Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:47

Laura oh dat klinkt ook heel interessant :j . Bij mij is het zo divers wat we tegen komen, autisme, hechtingsproblematiek, psychoses, dwanghandelingen, ADHD.
Sowieso de basis hoe het werkt bij een normaal persoon de opname/verwerking en de taak van de alvleesklier enzo. En inderdaad over hypo’s en Hyper’s, bloedprikken en insuline spuiten bij clienten. Op 1 woning hebben drie clienten diabetes mara die kunnen wel inprincipe zelf alles prikken maar we moeten dat wel mee begeleiden.

Many snap dat die dan de afvalbak in verdwijnt!

Plien vies he fruitvliegjes! Ik heb met het warme weer ook alles in de koelkast. E dat terwijl ik zo’n mooie gevulde fruitschaal op tafel altijd zo gezellig vind :P

Anke lekkere groente omelet op brood?

Oef... ik plof bijna uit elkaar. Hoef denk ik geen avond eten meer :')
High tea was echt super lekker, maar véél! Eerst kreeg je een etagiere met hartig. Wat ik eerst op had: 1/2 bagel met gerookte zalm, hard bolletje carpaccio, een soort panini met kaas/paprika/pesto, paar stukjes mozarella/tomaat, 2 hamrolletjes met roomkaas, bladerdeeg hapje met kaasmengsel en met zalmmengsel. Toen zaten we eigenlijk al vol en daarna kwam de zoet etagère die ook bomvol stond :') . Dus van de kleine dingetjes alles gehalveerd en geproefd. Een soort frambozengebakje, Half stukje wortel taartje, half stukje scones, ieniemienie soesje, ieniemienie vanille muffintje, ieniemienie soort oreo koekje en beetje jam/slagroom..

En het erge.. wat over was kregen we mee naar huis. := . Dus ik heb nu nog een gebaksdoos met een héle grote chocolade muffin, een grote soort limoen muffin, half stukje worteltaartje en half stukje scones en dan nog inieminie muffintje en 2 soort oreo koekjes :') . Vriendin heeft de andere helft mee.
Ik was straks naar het station gelopen (40 minuten) en was van plan terug te lopen. Vriendin heeft me thuis afgezet. Zit nog zo vol dus ga nu toch nog ff wat wandelen denk ik.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:04

O: Een cracot met jam, een croissantje met jam en een klein broodje met ei (ontbijten bij de IKEA)
B: Half uur lopen denk ik, in de stad
T: Koekje
L: Twee keizerbroodje, eentje met kaas en eentje met jam
T: Appel (ipv koekje :) )

Planning:
A: Varkensvlees en boontjes (maakt m'n moeder een soort jachtschotel van) en aardappels, appelmoes en als toetje vla
B: Met de hond uit

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:13

Klinkt allemaal heerlijk Chantal! Wat 'vervelend' dat je de restjes mee mocht nemen ;) Weet niet waar je woont, maar je maar ze best hier langs komen brengen.. mijn PMS komt om de hoek kijken ^)

EskeGirl, ipv een koekje kun je beter een cracker/rijstwafel nemen met beleg. Dat is gezonder dan een koekje boordevol suiker waar je achteraf alleen maar meer honger van krijgt.

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:23

Braaf dagje:

O: havermout met lijnzaad, peer en rijstmelk
T: 35g pecannoten
L: 4x roggebrood met hummus en komkommer
T: 35g pecannoten, 3 rauwe wortels
A (uit): salade met witlof, verse vijgen, peer, rode biet, hazelnoten en stukjes roggebrood

B: 45 min fietsen, 45 min paardrijden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:29

O: Warme baked oats met banaan, pruimen en bovenop nog wat verse bramen
T: Galia, 4 hartjessnoepjes uit een pot in een winkel gesnoept
L: Prei/courgettesoep en sla met tomaat, paprika, komkommer, dressing en kalkoen, 1 verse vijg en een stukje biologische witte chocolade van Go*Do
Afbeelding
T: Galia
A: Stukje beenham, witlof en zoete bataat. Beetje Alpro vanillevla met wat slagroom na
T: 4 dropjes, nog een stukje chocolade
D: Groene thee, water en slimpie

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:33

Whoehoe ben nu er zelf nog niet echt blij mee maar ben er wel trots op
60 gram havermout met bramen en frambozen gegeten maar zit wel super over vol nu

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:38

Leuk Chantal van die cursus! Diabetespatiënten zijn ook een groot deel van mijn werk, ik begin vaak 's ochtends met een ronde over de afdelingen om waar nodig de patiënten te begeleiden met het controleren van de bloedsuiker en het spuiten van de insuline. Of soms neem ik het over, als ze er zelf niet toe in staat zijn.
En lekkere high tea zeg!

