n kroket!

Bhri bedankt voor de informatie, interessant o te weten :j .

Ik ben thuis geploft va het werk, voel me echt enorm vol van al het eten vandaag. Onderhand net zo vol als gister, alleen vandaag was alles super gezond. En heb 10 daagjes vakantie nu dus kan buiten de dagjes weg lekker mijn eigen ritme bepalen :):) .

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:21

Ik ben best nieuwsgierig naar de smaak van een 'kroket'... Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen, als Belg zijnde :+

Geniet er van Chantal!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:45

Nog nooit een kroket gehad?? Welke snacks ken jij bij de frietjes?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:59

Chernique gefeliciteerd!
Bri interessant verhaal van de ananas.
Phor hoe bevalt vegan? Is de hoeveelheid khd geen probleem voor je?

Even een dag posten waarop ik uit de band vlieg, vanaf morgen weer in het gareel ;)

O: 3 zelfgemaakte croissantjes, 50 gram oude 48+ kaas
koffie, 20 ml halfvolle melk, 5 gr suiker
T: stukje cookiedough brownie (tegenvaller, dus hij is nu mooi naar de buren :D )
L: 1/2 tortilla, 2 tl creme fraiche, 2 eetl geraspte kaas 48+, 1 pepertje, 2 eetl ui
T: appel
D: gestoomde broccoli, zilvervlies rijst
T: gesnoept van deeg/chocolade/caramel tijdens het maken van millionaires shortbread (morgen een stukje eten en dan aan de rest opvoeren :)) )
paar glazen cola light

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 00:35

O: grapefruit, havermout met rijstmelk
T: appel
L: 4x roggebrood met hummus en komkommer, 1x roggebrood met komijnenkaas en hummus
T: 1x roggebrood met hummus
A: 1.5 bol mozzarella met pesto, broodkruimels met tomaten en parmezaan uit de oven

+ stuk of 7 wijn

B: 40 min fietsen, 2u dansen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:08

Kroketten waren erg lekker, nog lekkerder dan vleeskroketten! Bhris, een kroket is een rol ragout met een knapperig paneerlaagje, misschien dat je je daar wat meer bij kan voorstellen :))

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:12

Jullie hebben het over kroketten en mijn maag begint spontaan de rommelen. Tijd om havermout te gaan maken denk ik zo :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:17

Havermoutkroketten <<)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:20

Jij zocht toch ook nog iets anders voor het ontbijt Phor? :D

Jammer dat vliegananassen lekkerder zijn. Het liefst eet ik fruit dat per vrachtwagen of boot is vervoerd, als ik dan eens buitenlands fruit/groente heb. Maar dat is wel heel lastig uit te zoeken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:27

Hihi :))

Jezzi: met de carbs gaat het prima! Ik blijf op of onder de 300gr per dag, daarboven zou ik me niet zo tof voelen.

Vandaag:

O: 2 Weetabix, 250ml sojamelk, 190gr aardbeien, 10gr ahornsiroop
B: 12km fietsen, 2u lesgeven
L: 4 tarvo boterhammen, 30gr linzenspread, 25gr vegan cream cheese, 1 banaan
B: 12km fietsen
T: banaan, perzik
B: Killer abs, dag 7
T: 500gr Alpro yoghurt, blauwe bes, 10gr amandelen
A: Philly 'cheese steak': halve ciabatta, 30gr sojabrokjes, 200gr champignons, 100gr ui, 1 groene paprika, alles gebakken in 40ml olijfolie. Zout+peper, besprenkel met 20gr edelgist, opengesneden ciabatta bovenop het mengsel plaatsen en nog even door laten bakken. Daarna alles omgekeerd op je bord scheppen :9
T: 150gr aardbeien

2276kcal