Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:13

Citaat:
Citaat:
@Kaatje, die bloemkool klinkt ook niet verkeerd. Misschien ook maar eens maken.

Die bloemkool viel goed mee.
Ik heb er geen vlees en aardappels bij gegeten.

Ik loop nog te puzzelen tussen de diverse dieetmogelijkheden .

Mijn havermoutontbijt heeft wel bewerkstelligt dat mijn bloedbeeld opzienbarend verbeterd is.
Cholesterol bv nu ruim onder de uiterst toegestane waarden.
Toch iets om rekening mee te houden.
Laatst bijgewerkt door Kaatje op 01-08-16 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:16

Hier vanmiddag zelf een nieuw recept in elkaar gezet: roerei met ui en rundercervelaat. Lekker joh!

Hoe doen jullie het met drinken? Echt alleen koffie/thee/water? Of ook wel eens ranja zonder suiker bijvoorbeeld? Ik vraag mij af of die zoetstoffen hetzelfde effect hebben als koolhydraten?

arabella2000

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:21

Ik krijg van zoete dingen vreetbuien. Dus ik houdt me aan zo min mogelijk zoetstoffen. In de slagroom van vandaag of de hutekase doe ik wel een beetje. En in mijn kaugoms zit zoetstof. Maar dan heb je het ook gehad.
Kwa drinken drink ik heel veel water (tussen de 4 en 5 liter per dag zal het wel zijn. Denk ik. Ik blijf soms maar zuipen uit mijn waterflessen haha) en in de pauze's en bij mijn oma drink ik nog wel eens kruidenthee. Heel soms 's avonds ook.
En soms doe ik een beetje citroensap door het water heen. Niet te veel te vaak omdat het toch weer iets is van een vrucht en ik echt nog in de strikte fase zit.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:22

Dankje siamsmeesje!

Ik zie best wel nette schemaatjes voorbij komen hoor! Lekker bezig iedereen.

Kaatje, als jij je havermout wilt blijven eten dan pas je toch de rest van de dag je kh wat aan? Hoeveel gram havermout gebruik je? Ik kwam nooit aan meer dan 25 gram per bordje.

Itsme2 ik drink alleen water en thee. Soms koffie maar daar ben ik niet zo gek op.
Heeeeeeeeel af en toe een glas cola zero in het weekend. Maar als ik dat teveel doe krijg ik zoveel zoete trek.

Mijn dag zag er zo uit:
O. Griekse yoghurt met lijnzaad
L. Komkommer met brie
A. Broccoli met cheddar en een varkenshaasje.
Verder zo'n 3.5 a 4 liter water en 2 kopjes thee.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:31

Ik drink overdag water, thee en spa met zo'n smaakje, die zonder koolhydraten en zoetstoffen.'S avonds drink ik meestal wel 2 glazen cola zero, het heeft bij mij iig geen invloed op mn bloedsuiker, blijf in ketose en krijg er zelf ook niet echt zoete trek van moet ik zeggen. Het stilt bij mij juist een beetje die trek, mn mond wil soms wat zoets en dan volstaat dit prima.

Nette lijstjes!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:23

Laura82 schreef:
Ik drink overdag water, thee en spa met zo'n smaakje, die zonder koolhydraten en zoetstoffen.'S avonds drink ik meestal wel 2 glazen cola zero, het heeft bij mij iig geen invloed op mn bloedsuiker, blijf in ketose en krijg er zelf ook niet echt zoete trek van moet ik zeggen. Het stilt bij mij juist een beetje die trek, mn mond wil soms wat zoets en dan volstaat dit prima.

Nette lijstjes!

Ik heb precies hetzelfde zelfde met de cola zero.
Ik krijg er juist geen zoete trek van :)

Ik hou het zelf bij 1 glas met soms een tweede.
Verder drink ik spa rood met munt... daar ongeveer 1,5 liter van per dag.
En voor de rest gewone spa rood of thee.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:25

Ik drink altijd minimaal 2 liter water. Verder maak ik weleens ranja van slimpie limonade of drink ik crystal clear. Als ik weg ga mag ik van mijzelf weleens een cola zero. En ik drink ook weleens thee :p

Gister zag t er voor mij zo uit:
O: 225 gram Griekse yoghurt
T: 2 stukjes pure chocolade
L: Omelet
T: Kippensoep
D: 2 kippenkluifjes met gestoomde groenten, roerei en zelfgemaakte satesaus
T: Bakje aardbeien met geraspte chocolade puur

Mijn eten:
Afbeelding

Satesaus:
Afbeelding

Bord van vriendje (hij moest z'n groenten nog opscheppen :+) :
Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:33

Siamsmeesje, bedankt voor je recept :D

Ik drink voornamelijk thee of water. Drink zelf eigenlijk te weinig maar nu met een thermosfles gaat het beter haha.

