Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:34

Ik heb van die Amerikaanse cups, inderdaad een soort maatbekertjes. Maar een halve cup havermout komt geloof ik ongeveer overeen met 40 gram.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:37

oke :j ik vond er ivh iets te veel havermout/weinig banaan dus 40 gr. zou best mooi kunnen zijn in aantal.

Ik denk dat ik deze ga proberen te maken. Een soort maaltijdsoep die mijn vader vorig jaar een keer gemaakt heeft. Echt heerlijk, vullend en super gezond :)
http://candidadieet.blogspot.nl/2013/02 ... -soep.html

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:38

Gisteren:

O: VB kaas
T: handje druiven
L: 2 VB met kaas
T: 2 beschuitjes (1 met muisjes en 1 met hagelslag)
T: Banaan
D: rucola stamppot met gepofte knoflook en speklapje, schaaltje vla

B: 2x 20 minuten gewandeld

Vandaag eetplannetje:

O: maisboterham met kaas
T: banaan
L: 2 maisboterhammen met kaas
T: appel, snack a jack
T: snack a jack
D: krieltjes, kip krokant schnitzel, witte bonen in tomatensaus

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:13

Laura1589 schreef:
O: 2 vk boterhammen met kaas en hagelslag
T: banaan, paar blauwe bessen
L: salade van rucola, komkommer, tomaat, kipreepjes, mozarella, paar olijven. Dressing van olijfolie, witte wijnazijn, mosterd, peper en zout
T: ijsje (2 bolletjes schepijs)
A: pastasalade + sperzieboontjes
T: pompoenpitcracker met appelstroop

B: 3 uur winkelen + 1 uur paardrijden

Lijstje van gisteren even aangepast.

Plan voor vandaag:

O: 2 vk boterhammen met hagelslag en kaas
T: mineola
L: baked oatmeal met blauwe bessen en banaan (ga ik zo maken)
T: ?
D: pastasalade (restje van gisteren)
T: ?

B: 1 uur Zumba + wat heen en weer fietsen en wandelen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:15

O: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, cacao, agavesiroop + kopje koffie met melk
T: Banaan
L: 3 maïsboterhammen sojaboter, 2x casselerib, 1x kaas
T: 2 perziken
A: Kapucijners met spekjes en ijsbergsla
T: Magere kwark met honing
B: 2x20 minuten fietsen, misschien vanavond nog 30 minuten yoga

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:51

6:00: Flinke kom yoghurt, cappuccino
8:00: Appel, 33cl water
11:00: Banaan, 33cl water
12:30: 2 bruine boterhammen met elk 2 plakken ham, 33cl water
15:00: Appel, 33cl water
18:00: Flink bord rode bieten met 2 runder gehaktballen en 2 aardappelen, 33cl water
s'avonds nog een glaasje grenadine limonade

Ik ben best tevreden met dit lijstje. Wat vinden jullie?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:59

Dankjewel Many :)
Ja ik voelde me echt niet fijn bij stilzitten dus toch zo veel mogelijk mijn best gedaan. Alleen soms wel frustrerend en nu ook nu ik nog niet alles kan maar ik moet het positief bekijken natuurlijk :D
Dagje tellen is misschien wel slim, zou je waarschijnlijk nog verbazen hoe laag in kcal je zit want volgens mij eet je niet veel echt calorierijke producten. Maar altijd wel heel netjes dus dan is het een kwestie van meer gezonde dingen eten. Makkelijker gezegd dan gedaan haha :P
Ik wil inderdaad nu ook niet veel meer afvallen, wil juist gaan trainen om vrij gespierd te worden dus daarvoor zal ik meer moeten gaan eten (echt meer eten wil ik wel pas straks tegelijk met krachttraining doen) tot die tijd wil ik me aan minimaal 1800 gaan proberen te houden :)

Zo'n meting lijkt me wel goed, leuk om bij te houden ipv alleen op gewicht te focussen. En die vermoeidheid geeft denk ik echt aan dat je even rustig aan moet doen Chantal. Straks als je vrij bent maar eens de tijd voor jezelf pakken :(:) Je doet ook altijd ontzettend veel hoor!

