Paar van de druiven en ze zijn lekker.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thats_Me schreef:Bedoel je die zwarte strepen bij die paprika's/pepers? Dat is namelijk geheel normaal. Veel soorten gaan van groen naar zwart naar rood.
Pluisje1998 schreef:Is er iemand hier die me misschien van advies kan voorzien.
Mijn oom is twee jaar geleden overleden, en we zijn eindelijk in de buurt van het afronden van alle procedures. Dit houd ook in dat het huis verkocht wordt.
Hier had hij echter 2 flinke pruimbomen staan die heerlijke pruimen geven, en het gaat me aan het hart dat we de bomen dus kwijt gaan raken.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om deze bomen te stekken of iets dergelijks? De hele bomen meenemen is geen optie, daar zijn ze te groot voor.
Weten jullie of dit kan? En zo ja, hoe dit werkt?
Dorine92 schreef:Pluisje1998 schreef:Is er iemand hier die me misschien van advies kan voorzien.
Mijn oom is twee jaar geleden overleden, en we zijn eindelijk in de buurt van het afronden van alle procedures. Dit houd ook in dat het huis verkocht wordt.
Hier had hij echter 2 flinke pruimbomen staan die heerlijke pruimen geven, en het gaat me aan het hart dat we de bomen dus kwijt gaan raken.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om deze bomen te stekken of iets dergelijks? De hele bomen meenemen is geen optie, daar zijn ze te groot voor.
Weten jullie of dit kan? En zo ja, hoe dit werkt?
Ja dat kan. Pruimen worden meestal op een st Julien A geënt, maar er zijn diverse opties. Je kunt het beste in de winter enthout knippen en dan dus enten. Misschien kun je contact opnemen met een pomologische vereniging bij jou in de buurt. Daar zitten altijd wel oude mannetjes die goed kunnen enten, en die de onderstammen kennen. Want als je een zo klein mogelijke boom wilt hebben, moet je het enthout niet op St Julien A zetten