[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:13

Bleeeeh, ik moet morgen weer werken. Na 3 weken vakantie zie ik er eigenlijk wel tegenop. Gister de hele dag op pad geweest naar Friesland. We gingen daar vroeger altijd op vakantie, maar nadat mijn vader en stiefmoeder uit elkaar gingen in 97 ben ik er niet meer geweest. Slecht gegeten, 's avonds kotsmisselijk omdat ik teveel in de zon had gezeten. Vandaag ging het al niet beter. Vanmorgen vroeg gaan rijden en vanmiddag/avond verjaardag van familie. Dus weer buiten, weer allerlei hapjes (wel gezond, maar veel door elkaar) en nu misselijk. Ga vroeg naar bed. Morgen werk dus strakkere planning. Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:18

lastig is dat he imre om tijdens vrije momenten een goede planning aan te houden? ik heb met de dieetiste afgesproken dat ik in de vakantie niet aankom, maar stabiel blijf. afvallen hoeft nu dus even niet.

1 zandkoekje kan geen kwaad belinda en als dat nou gewoon even jouw snackmomentje is, moet je dat gewoon lekker doen!
ik heb vanmiddag ook genoten van een waterijsje, moet kunnen hoor!
fijn dat je steun hebt aan het topic!
trouwens, ik ben ook een fruitfreak, denk dat er hier in huis toch zeker 3 kg aan divers fruit per week doorheen gaat en ik ben de enige die fruit eet!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:21

Heel goed Belinda Haha! je kan 't!

Ik ben ook echt gek op fruit, vooral zomerfruit als aardbeien en kersen Vork

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:22

Dat is inderdaad wel lastig, om als je vrij bent echt goed op je eten te letten.
Heb je er wel nog van genoten Imre, want dat is het allerbelangrijkste Lachen.

Nee daarom, ik bedoel hoeveel calorieën zullen er nu helemaal in zo'n koekje zitten en als je het er bij een houdt is er ook niks mis mee Lachen. Ik geniet er altijd intens van hihihi.
Waterijsjes zijn inderdaad ook van dat soort heerlijke tussendoortjes, je ziet mij eerder een waterijsje nemen dan eentje die bestaat uit roomijs ofzo.

Drie kilo per week aan fruit, zo dat is best wat voor als je de enige bent die het eet Bloos!. Ik heb een tijdje een fruitdip gehad, had het een beetje tegen gegeten, maar inmiddels eet ik weer 'bergen' weg Haha!.

Belinda is echt heel erg vrolijk nu en dat allemaal door dit topic Haha!.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:25

3 kg is niet zoveel hoor; ongeveer 10 appels, 6 peren en een tros bananen. dan zit je er al aan! en daar komt eventueel nog extra fruit bij als aardbeien, kersen, perzikken, nectarines of meloen. mjammie!
waterijs is heerlijk, heb ik liever dan een magnum oid.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:26

Ik ben vooral gek op italiaans schepijs Vork Haha!

En laat ik nou dinsdag naar Italie gaan haha

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:29

schepijs is ook lekker, maar dan wel de 'frisse' smaken als citroen, meloen etc.. geen 'volle' smaken als vanille of chocola

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:29

Oh, dan kan ik gewoon slecht gewichten inschatten hahaha Huilen van het lachen.
Ik ben ook echt gek op nectarines, perziken en [water]meloenen ; heerlijk!

Italiaans schepijs is ook wel erg lekker, maar het is niet iets wat ik zomaar als tussendoortje uit de vriezer pak.
Als dat voor m'n neus terechtkomt is het echt een ware traktatie haha. Ik heb trouwens een overheerlijke bak ambachtelijk pistache ijs in de vriezer staan, mjammie Vingers aflikken.
Waar ga je precies heen in Italië?
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 27-07-08 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:30

ha, dat met dat schepijs heb ik dus ook! niets is lekkerder dan in een restaurant na het eten een dame blanche te bestellen!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:31

Nee juist heerlijk Haha!
Pistache, hazelnoot, cookies, stroopwafel

Oh god ik krijg trek haha

Belinda: ik ga eerst aantal dagen bovenin Italie, bij Genova. Daarna rijden we door naar Rome, een dag of 5. En dan nog een dag of 5 lekker aan de kust Lachen

Imre

Jaaa citroenijs! Hoewel ik er nu even niet aan moet denken. Misselijk

Dat werken op een kantoor staat me soms zo enorm tegen! Ben je alleen maar bezig een bedrijf groot te maken. Ik begin liever voor mezelf, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Blinnii

