Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:37

Ik kom net terug van Pilates en nu ben ik dood Haha!
Pilates was best zwaar, we hadden de dag ervoor een uur benen gedaan met krachttraining, dus die voelde ik nog wel, en mijn buikspieren van twee dagen geleden voelde ik ook nog... Daarna lekker de sauna in gegaan en de rest van het weekend mag mijn lichaam bijkomen; het plan is om bij het zwembad te gaan liggen en nooit meer op te staan *LOL*

Het positieve van (afvallen door) sporten is imo dat je zowel calorieen als vet verbrand, maar ook spieren kweekt en je metabolime omhoog krikt, zodat je lichaam de rest van de dag ook meer verbrand. Oftewel, je komt meer in shape. Met afvallen door dieet val je alleen af...
Ik vind een combinatie van beiden ideaal.

En zit nu lekker een chocolade bagel te eten. Mijn beloninkje voor een supergezonde week Lachen

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:26

Een uur alleen benen? wow, dat zou ik nooit kunnen volhouden!
Ik doe over mn armen een kwartiertje en over mn buik 10 minuten ofzo.
Ik doe mn armen 4 setjes biceps en 3/4 setjes triceps. Biceps met 3,5 Kg begin bij ong 40 keer(zovaak als ik kan) en dan worden het er automatisch steeds minder.
Triceps doe ik setjes van 20 meestal die vind ik minder leuk en die moeten niet te gespierd worden Knipoog
Buik doe ik crunches dan doe ik 3/4 setjes (ligt eraan hoeveel zin in heb) van 50. Zal ik hiermee resultaat boeken of is dit te weinig?
Ik heb namelijk op een gegeven moment niet zo'n zin meer en als ik dan doorga(als ik ECHT geen zin meer heb) weet ik dat ik de volgende keer helemaal geen zin meer heb Scheve mond
Ik wil er niet weer zo'n hekel aan krijgen als eerst.

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:58

Ik train ook nooit langer dan een uur. Train in een zgn splitschema, niet elke keer dezelfde spiergroepen trainen.
Als je af wil vallen kun je het beste krachttraining en cardio combineren. Als je krachttraining doet blijven je spieren langer verbranden dan alleen cardio.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:01

Ik zit de laatste tijd trouwens niet meer lekker, merk ik als ik achter de pc zit Scheve mond zo hard haha net alsof ik op de botten van mn kont zit zonder vlees erover Clown Maarja die was toch te groot Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:21

Poison schreef:
Ik zit de laatste tijd trouwens niet meer lekker, merk ik als ik achter de pc zit Scheve mond zo hard haha net alsof ik op de botten van mn kont zit zonder vlees erover Clown Maarja die was toch te groot Knipoog

haha ja dat heb ik ook! ook met fietsen, dan voel je die botten in een keer goed zitten Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 00:24

Hahaha de vorige keer dat ik veel afgevallen was had ik dat een tijdje met paardrijden, gaat vanzelf over!!

Hmpz ik moet toch ook weer nodig op dieet eigenlijk.............maar ja zit EN in de USA EN minder beweging -> geen paard of hond in de buurt. MAAR ik ben bezig om een stal te vinden waar ik werk kan verrichten en eventueel paardrijden!!!

En verder heb ik net mogen genieten van een FAT FREE hotdog met afgebakken pistoletjes Vingers aflikken .

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:34

Has gisteren best veel gesport (voor mijn doen dan Knipoog ).. en me gewoon aan m'n points gehouden, had er zelfs nog 2 over, maar omdat ik 's avonds een feestje had, had ik die bewaard zeg maar..
Maarja, had me dus netjes aan de komkommer en cola light gehouden Tong uitsteken en was vanochtend weer een halve kilo kwijt Verward
Als je heel graag af wil vallen, gaat er niks af, en nu ben ik tevreden, en dan val ik opeens heel snel af ...

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:48

haha, dalijk kan je niet meer stoppen Knipoog
Mijn doel was eerst om van 61 naar 55/56 te gaan, toen ik erop zat naar 54, toen 53... en vanmorgen woog ik 52,5 nu wil ik nog 1,5 kg ofzo kwijt dat ik 51 weeg. dat klinkt zo weinig en dat is wel 10 kg minder als wat ik eerst woog, maar toch heb ik niet echt het idee dat ik veel dunner ben geworden?
Als ik zo blijf wegen als nu vind ik ook goed hopen dat ik door sporten alleen nog wat strakker wordt.
Maar ik heb niet echt het idee van ik ben aan t lijnen (ben ik ook niet eigenlijk) want ik eet gewoon gezond niet echt weinig.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:51

Hoeveel Kcal zullen er ongeveer in een broodje döner kebab zitten?
Ik heb echt geen idee. Het is eigenlijk maar brood met vlees en groenten en wat sausje maar toch denk ik dat er nog redelijk veel inzit? Verward

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:52

Dat heb ik dus ook, poison, dat je eigelijk steeds meer wil afvallen Scheve mond
Heb ook niet echt het idee dat ik veel dunner ben ofzo.. best raar..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:52

doner kebab stond op nummer 1 van de meest slechte broodjes Haha! ook heel erg afhankelijk hoe klaar gemaakt.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:36

Gewoon zo'n broodje bij zon tent waar je het haalt. Zal toch niet slechter zijn als een pizza of shoarma broodje?

