Vind amandelmelk het lekkerst, heeft een neutralere smaak en past bij alles. Hazelnoot vind ik ook erg lekker, en bij sojamelk is het gewoon leuk dat er zoveel smaken zijn. Banaan en vanille

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Suiker is doorgaans veganistisch. Voor geraffineerde rietsuiker wordt meestal filtering door houtskool toegepast, maar sommige fabrieken gebruiken koeienbotten voor de raffinering. Bietsuiker hoeft niet te worden gefilterd en is dus sowieso "diervrij". Sommige veganisten gebruiken het liefst alleen ruwe rietsuiker, die niet gefilterd wordt en dus veganistisch is [...] Bruine basterdsuiker is geraffineerde (biet)suiker waar melasse en kunstmatige kleurstoffen aan worden toegevoegd. Mocht u tegen demerara-suiker of moscovade aanlopen: dit zijn suikersoorten afkomstig uit gedroogd suikerrietsap, net als oerzoet: ze worden dus niet gefilterd.
Bron: 500 vega gerechten
Magrathea schreef:Joepie, we zijn weer openSorry Mercury, ik had je post verkeerd begrepen.
Havermout moet je toch juist even laten staan? Dan nemen de vlokken het vocht op. Lekker, met sojamelk en appelstukjes en kaneelMoet ik ook weer eens gaan eten. Het is echt mega goedkoop, past goed in studentenbudget
![]()
Ik word erg blij van het vegaschap van de Jumbo, bij die van ons kun je mooi zien hoe het uitbreidt: eerst was ie nog maar tot de helft van het stuk en nu bijna tot het eind! Plants would take over the world tho!
Damelza schreef:De groenteburger van McDonalds, is die ook veganistisch?
Citaat:At this time, none of our menu items are certified as vegetarian or vegan. The oil our suppliers use to partially fry our World Famous Fries has a natural beef flavoring, which also contains hydrolyzed milk as a starting ingredient, added to enhance the taste.
F_Orumster schreef:In dat soort broodjes zit vaak (magere) melkpoeder.
Citaat:Ingredients: Enriched Flour (Bleached Wheat Flour, Malted Barley Flour, Niacin, Reduced Iron, Thiamin Mononitrate, Riboflavin, Folic Acid), Water, High Fructose Corn Syrup and/or Sugar, Yeast, Soybean Oil and/or Canola Oil
Contains 2% or Less: Salt, Wheat Gluten, Calcium Sulfate, Calcium Carbonate, Ammonium Sulfate, Ammonium Chloride, Dough Conditioners (May Contain One or More of: Sodium Stearoyl Lactylate, DATEM, Ascorbic Acid, Azodicarbonamide, Mono and Diglycerides, Ethoxylated Monoglycerides, Monocalcium Phosphate, Enzymes, Guar Gum, Calcium Peroxide), Sorbic Acid (Preservative), Calcium Propionate and/or Sodium Propionate (Preservatives), Soy Lecithin