Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. De vreselijke slappe rozenboog dient nu als stoksnijbonengeleider
. Voor aan een muurtje heb ik ook een pallet gehangen met de aardbeitjes maar dat waren overblijvers van vorig jaar en blijven zeer klein en geven niet echt aardbeien om over naar huis te schrijven, volgend jaar maar vernieuwen vrees ik
.

en al wat kersen ( voorgaande 2 jaren hebben de duiven binnen no-time alles weggevreten
) 

, ik moet nog nieuw tunnelkasfolie kopen en voorkant is een vaste wand met een schuifdeur. Alles zelf gemaakt door vorige eigenaar, zo enormmm blij mee
, uitjes kunnen ook kleiner geoogst
. Ook heb ik een aardappelzak wat mij enorm leuk lijkt
.
.
die beesten zijn zo brutaal hier dat ze gewoon "mee plukken", ik stond aan de ene kant van de boom, en hun aan de andere kant maar helaas eten hun alles meteen en doen het niet netjes in mjn bak
de helft is alweer knie hoog onkruid. Vanmiddag maar eens plastic leggen denk ik, kan het weer dood gaan.
.
, die van mij zijn 'spekkersen' ( zegt mijn moeder ertegen) geen idee wat dat betekent, ze zijn wat lichtzuur en weinig kers veel pit zeg maar , maar ach, we klagen niet over wat de natuur ons geeft
kersenvlaai, kersenjam, invriezen voor in de smoothie, inmaken..
geleisuiker erbij en het smaakt prima
door de yoghurt die zwarte bessen maar zijn idd zuur
, toch is het voor o.a. reuma goed en dat kan ik zeker gebruiken
.
, wel met wat minder suiker want ik houd juist weer niet van zo zoiet.
, vind het zo zonde ze weg te gooien als ik toch ruimte ervoor heb
.
, even ontpitten en dan hup de vriezer in )
Die gaan wel over een tijdje onder afdak, tegen phytophtora.
.
.
.
de aardbeien heb ik zo opgegeten want wat overbleef was niet echt de moeite om te bewaren. Volgend jaar een nieuwe poging en dan met net er boven