Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
poes schreef:Mijn tip is: niet te krampachtig. Ik ben beetje bij beetje dingen gaan vervangen en eet nu grotendeels plantaardig. Maar eerlijk: ik maak het mezelf niet heel lastig en als er enkel vega opties zijn doe ik dat.
Sheran schreef:Dat vind ik dus ook.Ik ben nog steeds geen erg voor het principe 'carnivoor, geef het door!'. Ik vind het werkelijk belachelijk dat vleeseters de vegetarische schotel niet 'mogen' eten. Als zij dat ook lusten, maak er dan gewoon meer van...
Sheran schreef:Hier ook slechte ervaringen met buffetten. Het lijkt wel alsof cateringbedrijven alleen uit kunnen pakken met vlees. Waarschuwing! Schokkende voorbeelden uit de praktijk:
- stukjes meloen, omwikkeld met ham
- een fruitspiesje met ham
- een salade caprese, gegarneerd met rosbief
- een verder perfect vegetarische pastaschotel met stukjes vis in de saus
- een 'vegetarische lasagne', gegarneerd met ansjovis
Ik ben nog steeds heel erg voor het principe 'carnivoor, geef het door!'. Ik vind het werkelijk belachelijk dat vleeseters de vegetarische schotel niet 'mogen' eten. Als zij dat ook lusten, maak er dan gewoon meer van...
Sheran schreef:In mijn omgeving zijn ook veel mensen die maar doorgeven dat ze vegetariër zijn op evenementen, anders krijgen ze iedere dag vlees en dat willen ze ook niet.
Anoniem schreef:Maarre…..de vleeseter is toch niet de nieuwe roker he? Dat wij vleeseters straks de nieuwe sociale paria zijn?Als een de ene kant respect wil voor zijn of haar eetgewoonten, moet die kant niet denigrerend gaan doen over de andere kant natuurlijk.
Tot nu toe vond ik het erg leuk om hier mee te kijken en her en der eens wat te proberen, eens een dagje zonder, leuke ideetjes opdoen, maar het lijkt of de toon richting de vleeseter minder vriendelijk wordt.
Persoonlijk zal het mij om het even zijn wat iemand wel of niet eet, zolang je mij niet opeet.
Anoniem schreef:Niemand zou zich eigenlijk moeten verdedigen voor keuzes die hij maakt. En niemand mag natuurlijk een ander een standpunt of geloof of norm verplichten of door de strot duwen. Het begint allemaal met respect en informatie delen.Dat ik geniet van mijn stukje vlees wil niet zeggen dat ik geen interesse heb in de wereld. Dat vega(n) te duur zou zijn tja, dat vind ik ook inderdaad een kul, want mijn goede biefstuk kost gewoon makkelijk 10 euro.