Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:19

Margoooo schreef:
Hebben jullie nog tips voor vegan dingen (ontbijt/snack) om mee te nemen naar een festival? :)*

Ik weet niet naar wat voor festival je gaat maar wij ontbeten met een Liga Haverkick en een halve liter Klok op Graspop _O- Vegan, niet zo gezond alleen :')

Maar, legit, liga haverkick is erg chill. Appeltjes ook, die kunnen tegen een stootje (handig om in je tas mee te nemen en in de tent te bewaren) of ander stevig fruit. Ontbijtkoek (evt per stuk verpakt), zou wel voorgesneden pakken. Afhankelijk van het weer kun je ook een pak havermelk meenemen, dat blijft zeker wel 1 of 2 dagen goed (geopend) (tenzij er weer zo'n hittegolf komt als vorige week, dan weet ik het niet). Vond ik zelf erg lekker wegklokken zo 's morgens :j Ik had donderdag een pak gehaald maar wel vrijdag opgedronken. Je zou evt ook van die enkele drinkpakjes Alpro of Oatly mee kunnen nemen (AH huismerk heeft die tegenwoordig ook geloof ik).

Waar ga je heen? :D

poes

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:22

Mmm tomatensaus. Ik moet ook dringend weer eens een grote pan maken :) dat smaakt nu eens echt altijd bij mij.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:29

Lekker recept pien van die tomatensaus!

En goede tips voor tussendoortjes en festival-eten! Merci allemaal!

Dan vandaag:

Mijn ontbijt was even mislukt. Ik was druk op stal en toen ik terug kwam was het al zo goed als lunchtijd :+

Lunch:
Meergranenbolletjes, met zelfgemaakte avocado-pesto, kikkererwten en kiemgroenten

Afbeelding

Diner:
Hartige groente taart :) Hier moest eigenlijk aubergine i.p.v. pompoen in maar ik lust dus geen aubergine en pompoen vind ik heerlijk!
Niet vegan (mozarella) wel vega!
Overigens is dit portie 1 voor de training. Ik ga nu eenzelfde portie eten :)

Afbeelding

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:16

Ik ga naar Lowlands! Echt zin in. Ik dacht idd ook al iets van crackers met pindakaas, evt zelfgemaakt bananenbrood, appels, reepen, noten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:20

liespower, heb je iets van een receptje van die groentetaart?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:10

Margoooo schreef:
Ik ga naar Lowlands! Echt zin in. Ik dacht idd ook al iets van crackers met pindakaas, evt zelfgemaakt bananenbrood, appels, reepen, noten...

Oh leuk kom je met de auto? Ik ben parkeerwachter *\o/*

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:28

Nee ik kom met de bus!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:43

Lowlands is over het algemeen best in orde qua eten (althans, vroeger wel )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:45

Ik vond Lowlands vroeger (sprak oma :') ) altijd qua eten één van de betere festivals :j

Die groentetaart ziet er lekker uit!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:53

Voor de Gentenaren onder ons (of Belgen/NL'ers die in België zouden zijn) gisteren heerlijk vegan gegeten bij Jilles Burgers. Ik had een hazelnootburger met guacamole, nacho's, kerstomaten etc en zoete aardappelfrietjes. Heerlijk <3

Sorry dat er al in gesneden is maar was iets te enthousiast en haast vergeten om een foto te maken :+

Afbeelding

Zou wel eens moeten navragen of het slaatje en de mayonnaise vegan zijn. Voor de echte veganisten dus wel opletten en best dubbelchecken. Die krijg je er zo bij. (Ook bij non-vegan burgers)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:25

Jilles heb ik nog weten starten als broodjeszaak, toen was het plots pasta en quiche en toen zijn ze mee gegaan in de burgertrend :) Ik vind het daar lekker maar veel te duur, vorige keer 3 euro afgetikt voor mini portie wedges, en burgers zelf waren ook al duur. Vond toen ook dat er betere burgers zaten in Gent. Maar is al lang geleden weer. Mss weer eens proberen.

Waren vroeger ook wel echt lekkere broodjes daar!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:27

Ah dat wist ik niet! Het vegan assortiment is redelijk nieuw. Het is idd relatief duur wel dus er vaak eten zou ik swso niet doen. Paul's boutique en Ellis hebben ook lekkere burgers bijvoorbeeld :j Bij Ellis vind ik de paprikaburger fijn. Daar hebben ze nu ook zoete aardappelfrietjes en ook groene asperges als snack.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:28

Ja ik vind Paul's echt lekker! En binnenkort ga ik eens Manhatt'n proberen :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:32

Aah daar wil ik ook nog eens naar toe. Let us know hoe die is! :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:32

Zal ik doen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:51

Berdien schreef:
Ik vond Lowlands vroeger (sprak oma :') ) altijd qua eten één van de betere festivals :j

Die groentetaart ziet er lekker uit!

