De slakken hebben vannacht feest gevierd bij mijn 2 courgetteplanten. Had alleen mannelijke bloemen en die zijn opgepeuzeld. Ik vrees geen courgette te hebben dit jaar. Er hing 1 vrucht aan en die is ook aangevreten (rat?).
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: Gisteren, 12:17
Telt de moestuin van de buurman ook?
Kwam hij net brengen, want hij komt om in de boterboontjes.
Ik heb slakken bij mijn tomaten. Zodra er een beetje kleur op komt gaan ze naar de vensterbank binnen. Ik heb echt even zon en warmte in mijn tuin nodig om alles weer actief te krijgen
germie
Geplaatst: Gisteren, 15:03
Hier nog steeds geen nieuwe watermeloenen aan de planten. Ik baal zo dat er al 3 gestorven zijn, zomaar. Als dat door niet bestuiven komt, hoe kan dat dan? Want de meeste bloemen geven geen meloen. En ik heb bloemen zat.
Mijn tomaten zijn ook nog groen, komt wel. Mijn aardappelen zijn nu een duim lang en dik (heb even voorzichtig gekeken). Dus die moeten nog even wachten. Aardappelen was niet gepland, is wat opgekomen is van vorig jaar en heb ik in potten gestopt en lijkt het toch wel goed te doen.
Pepers: 0 aan de planten. Het is allemaal erg laat dit jaar.
De advocadoboom: dit voorjaar in de tuin gezet na 3 jaar in een pot en in de winter binnen. Werd te groot voor in huis. Groeit geweldig. Hopelijk overleeft die de winter ook.
Mijn druiven: meeldauw, dus vrees geen oogst dit jaar.
Japanse wijnbes: enorm veel.
Aardbeien? Ik had er enorm veel.
Maar ik baal echt dat ik geen watermeloenen heb. Ik wil zo graag weer 1 of 2 hebben. Dat vind ik echt leuk. Aardappelen niet om eerlijk te zijn, maar ja, vorig jaar had ik de voortuin er mee vol en kennelijk niet alles geoogst.
Mijn meloenen hebben ook veel bloemen maar alleen maar mannelijke bloemen. Voorgaande jaren heb ik de vrouwelijke bloemen zelf bestoven maar dat was dus te laat in het seizoen. https://www.mooiemoestuin.nl/fruit/meloen/ staat meer informatie.