Vandaag als ontbijt en lunch: Andijvie Spinazie Munt Appel Sinaasappel Banaan
Ik heb vanochtend kaki's meegenomen van de lidl! Omdat Ditano het daar steeds over heeft moet ik ook proeven. Hoe snijdt je die dingen? En mijne zijn knetterhard, kan ik ze dan al eten?
kaki's of hoe ik ze ken sharonfruit moet wel beetje rijpen anders smaken ze naar niks als ze wat zachter zijn smaken ze lekker zoet, te rijp dan worden ze wat meliger schil kan je eten
Time2Tri
Geplaatst: 25-11-13 19:12
De kaki,s heb ik tot nu toe geschild , is idd een zoete vrucht . De buitenkant voelt bij mijn kaki,s ook hard aan , maar vanbinnen waren ze tot nu toe goed . Deze week zijn ze bij de Kaufland in de aanbieding voor 0,29 cent per stuk . Daar ga ik er zeker nog een paar van halen , en de kiwi,s voor 0,15 cent per stuk .
@Dani ...de combi verse ananas /kaki/spinazie was echt .
Kaki's zijn het lekkerst als ze een klein beetje zacht zijn en een glimmende schil krijgen. Ik was ze goed en eet ze dan met schil. Je snijdt ze hetzelfde als een appel. Lekker zoet zijn ze!
Ik heb vanmorgen een smoothie op met: restje spinazie stuk of 4 chinese kool bladeren 1 ananas 1 banaan en dan mijn gebruikelijke havermout en superfood poedertjes :p
Smaakt prima eigenlijk! Niet super zoet maar ook niet bitter of zuur.
Doe je hazelnoot in de blender? Werkt dat? (Vast wel, maar lijkt me dat je veel stukjes overhoudt/dat je je blender sloopt )
Kaki's moet je goed rijp laten worden, als ze niet goed zacht zijn is het in het minste geval bitter van smaak, in het ergste geval krijg je er flinke buikpijn van. Je hoeft ze echt niet te schillen, als ze lekker zacht zijn is dat sowieso een rotklus, bovendien meestal zitten in de schilletjes toch de meeste vitaminen?
Ik heb gewoon kaki's op de markt gekocht trouwens.
Time2Tri
Geplaatst: 26-11-13 22:04
Kaki heb ik laatst ook bij de AH gezien Anke .
Aaahh oke , zal de volgende met schil proberen . Iig vandaag 2 stuks gescoord en 10 kiwi,s , mijn fruitschaal is erg vol ...
Ben er nu één aan het maken voor de komende 2 ochtenden: 130 gr spinazie 1 kiwi gold 1 banaan 1 peer: doyenne En dan de gebruikelijke poeders, wat havermout en zaadjes
Denk het wel ditano Is fijn smoothie met noten voor extra calorieen. Heb nu ook een kaki en kiwi's gekocht maar hoe zacht moet zo'n kaki zijn
Tivara
Geplaatst: 27-11-13 20:35
Ja, ik gebruik dan verse gember Heb denk ik een stukje van 1,5x1,5x1,5 cm dan ongeveer. Maar ik vind gember wel lekker dit wel een beetje opgebouwd.
Munt gebruik ik echt maar een heel klein beetje waardoor het niet zo overheersend is. (Misschien ook omdat mijn hoeveelheid gember wel overheersend kan zijn )
Time2Tri
Geplaatst: 27-11-13 22:28
Verse koriander vind ik ook altijd lekker in een smoothie .
Tja ..met de kaki kan ik je niet echt tips geven Anke . Ik heb ze tot nu toe altijd gewoon gegeten ... , en geen problemen gehad .
Ik ga morgen maar is kijken of ze nog leuke dingen bij de Lidl hebben, er zit er niet echt 1 hier in de buurt, maar heb morgen college, en daar zit er wel een
Vandaag m'n gebruikelijke avocadosmoothie, met sinaasappelsap, appel, peer, munt maar hij viel tegen, deze avocado was iets bitterder of sterker van smaak denk ik..
Wel trouwens een lekkere appel/perenmoes gemaakt, gezoet met rozijnen, vanillestokje en kaneelstokje
Ik had geen recept eigenlijk, 4 kleine peren, 3 appels. Eerst even in de blender gedaan, hoefde ik niet aan de slag met de staafmixer later. In een pan met een laagje water erbij en op het vuur gezet met een kaneelstokje en 2/3 vanillestokje. Die opengesneden en de zaadjes eruit geschraapt, en de 'schil' er ook gewoon doorgekookt, en op gevoel wat rozijntjes uit het zakje erbij gedaan. Ik mis zelf totaal geen suiker erin, en het was een lekker tussendoortje
Time2Tri
Geplaatst: 28-11-13 07:25
I love zelfgemaakte appelmoes ....als je lekkere appels heb hoeft er idd geen suiker bij .Doe ik ook nooit , vind het zelfs lekker als de appelmoes licht zurig is . Heb ook diverse schaaltjes met moes ingevroren .
Eens kijken wat ik zo voor een smoothie maak , denk met banaan , koriander, kiwi en een restje rucola melange .
Vanavond na het werk maar weer wat "groen" spul halen ...