[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:03

Hamer Ik hoorde van de week via een vriend van mij dat mijn broertje boos op mij is omdat ik niet op zijn verjaardag ben geweest. Let wel: die was in januari. En ik had een erg goede reden om niet te komen. Ik werkte toen nog bij Divoza en mijn nieuwe baan was ook al begonnen, waardoor ik 6 dagen in de week werkte, 3 weken lang. Zondag was die week de enige dag dat ik naar de paarden kon. Ze staan in de wei, daar is het in de winter veel te donker om 's avonds naartoe te gaan. Mijn broertje woont in Nijmegen en ik in Groningen. 'Even' naar zijn verjaardag betekend dus dat ik de hele dag weg ben en dat ik de paarden 10 dagen niet zou zien. Nou krijgen die hun eten wel van de staleigenaar, maar ik had die tijd bij de paarden ook echt nodig om te ontspannen in die enorm drukke periode. Dat heb ik hem ook uitgelegd, maar blijkbaar is hij boos omdat ik de paarden verkoos boven hem.

In maart ben ik zelf jarig. Uiteraard is hij ook niet op mijn verjaardag geweest, heb ik geen kadootje gehad (hij wel van mij) en stond hij dronken op mijn voicemail (werkt in de horeca, drinkt veel teveel). Ik heb hem sinds 1 maart zelfs niet meer gezien, terwijl hij regelmatig in Groningen schijnt te zijn om te stappen met zijn vrienden. Maar dan belt ie ook niet om wat af te spreken. Wat me voornamelijk stoort is dat hij niet zelf tegen me zegt dat ie boos is, maar dat ik dat via via moet horen. Bovendien sprak ik net mijn moeder en die geeft hem helemaal gelijk, terwijl ze weet hoe druk en gestressed ik in die periode was. Dat hij vervolgens niet op mijn verjaardag komt etc dat doet er natuurlijk niet toe... Nors opkijken Mijn broertje (is trouwens 26) is altijd al heel manipulatief geweest en goed in slachtoffertje spelen. Ik ben de oudste en moet dus de wijste zijn. En ik baal ervan. Zondag zie ik hem op de verjaardag van een tante, eigenlijk wil ik hem er daar niet over aanspreken, ik heb geen zin om die verjaardag te verpesten, maar ik denk dat ik hem toch even apart neem. Man wat ben ik boos.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:34

Ohh echt dat is wel heel erg flauw van hem zeg! En ook daar nu nog over gaan zeuren dan, het is al een half jaar geleden, en dan nog via via moeten horen ook. Heel kinderachtig allemaal!

Oja kan ook nog kiezen de verzekering over te nemen. Kost 46 euro per maand. Dan is hij voor 3500 euro verzekert, tegen overlijden en 70% ziektekosten.. Dacht dat wel verstandig was om te doen.. heb er al over nagedacht om te verzekeren ja of de nee... sommige zeggen van wel... andere niet...
Maar ja je weet nog wat voor kosten je kan krijgen natuurlijk...

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:47

@ Wind: Jeetje wat flauw inderdaad!

@ Pivanti: Verzekering zeker overnemen als dit kan. Ja
(En ik wil je verder niet beïnvloeden oid, maar als ik jou was zal ik alsnog je eigen DA er na laten kijken.
Bandero kocht ik, was net 5 jaar, zat een keuringsrapport bij van paar maandjes terug. Was helemaal gekeurd en gedaan, helemaal goed gekeurd als sport pony zonder bemerking etc. Toch heb ik nog een DA er na laten kijken, maar wel een DA van daar. Wel zelf uitgekozen, maar ik kende hem verder niet. Wist ook niet of die eigenaren hem zouden kennen. Iig hij keurde Bandero ook helemaal goed. Maar tot mijn grote schrik, kwam ik tot de ontdekking toen ik hem net een paar maanden had, dat hij van alles mankeerde. Had artrose in zijn voorbenen, artrose is zijn hals, zo waren en nog meer dingen die niet goed waren. Hier kwamen we per toeval achter, omdat hij binnenste buiten gekeerd moest worden toen hij kreupel liep. Dit kwam toen omdat hij een scheur in zijn spronggewricht had en botslinter in een pees. Maar de DA heeft toen wel gezegd, dat als hij dat niet had gehad (die scheur etc.) dat het dan sowieso snel einde pret zou zijn.
Deze mensen leken mij ook heel aardig, hadden beloofd een paar keer op bezoek te komen, vonden het heel erg dat ze hem weg moesten doen.... (Achteraf nooit wat van zich laten horen, de hoorn erop gooien als ik ze belde etc.)
Ik wil je verder niet bang maken, maar alleen waarschuwen. Waarschijnlijk is die van jou helemaal in orde, zijn die mensen ook echt eerlijk etc. Maar pas alsjeblieft op.
Het is ook echt niet banketstaaf bedoelt, ik gun het je van harte! Ja

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:50

@ Wind, wat vervelend voor je zeg, ik vind het ontzettend kinderachtig van hem. Ik begrijp wel dat hij het niet snapt, als je zelf geen paardenliefhebber bent is het misschien moeilijk te begrijpen dat iemand zijn paarden boven jouw verkiest. Ik denk dat je hem inderdaad even apart moet nemen om op een rustige manier uit te leggen hoe en wat. zonder beschuldigend te worden.

@ pivanti. waarom wilde ze eigenlijk niets van de prijs af doen? ik denk dat je je echt even in dat verzekeringsgebeuren moet verdiepen om te kijken of het zin heeft.

Mijn dagje:

O: Fruit en Fibers met melk, Banaan
T: Plakje ontbijtkoek met dun laagje boter
L: Bakje magere kwark, boterham met kipfilet, appel
T: Cup a soup helder
A: Penne met spinazie en garnalen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:59

Dank je Lachen Tuurlijk weet ik dat je t niet banketstaaf bedoeld, vind het heel fijn dat jullie meedenken en adviezen geven.

Maar weet je wat het is... tijdens een klinische keuring zien ze zoveel niet he.. Bij jou was hij dus ook 2 keer goedgekeurd en ja dan komen er later ook dingen aan het licht die niet gezien kunnen worden tijdens een klinische keuring.

Snap je beetje wat ik bedoel... Pablo is 3 wk geleden goedgekeurd.. wel met die bemerking, maar ja als ik hem nu laat keuren wordt ie hoogstwaarschijnlijk weer goedgekeurd. Als die bemerking echt een belemmering zou zijn, zou hij niet goedgekeurd worden als sportpony. Daarom dacht ik nu, misschien beter een holistische arts en/of fysio er naar laten kijken vanwege die bemerking en gelijk helemaal te laten checken. Pff lastig allemaal..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:03

Mornin'!

Ik ben inmiddels weer in Amsterdam, zo al m'n werk even overdragen aan m'n docent Lachen Vanmiddag even lekker naar stal, zin in!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:07

Tis inderdaad lastig allemaal.
Maar wat ik meer bedoelde is, is dat mensen niet altijd eerlijk zijn.
Zoals bij Bandero is uiteindelijk mee gesjoemeld.

Maar nogmaals, bij die van jouw is dat (waarschijnlijk) niet aan de orde.
Ik zeg het omdat ik er zelf de dupe van ben geweest, Bandero is er nier meer, dus ik wil daarom 'graag' mensen op de gevaren wijzen. Niet met de intentie om je meer aan het twijfelen te maken oid.