Ik doe er dan ook altijd extra lang over, soms tot frustratie van mijn tafelgenoten Huilen van het lachen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:33

Dat dan weer niet, ik kan ijs echt als een malle eten Haha! En dat kan er ook altijd nog bij haha, hoe vol ik ook zit... Huilen van het lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:33

haha, extra lang kan ik niet. ik ben altijd als eerste klaar!

imre, waarmee wil je voor jezelf beginnen? als rececent of colomnschrijven oid?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:34

Hmm vervelend Imre, ik ken het gevoel van als je werk je niet meer aan staat en bij mij is het alleen m'n bijbaan, kun je nagaan hoe het voor jou is Ach gut
Gelukkig heb ik morgen een sollicitatiegesprek, dus dat gaat wel goed komen. Bij wat voor een bedrijf werk je nu precies en wat zou je graag willen doen?

Susan, dan moet je echt even langs een ijswinkel vlak achter het centraal station in Rome.. Dáár hebben ze lekker ijs, oehlalala Vingers aflikken.
Ik zit nu even diep na te denken waar die precies ook alweer lag, is alweer een jaar geleden dat ik met school in Rome was.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:35

Hoi allemaal!

Ik werk in een bakkerij/ijssalon waar we ook zelf italiaans ijs maken. Helaas mogen we niks pakken/meenemen/proeven. Huilen van het lachen Maar het ijs is wel echt heerlijk daar!!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:36

Dat ga ik onthouden Belinda! Die ijssalon achter het station Haha!

Maar goed, overal hebben ze heerlijk ijs daar Haha!
Heb daar eens een heerlijke op: een hoorntje (bedekt met chocolade Bloos! ) en daarin nutella-ijs

OMG, ik wil nu naar Rome Haha!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:37

Hij lag niet direct achter het station, maar een paar straten er achter.. richting ons hotel..
Ik ga even op internet zoeken rond welke straten je moet zijn. Het ijs daar was echt goedkoop in verhouding tot andere zaken en je kreeg echt véél op je hoorntje Bloos!.

*edit ; ons hotel lag in de Via Principe Amedeo, we zaten in hotel Acropoli. Een paar straten daar achter lag dat ijswinkeltje, maar ik kan niet precies meer vinden wáár dat was..
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 27-07-08 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:39

ja, ijs is wel duur in italie!
belinda, op wat voor bijbaan ga je nu solliciteren en waarom heb je het op je oude werk niet naar je zin?
nienke, maar goed dat je niet alles mag proeven, want dat is niet goed voor de lijn!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:40

Duur? Oh ik vond het eigenlijk destijds (3 jr geleden) juist onwijs meevallen! Ik nam altijd 1 bolletje en dan kreeg je echt zo'n onwijs grote unit op je hoorntje Haha!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:40

Ik doe heel leuk werk hoor, communicatie bij de universiteit in Groningen, maar wel een combifunctie met veel secretariele taken erbij en dat deel vind ik niet leuk. Ik ben veel te zelfstandig en eigenwijs om me zo dienstbaar op te kunnen stellen. Ik denk: dat kan je zelf ook wel. Maar dat kan natuurlijk niet.

Ik bouw af en toe een websiteje, hele simpele kan ik wel maken, en bijvoorbeeld mensen helpen met sollicitatiebrieven schrijven, foldertjes en layout. Maar het is moeilijk om daarin te starten met betaalde opdrachten, er zijn erg veel mensen die dat doen. Ik doe het al heel lang vrijwillig, dus heb op zich wel wat ervaring. Zal me er eens in verdiepen. Ik werk nu maar 24u per week en wil er eigenlijk nog een dag bij, dat kan ik best thuis doen. Ja

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:41

In Denemarken krijg je ook echt onwijs veel! 1 kugel (1bolletje zeg maar) zijn 3 bolletjes zoals je ze hier krijgt. Echt heel veel. En ik dacht, doe eens gek, ik neem 3 bolletjes. Dus ik had echt 9 bolletjes ijs in zo'n mega hoorn. Huilen van het lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:41

Hahahaha klinkt goed Nienewiep *LOL*

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:43

9 bolletjes?! Hoe krijg je het weg. Nagelbijten / Gniffelen

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:43

Haha. Haha! Ik nam er maar 3 omdat ze super veel lekkere smaken haden, en ik kon niet kiezen. Huilen van het lachen

Maar gelukkig had mn moeder een klein softijsje dus die heeft de helft van mijn ijsje nog opgegeten. Vork