Vroeger absoluut
Toen la place het eten ging doen werd het wel minder ... Maar heb ik Maar 1. Of 2 jaar meegemaakt
Daarna toch naar het zwaardere werk afgedwaald qua festivals

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:09

Sonja_vR schreef:
Lowlands is over het algemeen best in orde qua eten (althans, vroeger wel )

Dat zeg je nu wel maar voor de medewerkers is het vrij beroerd :=
Of nou ja vegetarisch kan gewoon maar ik moet me nu in allerlei bochten wringen om iets vegan te eten krijgen :o
(Ik ga er vanuit dat het wel goed komt hoor maar ik heb gewoon zoiets van, zo moeilijk is het toch niet :+ maar dan heb ik ook weer het idee dat ik een lans moet breken voor veganisten na mij.. Dus ja dan doe ik het maar)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:12

Ja
Maar das weer een totaal ander verhaal natuurlijk ;)
Daar heeft de bezoeker geen weet van en niet mee te maken
Hoewel het wel een beetje jammer is voor een festival als dat

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:52

Ja klopt :D Maar daarom was ik ook zo verbaasd.

Maar goed we gaan het zien, ik ontvang als het goed is nog een mailtje van de kok haha

Trouwens iedereen die binnenkort nog bij Ikea komt, haal een zak groentenballetjes. Die dingen zijn kei lekker en hoewel 4,50 per zak zit er veeel in (heb er nu al 4 flinke porties uit en hij is nog niet leeg)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 18:07

Ik vind de vega hotdogs van Ikea zo lekker! Ik weet alleen niet of ze vegetarisch of vegan zijn, maar wel belachelijk goedkoop :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:38

8nnemiek schreef:
Ik vind de vega hotdogs van Ikea zo lekker! Ik weet alleen niet of ze vegetarisch of vegan zijn, maar wel belachelijk goedkoop :D

De hotdog is vegan. Goed om te weten dat hij lekker is. Ik neem die van de vegetarische slager wel eens en die is ook wel lekker op een bolletje met curry en mosterd.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:57

Wij zitten vanavond bij Lac d’Annecy naar de grootste vuurwerkshow van Europa te koekeloeren met wijn die nu in het water ligt te koelen, kaas en verse baguettes. We zijn echt op het goeie moment compleet per ongeluk op de goede plaats!

Hoe is de vakantie daar? Jullie probeersels (vooral die van jou, liespower) zien er weer uit om van te smullen. Ik genoom allemaal ideeën opgedaan. Farinata, focaccia, nieuwe pizza ideeën uit Italië en broden uit Frankrijk. Jammer dat er in augustus nog zo weinig vakantie overblijft ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:41

poes schreef:
Ja ik vind Paul's echt lekker! En binnenkort ga ik eens Manhatt'n proberen :j

Tis gebeurd :D je kunt alle burgers vega bestellen wat erg fijn is. Wij vonden het lekker! Iets meer fastfood dan de andere burgerzaken maar wel echt lekkere en grote burgers. De vega patty vond ik ook lekker en fijn dat het eens niet een groente/hazelnoot/champignonburger was.

En hele lekkere frietjes!

O vuurwerkfestivallen zijn zo leuk. Moet in België ook weer eens gaan.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 00:26

Haha Poes, jij moest wel heel snel even factchecken. Goed dat het zo bevallen is.
En 70 minuten vuurwerk is gááf. Vooral met de weerspiegeling in het meer. Kan niet wachten tot Nederland eigen vuurwerk afschaft en vuurwerkshow per stad of gemeente gaat organiseren oid. Zoveel meer rust rondom, zoveel minder chaos en kosten, zoveel beter voor mens, dier en milieu. En zo lang als vandaag hoeft geeneens, ik ben met 20 minuten ook tevreden hoor :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 07:47

Dankjewel mar_fay! & een vuurwerkshow is echt geweldig!
Ooit stond ik op quartoze julliet bij de Eiffeltoren om 20:00.
Nou dan vallen al die vuurwerkpijltjes die je zelf kunt kopen ineens knap tegen :+

Hier het receptje van de groente taart, ik heb hem nog een x gemaakt zonder kaas en dat was nog lekkerder!
Ik heb aubergine vervangen voor pompoen, dat is echt lekker!
https://pin.it/ynrtm53jhrqexl

Dan gister:
Ontbijtje was weer de yoghurtloze foto :)
Lunch: bloemkool wings! Die dingen zijn echt favoriet!
Afbeelding
Diner: spaghetti met rode biet, geroosterde cashewnoten en een beetje geitenkaas,
mijn vriend had opgeschept, ik heb hier uiteindelijk de helft van gegeten, was een beetje errgggg veel haha! Vandaag de rest als lunch :)

Afbeelding