Nou ik heb mijn 40 km fietsen overleefd! Heenweg ging prima, ik was er zo voor mijn gevoel. Alleen het was niet zo slim van mij om te denken dat ik op een beschuitje met muisjes wel naar huis kon fietsen... Ongeveer halverwege voelde ik me niet lekker worden, heel slap, trillerig en duizelig. Ik had niks bij me om te eten dus ik ben maar heel voorzichtig en rustig doorgefietst, maar het was niet fijn zeg. Thuisgekomen moest ik natuurlijk wat eten, moest even wat snelle suikers hebben zodat ik in ieder geval weer in staat was om mijn avondeten klaar te maken. Dus toen heb ik maar weer een stukje cake gepakt.
Definitieve lijstje:

O: 2 speltboterhammen met appelstroop
T: mineola + stukje chocolade/kokoscake (gisteren van vriendinnetje gekregen en zooooo lekker)
L: 2 speltboterhammen met kaas, kropsla, tomaat en 1 gekookt eitje + 1 speltcracker met appelstroop
T: 1 beschuitje met muisjes + 1 stukje cake
A: aardappelpuree met broccoli en een broccoli/kaasburger
T: soyayoghurt met lijnzaad + 1 kiwi

B: 40 km fietsen + wat huishoudelijke dingetjes

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:45

Daenerys schreef:
Klinkt allemaal heerlijk Chantal! Wat 'vervelend' dat je de restjes mee mocht nemen ;) Weet niet waar je woont, maar je maar ze best hier langs komen brengen.. mijn PMS komt om de hoek kijken ^)

EskeGirl, ipv een koekje kun je beter een cracker/rijstwafel nemen met beleg. Dat is gezonder dan een koekje boordevol suiker waar je achteraf alleen maar meer honger van krijgt.

Klopt, maar ik had geen keus, als je bij mijn oma bent moet je wel een koekje eten :=
Ga dat dus zeker veranderen :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:54

Vreselijke foute dag gehad! Begonnen met 4 speltcrackers met hero delight, toen een meeting op werk: koekjes en een stukje bonbonbloc gehad. Lunch bagel met avocado en gerookte kip.
Daarna losgegaan op de m en m's met pinda's (best wel heel wat handjes) en toen nog een paar autodropjes. FOUT!! Avondeten roerbakgroente en kip en kwark met aardbeien na...En nu zo op naar de squashbaan!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:13

Ik krijg honger van je bericht Chantal :D

Goedzo Anke, dat is een mooie maaltijd :j

Foooouuuut danoesje, maar wel lekker :D

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:46

Dankje phor :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:52

Bhriseis schreef:
Balansdag!

B: 10 min fietsen
T: 2 espresso's met scheutje melk
B: 5 uur werken
O: 11.30: 1 banaan, 150 g magere kwark
B: 10 min fietsen
L: 14.00: 100 g havermout, 2 g boter, beetje honing, 10 g amandelschaafsel, lijnzaad, 200 ml melk, beetje water; glas soja intens
B: Hele middag met de paarden grondwerken
T: 3 nectarines
B: BR Workout 6 + 20 minuten spinning
A: 1 portie witte pasta met 2 scheppen gepekelde tomatensaus met veel verse groenten :r Beetje parmezaan er bovenop, maar dat was écht niet nodig...
T: Schaaltje ananas

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:57

gepekelde tomatensaus? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :')

Graag gedaan Anke!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:58

Tomatensaus die zo ontzettend zout was dat ik vrees dat ik spontaan tien liter vocht vasthoud -O-

En ik zou nog vergeten: Goed gedaan Anke! *\o/*

En die High tea klinkt wel heel erg heerlijk...

Edit: ik vergat daarstraks een ei in mijn carbonara-saus :+ Maar je koos voor een lekker bakje havermout Anke, dus no harm done :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:31

Oef na alle chocolade dingetjes straks, heel erg de lekkere smaak/zin van chocola in mijn mond.
Kom ik deze net weer tegen. Lang geleden op stage ooit gehad. Lékker dat hij was!
Jullie zullen hem vast wel kennen. Oef. Krijg er zo zin in :') .
http://www.lekkerensimpel.com/2012/04/19/arretjescake/

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:32

Haha chantal duurt 2 uur dus red je niet meer :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:36

Oh my... Is dat net als het Engelse Rocky-road-gebak? Ik heb nog nooit arretjescake gehad, maar het ziet er duivels lekker uit...

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:39

Jummy arretjescake!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:05

Anoniem schreef:
Braaf dagje:

O: havermout met lijnzaad, peer en rijstmelk
T: 35g pecannoten
L: 4x roggebrood met hummus en komkommer
T: 35g pecannoten, 3 rauwe wortels
A (uit): salade met witlof, verse vijgen, peer, rode biet, hazelnoten en stukjes roggebrood

B: 45 min fietsen, 45 min paardrijden

+ een paar handjes emping

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:37

Arretjescake...heeeel zoet maar wel lekker!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:44

OMG die cake... Dat eet ik echt niet. :n
1 plakje daarvan is zo ongeveer een complete maaltijd qua kcal... :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:52

Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord en dat is maar goed ook, zo te zien :+ Dat soort dingen weiger ik dus ook, Karin :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:55

Oeh lekker Arretjescake...