En ik snap zeker wat je bedoelt. Denk er gewoon even rustig overna. Bel desnoods een DA, vraag om advies. Dat staat je vrij, advies vragen bij een DA mag altijd. Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:07

Lekker Siz, is ook mooi weer Lachen

Sash, omdat ze vind dat de pony dat echt waard is en ze er zelf toen dertijd ook veel geld voor betaald heeft. Hij heeft heel goede papieren en goede gangen en potentie om hogerop te komen...
Ja ga me daar dan ook nog in verdiepen hoor. Maar goed voor nu kan ik dat gewoon even overnemen en kijk ik even rond sowieso bij verschillende verzekeringen en kan ik altijd nog beslissen die verzekering op te zeggen en een andere te nemen of niet...
Hebben jullie je paard verzekerd?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:15

Ik niet, ik had altijd het idee dat er een heleboel haken en ogen aan zaten. maar misschien valt dat wel mee, heb me er eigenlijk nooit in verdiept.

Wanneer komt je paardje naar huis en hoe heetie eigenlijk? of heb ik daar over heen gelezen?

Kan me wel voorstellen dat je niet nog een keer laat keuren maar vind het ook een goed idee dat je er een fysiotherapeut oid naar laat kijken die kan dan misschien ook bepalen hoe je het beste kan trainen om dat kruis rechter te krijgen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:26

Ja precies dat dacht ik ook, dat hij dan kan vertellen hoe of wat met de training rekening te houden enz... en algemene check is ook niet verkeerd... en zag wel een goede en die deed ook zadel checken. ook wel handig. Ik kan zelf wel redelijk zien of t goed ligt, maar goed de details zie je zelf minder goed natuurlijk dan zo iemand.

http://www.steffivanderlaarse.nl Dit klonk wel goed. Heel veelzijdig persoon... Heb even een contact formulier ingevuld en even voorgelegd over dat kruis en kosten enz...

Wanneer moet ik nog even kijken. Had gisteren al naar stal gebeld of er plek was, en hij belt vandaag terug.
Een ponybox had hij net verhuurd t weekend, maar had nog paardenboxen vrij maar was aan t schuiven dus moest even kijken. En die vriend is de schoonzoon van hem en zou nog even een goed woordje doen vandaag voor mij.
En dan is t even kijken wanneer de vriend van mn moeder kan, gezien hij gaat rijden met de trailer Knipoog Misschien dit weekend... maar eigenlijk kan ik niet (zaterdag groomen endurancewedstrijd en zondag zwarte cross) maar goed kan ik wel overslaan Tong uitsteken
En volgend weekend gaat mn zusje en vriend verhuizen dus dan kan de vriend van me ma niet. Dus zou t die week erna pas worden.
Hij heet officeel ..... William ofzo Maar zn gewone naam is Don Pablo. Vind ik wel een leuke naam Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:03

pivanti: met steffie heb ik goede ervaringen. verzekering overnemen zou ik doen of je moet zelf 50 euro per maand opzij zetten voor onverwachte kosten. vraag de polisvoorwaarden anders even op.

imre, wat een but-situatie zeg! heul herkenbaar wel. mijn broer is ook zo'n eikel.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:09

oke fijn dat je goede ervaring met haar hebt! Op de site ziet het er ook goed uit! Ze lijkt me erg veelzijdige kennis te hebben.

Ja ga nog even goed kijken wat er gedekt is precies. Maar ik begreep van haar dat je de verzekering wel gewoon zo op kan zeggen.. niet zoals bij onze zorgverzekering dat je er een jaar aan vast zit... dus kan altijd overnemen en dan alles goed uitzoeken hoe en wat en bij eventueel andere verzekeringen kijken... Zal nog even nagaan hoe dat zit met opzeggen voor de zekerheid...

En ik zal net toen ik even snel een blik worp op een paar verzekeringen dat bij de een wel alternatieve dingen zijn verzekerd en bij andere niet...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:38

Kreeg nu al reactie terug:

Hai Patricia,

Ik ben 18 augustus de hele dag werkzaam op de Maesberg in arnhem-noord. Dat is vlak bij jou in de buurt volgens mij. Als je wilt kun je daar naar toe komen met je pony. Ik ben verder niet zo vaak bij jou in de buurt werkzaam. de kosten voor onderzoek en behandeling (3/4 tot 1 uur) zijn 110,- euro, de meeste paarden behandel ik in totaal 2x of 3x met 4-6 wkn ertussen. Ik reken geen voorrijkosten voor de paarden die naar de maesberg komen.