Door jullie lijstjes krijg ik nieuwe inspiratie, bedankt :)

O: -
L: gemengde sla, met 2 tomaten, 2 eieren, 3 augurken, halve komkommer en een blikje tonijn..
A: brie met walnoten en honing, (heel slecht) op een broodje uit de oven.

KHD arm brood kun je bij de AH halen zeker? Anders neem ik ze vandaag voor lief :+

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:37

Siamsmeesje schreef:
@Kimmes, in plaats van toastjes kan je ook plakjes komkommer nemen. Doe ik zelf ook, en de combinatie van komkommer met een franse kaasje of filet americain vind ik zelf heerlijk :j

Weet ik, maar dat vind ik niet zo. Ik had ook inderdaad wat plakjes komkommer met die reden, maar nee :n

Ik drink zowiezo te weinig. Ik vergeet het gewoon een beetje.
Als smaakje in je water kun je Slimpie siroop nemen; 0 khd!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:38

Kha brood hebben ze bij de Albert Heijn volgens mij! Kan ze alleen online nooit vinden :')
(Bestel m'n boodschappen noodgedwongen online vandaar).
Ook de jumbo verkoopt kha brood.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:38

Kimmes schreef:
Siamsmeesje schreef:
@Kimmes, in plaats van toastjes kan je ook plakjes komkommer nemen. Doe ik zelf ook, en de combinatie van komkommer met een franse kaasje of filet americain vind ik zelf heerlijk :j

Weet ik, maar dat vind ik niet zo. Ik had ook inderdaad wat plakjes komkommer met die reden, maar nee :n

Hier helpt het om een flesje water voor m'n neus te zetten. Dan blijf ik wel drinken :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:40

Jumbo's kha brood is beter volgens mijn moeder. Bij de duitse lidl hebben ze eiwitbroodjes. Misschien hebben ze die in nederland ook?
Let wel op dat in slimpie wel zoetstoffen zitten. Voor sommige kan dat niet fijn zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:41

Kha brood van de jumbo is idd goed te doen :j
Die van de appie is wat slap
Die van de jumbo heeft echt een korst

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:43

Ik maak het zelf :').

Maar wel fijn om te weten dat je het ook kan kopen. Bestaat dat in Duitsland ook? Of is dat dan ook de eiwitbroodjes?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:44

hoihoi,

mag ik me ook weer aansluiten hier, na de vakantie is het gelukkig gelukt om direct weer netjes de KH te schrappen.

eet wel veel hetzelfde, maar dit werkt goed, en als ik het zat ben wordt ik wel weer creatiever.

O: Griekse yoghurt met bosbessen pecannoten en zoetstof
M: sla met spek, mozzerella, tomaatje en basalmico
A; vaak gebakken aubergine met of een stukje vlees of bv macaronivlees en saus (zonder pasta)

ik drink wel veel cola light, ik heb daar geen last van.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:46

Coolbear is qua limo ook een optie, als je een voorkeur hebt voor stevia als zoetstof

Khd arm brood nog geen ervaring mee, weet dat mn moeder die van de appie altijd lekker vind, maar zelf nog niet geprobeerd.

Op mn werk drink ik zat, maar thuis schiet het er nog wel eens bij in, vooral als ik mn handen vol heb aan de kinderen. Dan hebben zij de hele dag netjes eten en drinken, en ik niets :')

Ik heb zojuist eiwitshakes besteld bij body en fit, ga ik niet standaard gebruiken, maar als snel ontbijt als ik haast heb (dat gebeurt op werkdagen nog weleens), dat is mijn grote valkuil namelijk. Dan pak ik al snel iets wat niet goed is, of helemaal niets en ga ik later snaaien.