Lijstje van vandaag:
O: boterham met hagelslag
T: brownie en een appel
L: 2 boterhammen met kaas en komkommer
T: bifiworstje
A: hamburger, komkommersalade, gebakken aardappels en yoghurt

Aangevuld met een liter water, sloot koffie en 2 glazen cola

Ca. 20 km gefietst, stal gemest, wat kleine huishoudelijke klusjes en gewoon achter m'n bureau gezeten op het werk.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:05

Na een pb'tje met de vraag hoe het ging, zal ik hier weer eens een berichtje plaatsen! :)

Ik heb héél erg goed nieuws! Het gaat namelijk óntzettend goed!
Het eten kan ik steeds meer loslaten, ik eet best vrij, redelijk gezond én lekker. Misschien dat ik hier daarom ook wat minder vaak ben.
Het is nu echt en super normaal eetpatroon met af en toe een wijntje hier en een ijsje daar.
Ik geniet echt van het eten en ga geen uitstapjes/feestjes uit de weg ivm angst voor het eten.

Op gewone/normale dagen ga ik weer terug naar structuur en netjes. Dus standaard hoofdmaaltijden (yoghurt/muesli/brood/avondeten) en normale tussendoortjes (fruit/biscuitjes/nootjes/yoghurt). Maar als ik ergens anders ben doe ik mee met de rest.

En maandag begin ik met mijn opleiding voeding en diëtetiek!

En......
Ook ben ik voor het eerst in mijn HELE leven ongesteld geworden!! *\o/*
Ook mijn broze botten (osteoporose) is wat hersteld!

Allemaal goed nieuws dus!
Ik houd van mijn leven, mijn vriendinnen, alles wat er gebeurde en ik voel me sterker dan ooit!

Lijstje van vandaag:

O: Vanilleyoghurt + 35 g special K choco (was een proefzakje die paps kreeg op de sportschool) + 3 el eat natural
T: 1 mini chocolate chip cookie (kreeg ik bij de thee op een terrasje)
L: 3 bth + boter + kipfilet/komkommer, aardbeienjam, speculoos. 5 cherrytomaatjes
T: Pakje time-out hazelnoot, 3 pruimen
A: 2 kleine gekookte aardappels, kleine gehaktbal, half bord bloemkool, 2 el appelmoes
Toetje: Cornetto
T: 2 scholiertjes puur, glas sap en een appeltje

En TruePhotographs had ons gevraagd voor een portfolio-shoot! Ze wilde volledig in indianenstijl dus dat hebben we gedaan! :D
(Helaas is Paromé losgebroken/ontsnapt in het bos tijdens het longeren dus de shoot wat eerder moeten stoppen. Dus ze komt nog een keer terug voor rij en losfotos's)
(Deze foto's van facebook gehaald dus kwaliteit is erg achteruit gegaan sorry!)
Afbeelding
Afbeelding

Ennnn, Marit heeft vandaag foto's gemaakt van mij alleen. Volgens mij is het resultaat echt supermooi geworden! :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:11

Heel knap Anke *\o/*

Oe de high tea klinkt heerlijk Chantal, vooral de hartige hapjes klinken goed *D
Die arretjescake vind ik echt niet lekker verrassend genoeg haha, mijn stiefmoeder maakt die wel eens maar die verleiding kan ik goed weerstaan :P

M&M's daarentegen haha. Ik heb ze gister ook op Danoesje, zo lekker :9

Zo lang fietsen op een beschuitje is helaas niet te doen, hopelijk voel je je alweer beter Laura :(:)

O: 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 10 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk, 148 gram appel met kaneel
L: 70 gram speltbrood met 15 gram kaas, 131 gram mineola, 1 zuurdesem cracker met 15 gram schouderham, 150 gram bospeen
T: 50 gram blauwe bessen & 100 gram rode bessen
A: 2 mini meergranen wraps met schep kipfilet, 50 gram sla, 1 rode paprika, 34 gram komkommer, 59 ram radijs, 1 augurk
T: 200 gram magere yoghurt met 30 gram blauwe bessen, pakje suikervrije kauwgom O:)
D: 1xkoffie, 2x thee, veel water
B: 10 min fietsen, 15 min paardrijden, 30 day shred L2

Chernique dat klinkt allemaal echt supergoed! :D Normaalgesproken zou ik het niet zeggen, maar fijn dat je ongesteld geworden bent! Echt een teken dat je lichaam gezond is.
Ook super dat je kunt starten met je studie, als ik je stukje zo lees moet dat helemaal goedkomen!
En mooie fotoshoot :j