Ik had toevallig pas in de aanbieding 2 speltbroden gekocht, in de vriezer gedaan dus daar kan ik dan de komende weken van eten :') De wasa zuurdesem crackers zijn ook niet zo duur, en roggebrood (gewoon, volkoren en desem) is ook best betaalbaar.

Matheno: Op het avondeten na vind ik het vrij weinig, met name het ontbijt is een beetje kaal.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:07

de wasa zuurdesem crackers zijn idd lekker, ben alleen vergeten of er nog dingen inzaten die ik niet tof vond,....volgens mij niet :?
hier ook niet kunnen stil zitten LisErm, nu alleen wel even uitkijken, krijg last van mijn linkerhiel omdat links veel meer te verstrouwen krijgt met rechts in het gips... zit niet te wachten op hielspoor ofzo :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:09

1700kcal totdat je aan de krachttraining gaat lijkt mij prima, Lis :) Zorg ervoor dat je goed in kaart gaat brengen wat je nodig hebt als je aan de gewichten gaat, als je spier aan wilt maken zul je flink en ook clean moeten eten.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:22

Gast7391, ik heb het idee dat ik je lijstjes de afgelopen weken steeds iets minder zie worden? 1 cracker als lunch zou ik niet op blijven staan.
Leuk dat je broertje het niet door had Eskegirl!
Mooi ontbijt Many! +:)+
LisErm 94, goed bezig ondanks je revalidatie!
Daenerys, grappig is dat he, ik denk ook wel eens aan eet gewoontes van vroeger waar ik nu niet meer aan zou moeten denken! En omdat ik het waarschijnlijk gewoon echt niet lekker meer vind, en hallo calorien bom! := Ik kan nu ook veel meer genieten van een lekker volkoren beschuitje met kaas en tomaat. :9
Hopelijk voel je je weer beter als je wat rust hebt ChantalSmook! :(:) Die soep ziet er goed uit!
Matheno, misschien je ontbijt een stuk vergroten met bijvoorbeeld boterhammen of crackers?

O: 2 amandelen, schaaltje magere yoghurt met rode besjes erdoor, waldkornbeschuit met kaas en tomaat

Verder denk ik maar weer even geen lijstje van mij := vanavond komen vriendinnen langs en ik zou de hapjes maken dus word weer een ongezond dagje, volgende week moet ik weer naar school, dan heb ik weer ritme en gaat het goede eten weer beginnen! :) Heb er nu al zin in :D Maar nu in de vakantie op dit soort momenten nog even genieten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:30

Gisteren niet teveel gegeten en vooral niets slechts *\o/* Ik vind dat best een prestatie van mezelf zo op de eerste dag van het maandelijkse feestje. Volgens mij is me dat in die 16 vrouwenjaren nog nooit gelukt :')

Vandaag:

O: 60gr havermout, 110gr banaan, 125ml rijstmelk, 20gr Zonnatura zomerfruit, kaneel, grote kop koffie
T: 110gr banaan
B: Killer Abs, level 1
L: 2 Tarvo boterhammen, 1 spicy bean burger, 15gr tomatenketchup, 30gr vegan mozzarella, rucola uit eigen tuin
T: potje worteltjes van Hak
T: 1 Tarvoboterham, 110gr banaan, 20gr bio pindakaas
A: 80gr kikkererwten (gedroogd afgewogen), 40gr basmati rijst, 100gr rucola uit tuin/spinazie/andere groene bladeren, 150gr trostomaat, 200gr komkommer, 70gr avocado, 40gr uitjes, 20ml citroensap, 20ml balsamicoazijn

1928kcal, kan nog 100kcal bij komen :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:36

mandy358 schreef:
Matheno, misschien je ontbijt een stuk vergroten met bijvoorbeeld boterhammen of crackers?

s'Ochtends ben ik niet zo'n grote eter :o

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:50

Ik zal straks de verpakking even checken Sonja maar volgens mij niet. Ja daar moet je wel mee opletten ja dat links het niet te zwaar te verduren krijgt :P Mijn linker heup is ook niet helemaal 100% goed maar daar heb ik gelukkig helemaal geen last van gehad. En gelukkig zie je niet eens zoveel spierverschil haha.

