[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 08:17

Ik heb ongeveer dezelfde lengte en hetzelfde gewicht. Welkom in het topic. Hoeveel wil je kwijt?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:23

welkom blien! (ga je lekker zo afkorten). kan je iets meer over jezelf vertellen? wat is je streef zoals imre al vroeg en hoe wil je dat bereiken? wat eet je gemiddeld genomen op een dag?

hai paulien! kan me voorstellen dat iedereen om diezel heen ging hangen. verstandig om hem dan lekker een weekje thuis te laten, is inderdaad eventjes leuk, maar hoe sociaal een hond ook is... zij worden het ook zat (kijkende naar mijn eigen honden). website met foto's moet je hier inderdaad maar plaatsen Ja

lieke, wat moest je allemaal doen op dat festival dan? lijkt me niet tof, van die dronken en vervelende mensen in een bus dirrigeren Clown

gisteren te weinig gegeten door het warme weer, dus vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen:
o: 3 zdb met 3)+ kaas
t: peer
l: 2 vb met gekookt ei
t: meloen met rauwe ham
a: spaghetti bolognese

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:55

Heb een paar drukke dagen achter de rug Lachen Maar hier nog even m'n dag van gisteren:

O: magere yoghurt met muesli
t: waterijsje
L: 1 hamburger van de BBQ en wat pastasalade
t: -
D: notenrijst met groene curry
t: 2 glazen rode wijn
t: paar tijgernootjes

Bew: paardrijden

Vandaag:
O: magere yoghurt met muesli
t: - (was op stal)
L: magere yoghurt met fruit'n fibre
t: ?
D: half stokbrood met filet americain en gekookt eitje
t: magere yoghurt met aardbeien

Bew: paardrijden

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:28

Mijn naam is Belinda, dus alle afkortingen zijn toegestaan [dus als je er Belin van wilt maken is dat prima Lachen].
Ik wil er toch op zijn minst 15 kilo van af hebben, maar ik vind het heel lastig om een streefgewicht te bepalen.. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik heb jaren waterpolo gespeeld en ik was altijd wel aan de stevige kant. Door het poloën heb ik veel spiermassa opgebouwd, vooral in mijn benen en voorheen in m'n armen.
Ik moet zeggen dat er, nadat ik gestopt ben, wel iets vet bij is gekomen Bloos. Ik rijd nu 1 keer in de week paard, maar waarschijnlijk gaat dit vanaf september uitgebreid worden naar zo'n 2 tot 3 keer per week.
Ik wil ook weer gaan zwemmen en met mijn [hoogstwaarschijnlijke] simpele en korte schoolrooster moet daar genoeg tijd voor komen. Bovendien zit ik er nog over na te denken om te gaan hardlopen in de buurt van huis.

Ik ben een echte probleemeter.. Voel ik me kl.ote dan eet ik óf heel veel op een dag, óf ik laat alles staan..

Gemiddeld eet ik nu op een dag;
Ochtend ; bruine boterham als ik echt honger heb, anders een appel of banaan
11 uurtje ; reep ontbijtkoek of appel
Middag ; 2 bruine boterhammen kaas, worst of iets zoets
16 uurtje ; koekje[s] Bloos
Avond ; warm eten wat er gekookt is..
20 uurtje ; koekje of iets anders te 'snoepen', maar soms ook niks.. Ik neem ook wel eens een bakje vla of yoghurt

Dit lijkt heel weinig, maar als je er bij bedenkt dat ik mezelf dus soms ook helemaal volprop met koekjes.. tsja. Ik lust geen snoep, dus dat zie je mij sowieso vrijwel nooit eten, maar ik ben echt weg van koekjes en af en toe wat chipjes.
Tegenwoordig heb ik wel, dat als ik trek in iets heb en ik het juiste niet kan vinden in de kast, ik niet iets anders pak. Meestal loop ik dan teleurgesteld terug naar m'n kamer, terwijl ik aan de andere kant trots op mezelf ben dat ik toch niks gepakt heb Haha!.

Sizzy ; Als ik de foto's in je profiel bekijk, dan ben jij toch helemaal niet stevig Bloos!? Komt dat omdat je al zoveel kwijt bent of..?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:38

Welkom Belinda! Doei!

Hoe is het met de rest hier? (Ik heb even niet bijgelezen? Bloos )

Kunnen jullie ook niet eten met dit weer? Ik krijg echt niks naarbinnen... Smaakt me echt niet.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:43

Dat heb ik nu ook.. ik was pas om kwart over 1 wakker en heb daarna geprobeerd een bagel te eten. Ben nu echt strontmisselijk Huilen van het lachen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:49

Hihi, 't is gewoon te warm om te eten. Vork
Ik heb alleen nog maar een banaan ( Bloos ) op, maar meer hoef ik ook echt niet, moet er niet aan denken.
Misschien pak ik zo wel even een festini ijsje uit de vriezer!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:55

Je heb tenminste iets gegeten, dat is beter dan helemaal niks Lachen.