Laat er in ieder geval wel iemand met verstand ervan er een keer naar kijken

Maar helaas kan ik 18 augustus niet. Heb ook maar even gevraagd wanneer ze weer in de buurt zou zijn en wat voor arts (holistisch/fysio/osteo/acunpuntuur) ze me anders aanraad om een keer ernaar te laten kijken.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:58

vind het wel duur maar waarschijnlijk is het het wel waard...

Wie ga je groomen zaterdag? ik rijd ook mee, soest!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:03

Ik heb ook altijd alleen maar goeie dingen gehoord over Steffi. Kan zij niet iemand aanraden die bij je in de buurt zit? Osteopate Martine Burgers is bij mijn paarden geweest, in totaal 4x. Ook verschillende vrienden van mij hebben goeie ervaringen met haar. Zij heeft een praktijk in Arnhem, als je daar naartoe gaat betaal je geloof ik 55 euro. Dat is maar de helft van wat Steffi vraagt. http://www.osteopathiepaard.nl

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:10

Oke ja is idd wel aan de dure kant vond ik ook.
Heb ook gevraagd wat zij aanraad, wat voor soort arts.
Dank je voor de link Lachen zal er even op kijken. Dat scheelt idd een hoop, de helft.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:38

Ik heb mijn paarden overigens niet verzekerd. Jónas was al te oud om te laten verzekeren toen ik hem kocht (17) en ik vind dat er altijd veel kleine lettertjes zijn bij paardenverzekeringen.

Planning:
O: broodje chicken teryaki bij de Subway Bloos
T: bakje vanilleyoghurt met rode bessen
L: bb met salami
T: liga
D: rijst, groenten, kipfilet, roerbaksaus
T: weet ik nog niet

Heb in de stad een nieuwe telefoon opgehaald: samsung soul! Helemaal hip met gedeeltelijk touch screen. Neem mijn oude nog even mee naar stal en dan neem ik de Soul vanavond in gebruik. Lachen plaatje

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:50

Wauw die is zeker hip Haha! ik heb echt nog een hele oude bekraste nokia Clown hihi, maar hij werkt nog.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:24

Ja ik ga ook nog even verdiepen in die verzekering hoor, kijken of het echt nuttig is enz...kleine letters/voorwaarden enz goed bekijken. Kan ik het altijd nog opzeggen, als me dat niet bevalt.

Zeker een mooie telefoon! Is ook niets voor mij zoiets, is die binnen een week kapot haha Ik laat de mijne zo vaak en hard vallen... dat ik me nog verbaas over dat die het nog steeds doet haha

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:52

Haha same here Pivanti Haha!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:18

@ Wind: Die is inderdaad cool. Mijn moeder heeft 'm ook, hip hè?! Haha!

Ik ben mijn profiel maar is aan het afmaken...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:20

Leuk! Even zeggen als die af is Lachen

Wind, zag er goed uit op de site die osteopaat. Las ook goede verhalen er over. Weet je of ze ook kijken of je zadel goed ligt?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:32

imre, coole foon!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:58

Ja he! Lachen Ik ben net terug van een relaxed ritje met mijn bijrijder - alle familiesores ben ik weer even kwijt - en heb de rest van de avond om met mijn nieuwe tel te klooien. Lachen

Ik heb ze nooit gevraagd om naar een zadel te kijken, Patricia. Je kan het altijd vragen. Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:03

Mijn dag vandaag:
O: magere yoghurt met aardbeien
t: appel
L: 2 bb met filet americain/augurk en slankie/tomaat
t: waterijsje
t: cracker filet americain
D: tagliatelle met tomatensaus, tonijn en groenten
t: waterijsje
t: magere yoghurt met aardbeien

Bew: paardgereden