Ja dat lijkt me ook wel ongeveer Phor :) Inderdaad dan begint eigenlijk pas het echte werk. De cursus begint geloof ik 5 september en daarvoor kun je al terecht voor advies, dus hopelijk haal ik daar nog wat belangrijke dingetjes uit. Knap lijstje heb je ondanks je maandelijkse feestje! :D

Thanks Mandy, geniet ervan! Ik ga morgen ook lekker bakken met vriendinnen, hoort gewoon bij een gezond eetpatroon :) En heerlijk inderdaad als je dan volgende week weer lekker structuur hebt, maandag mag ik ook weer beginnen en kijk er ook naar uit.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:51

Matheno probeer eens glutenvrij brood dat kan heel erg helpen met aankomen voor jou veel mensen met jou "probleem" reageren daar goed op

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:03

Anke98 schreef:
Matheno probeer eens glutenvrij brood dat kan heel erg helpen met aankomen voor jou veel mensen met jou "probleem" reageren daar goed op

Maar ik moet niet aankomen, juist afvallen haha :D

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:14

Ow verkeerde persoon denk ik sorry

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:37

O : niets, overslapen, 10:30 wakker en om 11:00 afspraak met dokter
T : zat bij de dokter dus niets
L : 3 volkoren tarwebroodjes met confituur, klein potje yoghurt
T : halve rode paprika, 2 dino koekjes
A : pasta met champignonsaus
T : nog geen idee

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:42

O: 100 g haver, lijnzaad, 200 ml rijstmelk, water, handje amandelschaafsel; glas soja intens
B: 10 minuten fietsen, 5 uur werken, 10 min fietsen
T: (12.30 op het werk) 1 banaan
L: (14.30): 120 g foccacia (de onderkant; en dat dan volledig belegd) met paprikatapenade, courgette (gebakken in olijfolie), veel tomaatjes, anderhalve plak geitenkaas
T: Thee
B: Paarden verzorgen
T: Paar groene pruimpjes, nectarine
T: Halve cantaloupe meloen
B: BR Workout 6
A: 150 g aardappelen, groentenburger, sla en tomaat (olijfolie, azijn, kruiden)
T: Ananas (schaaltje)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:57

Matheno schreef:
6:00: Flinke kom yoghurt, cappuccino
8:00: Appel, 33cl water
11:00: Banaan, 33cl water
12:30: 2 bruine boterhammen met elk 2 plakken ham, 33cl water
15:00: Appel, 33cl water
18:00: Flink bord rode bieten met 2 runder gehaktballen en 2 aardappelen, 33cl water
s'avonds nog een glaasje grenadine limonade

Ik ben best tevreden met dit lijstje. Wat vinden jullie?

Mooi lijstje al! Vooral je ontbijt vind ik al beter zo. Heb je wel eens geprobeerd wat fruit door de yoghurt te doen? Ik vind je lunch nog wel vrij karig, voor mij zou dat niet genoeg zijn.

