de eetbare tuin vervolg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 22:43

foxy80 schreef:
Voor de paddenstoelenkwekers hierboven: hoe koud moeten die staan?
Onze boiler staat in de kolenkelder dus dat is gewoon veel te warm vrees ik

Ik heb hem gewoon op het aanrecht staan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 23:29

Neonlight schreef:
Ik heb nieuwe stapelbakken voor aardbeien, maar ik wil andere planten als ik nu heb. Het zouden doorbloeiers zijn maar al 3 jaar daar niets van gezien. Welke soorten zijn aan te raden?
Geen idee welke ik nu heb, want was niet gespecificeerd toen ik ze kocht, alleen dat het een doorbloeier was.

Ik adviseer een zomerbloeier te combineren met een doorbloeier.
Van de eerste heb je in juni opbrengst. De doorbloeier geeft minder per plant maar wel langer.

Kijk even op de site van
https://aardbei-planten.nl/aardbei-plant-pakketten/
Daar hebben ze ook pakketten met een aantal verschillende rassen.

Ik heb Lambada (zomerbloeier) en Summer Breeze (doorbloeier) staan.
De Summer Breeze heb ik vooral voor de mooie rode bloemen en niet zozeer voor de opbrengst. Maakt ook weinig uitlopers aan dus lastig om te vermeerderen.
Maar wel dankbaar plantje die nog lang aardbeien geeft.
In oktober knip ik alles eruit omdat de vruchten dan niet meer afrijpen.
En ik wil dat de planten de energie gebruiken om de winter door te komen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:12

Ik zou gewoon een website kiezen en dan van elke soort een beetje bestellen. Wat je niks vindt verwijder je of hou je tot de planten "op" zijn en vervangen moeten worden, en dan vervang je het voor wat wél beviel

Ik hou zelf van originele dingen dus de favorieten van de kwekers hoef ik niet. Ik was bijvoorbeeld gek op Frau Mieze Schindler.
En zo uit mijn hoofd vond ik Gariguette ook erg lekker. Zijn beide geen grote aardbeien.

Momenteel heb ik alleen bosaardbeitjes staan, maar er komen gewone (wel gele) aardbeien deze kant op naar aanleiding van dit topic *\o/*

caro29

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Mijn komkommer en courgette gaan lekker. De eerste tomaten verkleuren en de paprika komt ook. Het fruit laat erg op zich wachten. Nog geen braam/framboos gezien. Er komen wel 3 vijgen aan

Vandaag een nectarine, appel en een perzik in de droger gehad. Nu lekker snacken