Heb nu een groot broodje met tonijn en mayo Schijnheilig moet kunnen voor een keer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:42

Ik ga weer meedoen!!!! Het is me toen ook gelukt dus waarom niet nog een keer?? Ik heb hier een gym 10 meter van mijn deur liggen en veel vrije tijd 's avonds net zoals Laura....... Als ik twee weken goed werk dan val ik niet meer om van het sporten en gaat het ook weer makkelijker, dus doorbijten!!

Ik ga weer mijn voeding bijhouden op www.overgewicht.nl EN ik mag van mezelf niet onder die 1200 Kcal per dag komen. Pffff zal het afvallen wel langzaam gaan maar oke!

Ik moet weer meer geduld hebben, toen ik eerder 12 kilo kwijt geraakt ben was dat ook niet van de ene op de andere dag al lijkt dat wel in mijn herinnering.

Ik heb hier geen weegschaal maaaaaar ik heb wel een centimeter! Toen heb ik ook alles opgemeten.

Nou jongens....nou moet het er maar weer eens van komen vind ik Haha!.

HELLO HERE IS ORIONNEKE!!!!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:13

Ik ga ook meedoen! Haha!
Ben 171 ongeveer en 60 kilo...Van mij mogen er wel 5 kilo's vanaf... Ja Irriteer me aan mn buikje en dikke pootjes.
Ik ga naar de sportschool, maar volgens mij niet echt intensief...2/3 keer per week een klein uurtje...Dus ik mag misschien wel wat harder zweten (of de aparaten zwaarder afstellen). Bloos
Verder probeer ik wel op te letten dat ik niet teveel snoep en 'savonds heel weinig/niets meer eten...

Heb zowieso een vreem eetpatroon....soms eet ik op een dag alleen een appel en 2 boterhammen (niet expres maar geen honger, de volgende dag spring ik helemaal uit de band en kan ik niet stoppen met eten. Huilen
Haha!
Maar ik blijf ongeveer op het zelfde gewicht...grrr }> Ach gut
Ohja tips zijn welkom hoor (blijf dit topic iig in de gaten houden)..

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:06

Je moet niet teveel op je weegschaal letten maar je vetpercentage in de gaten houden. Bij elke sportschool kunnen ze je vetpercentage meten en dat is betrouwbaarder dan een weegschaal. Als je meer gaat sporten zal je ook meer spieren krijgen en die wegen zwaarder dan vet. Wees niet bang om wat zwaarder te gaan trainen want je zult echt niet het lichaam van een bodybuilder krijgen, daar hebben de meeste vrouwen helemaal geen aanleg voor.
Ik heb veel aan deze site gehad: http://www.slank-en-sterk.nl/

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:31

Ik krijg wel mega spierballen dus krachttraining voor mijn armen doe ik eigenlijk niet..........

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:05

Poison schreef:
haha, dalijk kan je niet meer stoppen Knipoog
Mijn doel was eerst om van 61 naar 55/56 te gaan, toen ik erop zat naar 54, toen 53... en vanmorgen woog ik 52,5 nu wil ik nog 1,5 kg ofzo kwijt dat ik 51 weeg. dat klinkt zo weinig en dat is wel 10 kg minder als wat ik eerst woog, maar toch heb ik niet echt het idee dat ik veel dunner ben geworden?

Quote van de website slank-en-sterl.nl: Bij gewoon lijnen verlies je ook spiermassa (hoe strenger het dieet, hoe meer) en dat zorgt ervoor dat je stofwisseling daalt. Dat is weer de oorzaak van het jojo-effect. Bovendien is een gebrek aan spiermassa niet mooi; je kunt afvallen en er toch nog vet uitzien.

Inderdaad, meer trainen dus Lachen Goede website is dat trouwens! Zeer interessante artikelen!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:01

Vergeet ook niet dat spieren meer wegen als vet. Als je door trainen vet kwijt raakt en er spieren voor in de plaats komen dan kan je zwaarder worden.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:54

oeeh vandaag ben ik lekker ongezond bezig geweest Bloos maarja, weekend he.. en m'n ijsje was toch best wel lekker net Haha!
Morgen weer gezond beginnen Ja

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:16

orionneke schreef:
Ik krijg wel mega spierballen dus krachttraining voor mijn armen doe ik eigenlijk niet..........