Bhris, jouw lunch klinkt heerlijk. Ik ben gek op tapenade :D

Mijn lijstje/planning vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, kaneel, agavesiroop en lijnzaad, 1 appel
T: pindakaas/havermoutkoekje, nectarine
L: linzen met sla, paprika, cherrytomaten, rode ui, feta en balsamico/rodewijnazijn/olijfolie
T: peer, 4 wortels
A: zilvervliesrijst met spitskool, gebakken eitje en misschien paprika (en sojasaus/kruiden etc)
T: handje noten

B: 40 minuten fietsen, halfuur/3 kwartier paardrijden (of paard longeren, dat weet ik nog niet)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:05

Hihi dankje. Het is echt erg lekker! Normaal doe ik het met brie; zo heb ik het gegeten op horse-event vorig jaar.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:31

O- 80gr havermout met banaan en kaneel
T-
L- 2 zuurdesemcrackers met kaas en avocado, 200gr kwark met druiven
T- 1 speltcracker met hummus, minneola
A- gekruide krieltjes met een mengsel van 3000gr sperziebonen, 1 uitje, 10 cherrytomaatjes en pijnboompitjes
T- 200gr perzikkwark

Eigelijk wilde ik nog vlees erbij eten vanavond, maar ik heb geen zin om nog naar de supermarkt te fietsen :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:37

3kg sperziebonen? :wow:

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:38

En jij vond je hele bloemkool al veel :))

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:41

Oeps :o Dat moest 300gr zijn natuurlijk. Ik ben gek op sperziebonen maar 3kg is wel érg veel :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:48

LisErm94. Ja precies, gewicht zegt niks. En vind wat jullie me leren allemaal heel interessant. Dus ik ben benieuwd wat ze te vertellen heeft.
En fijn dat je weer kunt gaan trainen. 5 september, dat is volgende week al :) !

Bedoel je ontzettend veel met beweging of gewoon over het algemeen alles wat ik doe? Het is meer dat ik gewoon te weinig rust heb gepakt en teveel plan op een dag de laatste twee maanden. Qua beweging is het niet extreem meer dan normaal. Ik fiets sowieso de laatste anderhalf jaar echt heel veel. Elke dag minimaal een uur en al gauw langer als ik ook maar iets extra’s ga doen na mijn werk bijvoorbeeld. Heb geen auto en mijn afstanden zijn vergroot sinds ik op mezelf woon :) .

Daenerys van 3 kg sperziebonen moet ik overgeven denk ik haha.

Bhri, paprika tapenade klinkt goed! Zelf gemaakt? Ik ben sowieso gek op tapenade! Heerlijk!

Phor veel plezier met je feestje deze week :’) . Knap dat je eerste dag netjes gegaan is :)

Wat vinden jullie lekker op roggebrood? Ik at dat vroeger alleen met katenspek bij de erwtensoep. maar dat is niet zo gezond natuurlijk.

Oh ik ben voor het eerst naar de turk geweest. Ik had gemberwortel en 1 peper nodig voor de soep. Bij de AH betaalde je voor 2 pepertjes 1,- en voor gemberwortel 1,40 per zakje terwijl ik echt maar een duimgrootte nodig had. Dus was daarna de turk in gelopen daar kon je los pakken wat je nodig had dus voor 1 pepertje en duimgrootte gember betaalde ik maar 0,25! Dan is het wel leuk om gezond te koken. Rode linzen had ik al bij de AH gehaald voor 2,19. Bij de turk stonden ze ook voor ong. de helft! Daar eens vaker gaan binnen lopen heb ik al gemerkt. Maakt gezond koken toch wat betaalbaarder!

Mijn lijstje vandaag:
kcal. Is mijn lijstje nog laag want dus denk dat ik bij mijn avond eten er maar een pistoletje of boterham bij pak. Ook niet heel veel honger. Ben thuis dus kijk wel afhankelijk van mijn trek of ik er nog wat bij pak.
O: 50 gram havermout met melk
T: /
L 3 DB boterhammen met kaas en 150 gr. Druiven
T: Sinaasappel en cracker met cottage cheese/1 tomaat/sla
A: De maaltijdsoep.
T: Magere yoghurt/1 eetlepel lijnzaad

B: 40 minuutjes fietsen en uurtje BBB. Heb na het sporten mijn lunch daar op een bankje opgegeten en een uur in het zonnetje gezeten. Wat is het toch lekker weer :):) Dus misschien wandel ik dadelijk lekker nog even naar buiten en plof nog even ergens neer.