Mijn dag vandaag:
O: Griekse yoghurt
L: salade van gemengde sla, gerookte kip, avocado, tomaat en een beetje dressing van olijfolie, witte wijn azijn en mosterd
T: rode paprika
A: weet ik nog niet, eet bij mn moeder, maar ze kookt iig khd arm voor me
T: paar blokjes beemsterkaas

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:48

milatje schreef:
Kimmes schreef:

Hier helpt het om een flesje water voor m'n neus te zetten. Dan blijf ik wel drinken :+

Ik zit alleen niet zo veel ;)
Wij hebben een bouwbedrijf, dus ik loop de hele tijd heen en weer. Flesje in een gordeltje? :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:57

Gewoon een flesje op je voorhoofd plakken! :+
Ik zit momenteel wel veel helaas. Mag niet sporten, zelfs niet fietsen. Blugh! Teveel wandelen wil ook niet (mitella is dan best zwaar). Dus dan kan ik m mooi voor m'n neus zetten

@Laura elke x met je kids meedrinken? :P

Ik moet ook eens gaan bedenken wat ik vandaag eet. Denk dat het simpel hamburgers wordt met rauwkost.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:03

Haha dat probeer ik ja, maar in de praktijk is dat vaak t moment dat ik even wat opruim, de vaatwasser leegruim, het eten voorbereid etc :+

Kimmes, zo'n camelbag met een rietje naar je mond :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:21

Voor mensen die weleens in Duitsland boodschappen doen, bij Kaufland verkopen ze redelijk kha brood, met extra eiwitten, 5gr khd per snee. En persoonlijk vind ik het lekkerder dan het brood van AH. Vind het geweldig lekker met dik roomboter en kaas :9 Had ook broodmix besteld via bodyfit (?), zal ik binnenkort eens gaan proberen, wie weet is dat ook lekker?

Bij mij is light drinken echt een geschenk uit de hemel tijdens kha, echt een momentje om naar uit te kijken. En mijn kauwgom aardbei, nu overigens ook echt zeer nodig :+ Verder drink op m'n werk veel thee, begin de dag met een flesje smaakwater en dat flesje vul ik gedurende de dag weer.

Vanmorgen de eerste 500gr eraf, heb me ook wel echt suf gepiest gisteren!

O: 150gr Griekse yoghurt, eetlepel Slimpie, 5 blauwe bessen, granolareep
T: handje pecannoten en hazelnoten (ruw)
L: dat weet ik nog niet... maar waarschijnlijk ga ik pas na 15.00 uur thuis zijn en zo lang red ik het niet op die nootjes, dus denk straks even langs AH voor een pakje carpaccio, knaag ik dat wel weg in de auto met, jawel, een blikje cherry coke zero.

En nog even nadenken wat we vanavond gaan eten. Misschien gun ik mezelf vanavond wel de kaasfondue. Lusten de mannen niet, dus dan moet ik alsnog apart koken, yeah.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:38

Dan haal ik khd arm brood bij de Jumbo, die ligt toch op route.

Komkommer ipv toast vind ik ook een goede tip :j

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:51

Laura82 schreef:
Kimmes, zo'n camelbag met een rietje naar je mond :')

_/-\o_ _O-

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:07

Hallo allemaal

Wat gaan jullie hard .... Leuk :-)
Ik ben een weekje op vakantie lekker genieten. Wat mij opvalt is dat ik de hele dag goed vol zit of nouja ik heb geen suikerspiegelingen meer.

En echt waar.... Mijn drang naar zoet is bijna weg niet te geloven sta er van te kijken. Probeer op vakantie wel op te letten wat ik eet maar ben niet al te streng na de vakantie er tegenaan smikkel hier wel van de lekkere kazen :-)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:14

Die lekkere kazen mogen gelukkig ook, heerlijk :9

:oo bestaat er cherry coke zero??? Die ken ik nog niet, ga op zoek :D

Jammie, avocado door mn salade is goed bevallen, had ik nog niet eerder gehad maar vult lekker.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:29

Brandnetelkaas of groene pesto <3

Ik las trouwens dat khd arm brood niet heel erg khd arm hoeft te zijn vergeleken met normaal brood.

Als iemand anders een alternatief heeft om de brie honing en walnoten op te doen, hoor ik dat graag :P
Anders wordt het een lekker broodje hoor, gaan we ook niet kapot van :')