Ik ben echt blij dat een vriendin me op dit topic attent heeft gemaakt, nu heb 'eindelijk' lotgenoten die me kunnen helpen en steunen in m'n strijd tegen de kilo's Haha!.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:20

sizz, je dagje van vandaag is wel erg mager hoor! ik kom nog niet eens aan 1000 kcal bij jou als ik ff snel tel.

belinda, je eet erg weinig op een dag, waarschijnlijk krijg je daardoor 's middags en 's avonds een suikerdip, waardoor je naar de koekjes grijpt.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:29

Hmmmzz, ja dat zou best kunnen hoor Ja, ik zal er op letten!
Wat kan ik er dan aan doen om dat tegen te gaan, ik heb namelijk lang niet altijd honger. Als ik dan iets ga eten, zoals vanmorgen bijvoorbeeld omdat ik het dan moet van mezelf, ben ik daarna hartstikke misselijk.
Tegen de tijd dat ik dan zo'n dip krijg, gewoon een boterham pakken ofzo?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:42

misschien moet je eens langs bij een dieetiste of voedingsdeskundige? zij kunnen je inzicht geven in je voedingspatroon,
hans van mij ontbeet tot een half jaar terug ook nooit omdat hij er misselijk van werd, maar hij heeft stug volgehouden (2 witte boterhammetjes chocopasta of pindakaas) en nu wordt hij 's ochtends zelfs wakker van de honger!
als je een hongerdip hebt, kan je een boterham pakken of beter nog een stuk fruit. hierin zitten ook de suikers waar je lichaam op dat moment naar vraagt.
heb je de beginpost al gelezen met alle tips en adviezen voor een gezonde dagplanning?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:46

Welkom belinda!

Wat een dag gisteren, 35 kilometer in soest en wat een hitte. we hebben heel rustig aan moeten doen, hebben de minimum snelheid van 9 kmpu niet gehaald terwijl we meestal rond de 12 rijden, met gemak! qua conditie en metabole waarden heeft pim het geweldig gedaan, hij was op het eind nog best fit en voldoende gehydrateerd. helaas bleek bij de nakeuring op locomotie dat hij hartstikke kreupel liep. denk dat hij zich heeft verstapt in het bos of misschien toch een overbelasting is. het lijkt in de schouder te zitten want als ik die aanraak reageert hij gevoelig. toch ben ik erg trots op hem dat hij het voor de rest in die hitte gered heeft!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:48

en trots op jezelf sash! ik heb een half uurtje flinke staptraining gedaan met noob en je kon ons beiden echt uitwringen!
balen dat hij kreupel is, even goed in de gaten houden maar.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:51

Belinda, dat komt idd omdat ik al veel ben afgevallen Lachen
Was laatste tijd weer wat kilo's aangekomen, die ben ik er nu weer af aan het werken Knipoog

BA: ik kom uit om 1300 kcal, die porties yoghurt zijn flink he Lachen
Maar misschien moet ik er nog wat bijeten, heb niet zo'n trek met dit benauwde weer. Maar zit nog te twijfelen over m'n avondeten, weet het nog niet zeker of het dit blijft. Ik ga zo ff richting de supermarkt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:53

1300 is ook niet veel, maar met dit weer is dat ook zo'n beetje mijn maximum hoor. je hebt gewoon veel minder trek.
naar de supermarkt? het is zondag!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:54

Nee klopt is ook te weinig, maar blehhh met dit weer idd Haha!
Supermarkt is hier op zondag open van 9:00 tot 18:00, doordeweeks tot 's avonds 22:00 Haha! Erg handig

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:55

Welkom Belinda! Ik denk dat je een mooie streefgewicht voor jezelf hebt bepaald. Als je rond de 65 weegt, met een lengte van 1.67 is erg netjes!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:56

Oh trouwens, welkom Belinda! Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:56

maar goed dat ik vandaag geen supermarkt in de buurt heb, heb zin in een onwijze bak ben en jerry's caramel sutra Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:57

Hahaha sssst breng me niet op ideeen, ik kan me op dit soort dagen namelijk wel lam eten aan allerlei soorten ijs Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:04

oh, zal al niets meer zeggen Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:06

*gaat naar de supermarkt
*denkt niet aan B&J caramel chew chew Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:07

haha, je bent leuk!
denk aan wortels, komkommer en radijs Ja

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:09

Oh goed idee haha Haha!

*wortels wortels wortels...*

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:12

Angelique ; Ik ontbijt steevast wel hoor, maar om nu te zeggen dat ik er altijd zin in heb, nou nee Clown.
Ik probeer altijd een of twee [bruine] boterhammen te eten, maar soms krijg ik dat echt niet weg en dan houd ik het bij een cracker of een appel of banaan.

Dit topic heeft me nu trouwens echt wel hongerig gemaakt, dus ik ga even een fruitsnack zoeken Haha!.