Zal wel meevallen denk ik, tenzij je er aanleg voor hebt. Beter iig dan die flabberarmen. Ik voel me wel prettig met een paar spierballen, ook wel makkelijk als je bijv stal moet schoonmaken. Haha!

Bij mijn dieet heb ik 1 dag in de week een soort van junk dag, eten wat je wil. Zo kun je je dieet ook makkelijker volhouden. Je moet er ook een soort way of life van maken en niet een dieet om af te vallen en verolgens weer alles aan elkaar gaan eten, dat werkt niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 03:12

Ja maar als ik mijn biceps train...........(heb ik dus tijdje gedaan zat in he programma vd sportschool) toen begonnen ineens weer al mijn shirts erg strak te zitten en mijn jasje........ Dat vond ik neit grappig, ik was niet voor niks veel afgevallen en nieuw jasje gekocht en toen kreeg ik weer spierballen..... Als ik zie wat anderen vrouwen in de sportschool omhoog liften aan kilo's MAN als ik dat deed.............ik had het al met 15/20 kilo die spierkweek op mijn armen. Altijd geweest en zal denk ik altijd blijven.

Maar als ik weer in NL ben ga ik naar een andere sportschool denk ik, want voor hetzelfde geld kan nik daar onbeperkt sporten en ze zijn op zondags open. Moet ik dus nog een mooi programma vinden.

Jodeljodel, wat adviseer jij om nou al een beetje mee te beginnen zonder begeleiding en verstand van zaken als krachttraining. Heb de site bekeken en vond het wel interessant. We hebben hier een aantal apparten staan die ik niet echt snap en halters liggen. Dusse brand los!!!

Om een of andere reden voel ik me vol......zoveel aparts heb ik niet gegeten vandaag, me toch wel ongeveer aan die 1200 kcal gehouden. Ook drink ik zowat bijna een gallon per dag aan water : 3,7 L zou dat het zijn waarom ik geen honger heb en een buikje ????

Mijn dagschema vandaag:

Ontbijt:
170 ml Atkins yoghurtje met smaakjes is dat. De beste die ik hier kan vinden qua vet en suikergehalte: 1,5 gram vet en 1 gram suiker.
1 pistoletje afgebakken

Tussendoor:
Wat aardbeien en beetje ananas.

Lunch:
2x pistoletje afgebakken met klein beetje gestampte muisjes. Ik weet dat het suikers zijn maare ik heb hier geen ontbijtkoek. De rest lust ik niet of is megavet, zoals nutella en pindakaas.

Diner:
Biefstukje vd grill met gekookte aardappelen die opmoesten en wat groene boontjes.
110 gram yoghurtje als toetje Low Carb

En verder dus alleen maar water!!!!

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 08:44

1200 kcal is niet echt veel. Het kan zijn doordat je lichaam te weinig brandstof binnen krijgt dat het in de spaarstand gaat staan, het zal dus extra vet op gaan slaan. Je moet eerst eens schatten of uitrekenen wat je per dag aan energie nodig hebt, je energiebehoefte. Van daaruit ga je dan een voedingsschema maken.
En als je vet wil verbranden dan kan dat niet plaatselijk, dus niet alleen je buik. Je hele lichaam zal vet verbranden en op welke plaatsen dat gebeurt kun jezelf niet bepalen, fustrerend maar het is niet anders.
pm me anders even orionekke dan kan ik je wel wat tips geven.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:42

Wij zijn vandaag begonnen met South Beach Dieet Tong uitsteken
Ben benieuwd hoor Ja

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:57

Succes Lotte!!

Hier gaat het eventjes helemaal de verkeerde kant op Scheve mond loop als sinds gisterenmiddag de kast leeg te vreten ... Bloos
Die knop moet toch echt weer om..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:37

Ik heb gister ook lekker een groot softijsje gegeten Bloos
vanmorgen woog ik 54 na ontbijten, ik had bij mijn vriend geslapen dus daar gegeten en daar hadden ze geen weegschaal, dus toen thuis maar gewogen Clown
Ga zo lunchen (laat uit bed, dus ook later dan normaal ontbeten) met een tosti met ketchup Vork Ben nu iets minder streng voor mezelf, want hoor van meer mensen al 'hee, ben je afgevallen?' en daar ging het eigenlijk om Haha! dat het te zien is. Nog 1 kg en dan op gewicht proberen te blijven Haha! ben benieuwd hoe dat gaat, hoop dat het er af blijft, want afvallen ging zo snel, hopelijk aankomen niet!