black_kelpie schreef:Het is net als met potten, je moet wel goed water geven, maar ik heb niet het idee dat het veel sneller droog wordt dan in potten. Er staat hier van alles in growbags - sierplanten, kruiden, pepers, tomaten, aubergine, aardappelen - en het gaat allemaal super.
Ja water geven gaat dus niet altijd. Ik ben vaak op reis. Dat is het probleem.
Maar ik heb zonnewortel en aardperen besteld ook, en ik ben nog even aan het bedenken wat ik daarmee ga doen. Er zijn wel plekken waar het wel wat mag woekeren, maar ik heb geen idee hoe erg het woekert. Het moet niet het hele gebied overnemen. Ik ga niet elk knolletje oogsten.
Als het niet te gek wordt mogen ze van mij wel in de volle grond, maar ik kan het niet inschatten. Ik heb van zonnewortel Aurora Rubin, en Herman. Allebei van Vreeken. Als ze met maaien gewoon op hun plek zouden blijven is volle grond de beste optie, anders niet
Ik las ook nog begrenzen met worteldoek. Zou ik dan gewoon een kuil kunnen graven, aarde eruit halen, worteldoek erin, grond er terug in en dan de aardpeer planten? Gaan die dan niet door het worteldoek, en is het worteldoek wel genoeg waterdoorlaatbaar dan?
Ook voor crosne kan ik slecht inschatten of ze in de volle grond kunnen. Ze mogen van mij best 2 vierkante meter in beslag nemen. Ik heb een soort van zand wel denk ik, maar niet dat gele. Oogsten vind ik leuk, maar ik wil geen slaaf van mijn crosne worden en wil niet mijn hele bosrand om hoeven spitten
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op Gisteren, 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt