Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:19

Rhine vind je het veel? Je zou juist nog best wat meer mogen eten. Ik vind je avondeten wel wat karig. een halve aardappel? En eet je geen groente?
en twee extra tussendoortjes tussen O/L en na het avond eten zou ook makkelijk nog mogen. Waarom verdeel je anders het fruit van je ontbijt niet als tussendoortjes en begin je lekker met wat havermout e.d. als ontbijtje?

Mandy hmmm pepernotenijs, klinkt lekker!! Ik krijg ook trek nu van jullie lekkere lijstjes te lezen, nog een paar extra worteltjes gepikt en mag bíjna gaan.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:36

Nee ik vind het prima maar ik zit zo vol dat het voelt als veel meer kcal. Toevallig was het vandaag appelmoes bij het avondeten, meestal groetjes maar omdat ik al iets van 200g groentjes in mijn smootie had vind ik dat geen probleem vandaag. Chocolade was door de stress.

Pepernoten wil ik ook maar verkopen ze hier niet -O-

mandy358

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:11

Oke laat maar, ik ben al gezwicht :')

Ik denk dat ik het maar even laat voor deze week en volgende week een nieuwe start maak. Zit nu zo in een gevecht met mezelf. Ik ga het maar even loslaten en overal van genieten :) moet soms kunnen toch?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:54

Bedankt voor de antwoorden dames, vind het interessant te lezen :j Ben nu nieuwsgierig geworden hoe ze zijn, maar zie nu geen reden om ze in m'n eetpatroon op te nemen.
Lis: ik ben met m'n huidige eetpatroon ruim 6 kg afgevallen sinds september, en als daar nog is zo'n 5 kg afgaat ben ik naar mijn idee perfect, maar dat heeft geen haast, het ergste deel is er al af ;)

Vandaag:
O: 25gr havermout, 8 gr boekweitgrutten met water, 1 appel, 3 pecan, 3 walnoten, kleine el lijnzaad, 2el zelfgemaakte appel/perenmoes zonder suiker
L: smoothie met 120gr rode biet, 1 appel, paar worteltjes, 2 mandarijnen, 1 geperste limoen, 1 tl chiazaad, 1.5 glas water
T: plak roggebrood met cottages cheese en komkommer, half blokje 86% chocola
À: 2 kleine wraps, gevuld met zelfgemaakte guacamole, sla, geroosterde paprika, kidneybeans, mais, geraspte kaas

B: uur paardrijden, stalwerk, zo nog een uur turnen
D: 3 cappuccino, 1 met ongezoete soyamelk, 2 met gewone halfvolle, half glas rijstmelk, water

Vanavond nog een feestje, dus wellicht nog wat alcoholische drankjes ;)

Mandy, af en toe moet dat zeker kunnen, geniet ervan :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:12

O: Boekweitgrutten met stevia, paar plakjes rookvlees
L: Roerbak van courgette, champignons, paprika en cherrytomaatjes met wat tomaten/paprikasaus, Italiaanse kruiden en kalkoenfilet. Beetje griekse yoghurt en 3 dadels.
T: Warme choco van cacao,ongezoete amandelmelk en water met wat slagroom, galia, 2 salmiakkogels
A: Witlof uit de wok met champignons cherrytomaatjes, paprika en boursin en wat geraspte parmezaanse kaas. Warme custard.
T: Stuk chocolonely, komt vast nog wel wat bij. :D
D: Groene thee en water

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:39

O- havermoutpannenkoek met appel en kaneel.
L- 2 volkoren boterhammen met kaas en een mandarijn.
T- 2 gekookte eitjes en een appel.
L- 150 gram sperziebonen, 80 gram gebakken aardappelen, 200 gram kropsla.
T- mandarijn.

Na die buikgriep reageert m'n lichaam niet zo goed op vezelrijke producten zo kreeg ik echt buikpijn van de havermout en de boterhammen. Heeft iemand misschien een goed ideetje om deze te vervangen? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:45

witte producten eten, gewoon wat je lekker lijkt :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:52

Drukke dag gehad vandaag, dus even geen tijd om nog bij te lezen.
Post nog even snel mijn lijstje en dan moet ik weer verder voor school bezig -O-

O: 40gr havermout, 10 gr lijnzaad 5 gr chiazaad, tl cacao
T: Appel, gekookt eiwit, havermout banaankoekje (zelfgemaakt)
L: Amandelmeel pannenkoekjes, paar amandelen
T: Havermout banaankoekje, appel, stukje zonnebloem en lijnzaad cracker (zelf gemaakt) rijstewafel met pindakaas
A: Salade van, veldsla, rucola, tomaatjes, zoete paprika, gegrilde kip, olijven. Schaaltje rijstepap (gewoon de witte uit pak) met wat honing.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:23

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + koffie
T: champignon soep
L: 3 volkoren boterhammen met 20+ kaas en tomaat
T: banaan + gekookt ei
D: patat speciaal + nasischijf en witte chocolade ijsje :9

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:36

Ja zal wel weer even over stappen op wit brood!
En pepernootijs klinkt echt super lekker!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:14

Kiki, ik krijg voor de hoeveelheid sport en het doel wat ik wil bereiken zonder whey moeilijk genoeg eiwit binnen. Als ik niet zo veel zou sporten zou ik het prima vinden, maar nu lijkt dit me het slimst :)

Chantal, ik eet van speltbrood evenveel als van ander brood. Dus beetje afhankelijk van hoeveel gram een sneetje is. Brood van de bakker is vaak wat zwaarder als van de supermarkt dus vult ook meer.

Misschien dan wel niks ernstigs maar toch sterkte Mandy :(:) Herkenbaar & heel vervelend als t lijkt of alles even tegenzit! En met jezelf in de knoop om zoiets als eten is hartstikke onnodig Mandy! Het moet wel leuk blijven!

Knap hoor Fleur_Yen! :D Echt een voorbeeld van gezond afvallen!

Allstarlove: Misschien even wegblijven van de complexe koolhydraten. Op zulke momenten eet ik het liefst lichte dingen als soep/crackers & fruit zodat mijn lichaam niet super veel moeite moet doen.

O: 90 gram havermout, 14 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk & 174 gram appel met kaneel
T: 1 vk cracker met 10 gram pindakaas, 114 gram peer
L: 55 gram roggebrood met 12 gram kaas en komkommer, mix van 100 gram magere kwark, 200 gram magere yoghurt, 1 beschuit & 25 gram gedroogde pruim, 81 gram bospeen
T: 15 gram 85% pure chocolade & 1 mandarijn
T: 28 gram whey perfection, 1 mandarijn
A: 60 gram ui, 150 gram soepgroentes, 1/2 eetl olie, 3 eieren, kruiden en 1 kleine vk wrap
T: 150 gram magere kwark met 1 vk beschuit en 1 mandarijn
2003 kcal
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: 30 min fietsen, ochtend stal waarvan 45 min met paard buiten wandelen (oefenen met watjespaard :') ), & Bootcamp

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:24

Mooie instelling Fleur!

Gewoon ervan genieten Mandy. Maar er dan ook écht helemaal van genieten, zonder stomme schuldgevoelens en verwijten. Er is niets om je schuldig om te voelen, je bent hartstikke gezond en goed bezig en je hebt voorbeeldige (en eerder karige) lijstjes, dus je zal heus niets bijkomen of aan gezondheid inboeten door het even los te laten :)

Dani; op een vegetarisch eetpatroon met dagelijks sporten is het helemaal niet makkelijk om aan mijn benodigde eiwitten te komen. Ik haal maximum 90 gram met mijn gewone voeding, terwijl 110 g mijn streefhoeveelheid is.

Allstar: Precies wat Phor en Lis zeggen, gewoon op je gevoel afgaan. Beschuit en yoghurt willen wel eens helpen, en in een later stadium witte bolletjes e.d. :) Je merkt vanzelf wel wanneer je toe bent aan fruit en groenten.

Bah, ik heb redelijk wat stress gehad deze week en in combinatie met de vette hap op de verjaardag gisteren, voel ik dat mijn maag weer ontstoken is. Ik lees gezellig mee, maar plaats even geen lijstjes, aangezien ik enkel beschuit, kwark en melk kan verdragen (en chocolade, als troost, zo af en toe :') ). Het kan best dat ik zaterdag al weer kan eten, ik hoop het althans, want ik mis mijn havermout :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:36

Vervelend Bhris! Heb je daar snel last van?

Ik heb een beetje veel brood gegeten vandaag...:

O: havermout met peer en water
T: 2 roggecrackers met pindakaas
L: 3 pompoenpit-boterhammen met hummus, rucola en komkommer
T: grapefruit, paar nootjes
A: spinazie/kokossoep met 4 pompoenpit-boterhammen

B: 15 min fietsen, paard verzorgen

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:38

Klinkt naar Bhri! Beterschap :(:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:48

Mja, ik heb een hernia in mijn slokdarm, en daardoor chronische maagontstekingen. Daardoor kon ik lange tijd geen groenten of fruit verdragen, maar ik mag echt niet klagen. Door te sporten en mijn eetpatroon gewoon lekker eigenwijs en tegen doktersadvies in om te draaien, heb ik er nu maar een paar keer per jaar last van. Vroeger duurde het dan zo'n maand, nu slechts enkele dagen of eventueel een week :)

Dank je Lis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:51

Jeetje, nooit van gehoord! Wat knap dat je het zo goed onder controle hebt nu.

Beterschap!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:56

Dankjewel :) En er zijn veel ergere dingen natuurlijk. Als ik geen stress heb (en het niet opkrop, dat vooral...) kan ik eigenlijk alles eten hoor.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:56

Nee, dat ken ik ook niet.
:(:) sterkte er mee en hopelijk gaat het snel weer beter. :)
En natuurlijk zijn er ergere dingen, maar daarom is dit wel vervelend!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:11

Dat klinkt heel naar Bhri! Sterkte ermee.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:57

Moet mn lijstje van gisteren weer aanpassen. Onverwachts bij een vriendin gegeten. Vegetarische kaasschnitzel, gegrilde courgette en sperzieboontjes, paar stukjes aardappel. Klein stukje truffelcake als toetje. Vanavond dus pompoen uit de oven poging 3. :+

-----
Vandaag.

O: Smoothie (andijvie, spinazie, halve galia meloen, verse munt, chiazaad en lijnzaad)
T: 2 mandarijntjes

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:29

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, kaneel en lijnzaad. Banaan.
L: vk boterham met pindakaas. 3vk crackers met pindakaas.
T: 2 mandarijnen en 2 peren.
A: Paddenstoelen risotto met gegrilde kip en rucola.
T: 2 rode wijn, 2 witte wijn, 2 shotjes.

B: 40 min fietsen, van 14.30 tot 23.00 praktijk waarbij veel staan is. Vanavond uit, dus paar uur dansen.

Ben benieuwd wat het vanavond wordt.

Mijn uiteindelijke lijstje. Ik merk dat ik eindelijk weer goed in mijn vel zit en daardoor weer netjes kan eten.
Dus mandy ik zou me niet te veel zorgen maken over je eten nu, komt vanzelf wel goed :)

Haha succes Dani met poging 3. Je avondeten van gister klinkt wel echt heerlijk.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:33

Bedankt dames; dat is erg lief :)

Lekker lijstje Leonie!

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:50

Lijkt me erg vervelend Bhis, beterschap!

Vandaag:
O: havermoutpannenkoekjes met havermout, amandelmelk ei en banaan
T: -
L: 2 vk boterhammen, 1 met pindakaas en 1 met huttenkase, komkommer peper en zout; 2 mandarijnen
T: ?
A: vanavond eten we patat, kijk nog even wat ik doe, maar mag wel een keertje :D Heb het heel de week netjes gehouden

D: water en thee

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:59

Ontbijt: glas melk (200 ml) en ontbijtkoek
Tussendoor: pakje crackers
Lunch: 150 ml goulash soep
Tussendoor:
Avondeten:
Tussendoor:

Nog niet veel gegeten aangezien ik ziek ben

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:04

Dani_ schreef:
Vandaag.

O: Smoothie (andijvie, spinazie, halve galia meloen, verse munt, chiazaad en lijnzaad)
T: 2 mandarijntjes

L: 1 zuurdesemboterham met auberginepuree en avocado, 1 zuurdesem met roompaté