Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:06

Nou, mijn neefje hij zijn bestelling voor volgende week geplaatst. Het moet Bob de Bouwer worden met Bob, Wendy, Scoop, Muck, Rollie, Dizzy èn Liftie. De enige die ik ken is Bob :=
Mag ik me daar nog in gaan verdiepen ook. Maar mijn zusje komt vrijdagavond helpen.

DIVA2

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:11

Tegen de tijd dat je klaar ben heb je er een heleboel beste vrienden bij.
Suuces!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:37

Thanks Nienke & Eclair.

@Eclair: Misschien moet je dan nog even checken of je stem echt is doorgekomen ;)
Ik heb namelijk (uiteraard) ook op mezelf gestemt, maar klikte per ongeluk een tweede keer op het knopje om te stemmen. Toen maakte hij mij stem weer ongedaan waardoor ik dus nog een keer moest klikken zodat mijn stem alsnog doorkwam :')
Ik heb trouwens een reactie terug gehad van Taarten Decoreren, dat inzendingen van mensen met een bakbedrijf geen kans maken op de prijs.

Purkii: Dat blijft toch gek! Krijg je überhaupt wel de pagina van bak&win te zien, met de ingezonden taarten?

Zozo, je gaat het druk krijgen Dorus. Succes! :D

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:01

Pppffff, ik zou toch vriendelijk bedanken voor de eer, zoveel ingewikkelde poppetjes, sjee.
Je kunt ze wel in 3D op de buitenrand zetten en 1 grote geboetseerde bovenop.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:13

Ik denk niet dat ik vrienden maak als mijn neefje geen Bob de Bouwer taart krijgt op z'n verjaardag of als er eentje mist. Hij heeft echt precies door wat er om hem heen gebeurt. En dat moet nog 3 worden...
Mijn zusje had al wel een heel leuk voorbeeld waarbij alle figuurtjes voornamelijk 2D in een lijstje op de rand staan en dan met Bob & Wendy bovenop. Dat moet wel lukken denk ik.

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:26

Jolien87 schreef:
Hij is geweldig geworden, Irene. Wat een schatje!

Tot mijn grote verrassing zag ik dat mijn taart momenteel op de eerste plek staat met maar liefst 59 stemmen. De tweede taart (pig in the mud) heeft 50 stemmen.
Uiteraard mag er nog steeds gestemd worden:
https://www.facebook.com/TaartenDecoreren?sk=app_279945308782076&app_data=21

Vanmorgen ben ik met mams en zuslief snel langs de Ikea geknotst en daar onder anderen twee bakvormen meegenomen:
De grote en kleine paardenvorm
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50133045/
En de stervorm
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20133037/

Die paarden zijn heel leuk :D

Afbeelding
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:21

Ah leuk zeg, Glitterstar! Wat voor beslag heb je daarvoor gebruikt?

Pfoe, ik ben lekker bezig dames.
Iemand wees mij op de taartwedstrijd 'de Mooiste Taart van Overijssel'. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en mijn boerenkooltaart ingezonden. Ik verwacht niet dat ik ook maar enige kans maak, maar het leek me wel geinig om eens te kijken wat anderen nog meer van deze taart vinden. :')

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:23

Dit was een uitprobeersel dus gewoon normale cakebeslag van de jumbo. was alsnog wel heel lekker hoor.

Maar doe dit nog maar pas dus kan het nog niet zo goed hihi...

deze hebben we op de stal opgepeuzelt.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:41

@Jolien, als ik de link aanklik krijg ik dus de begin pagina van bak&win, daar staan boven dingen als home/ingezondentaarten enzo...als ik dat dan aanklik gebeurt er niks...geeft alleen onderin mn scherm een driehoekje met fout op de pagina...dus pagina ververst, via de gewone taarten decoreren geprobeerd, maar niks werkt...snap er niks van, heb zelfs de like knop gebruikt, dacht misschien moet ik eerst liken voor t werkt, maar ook dat helpt niet....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:07

Goh wat raar zeg. Normaal gesproken heb je hetzelfde probleem als je via de mobiele pagina naar het stemmen wil. :S

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:31

Purkii schreef:
@Jolien, als ik de link aanklik krijg ik dus de begin pagina van bak&win, daar staan boven dingen als home/ingezondentaarten enzo...als ik dat dan aanklik gebeurt er niks...geeft alleen onderin mn scherm een driehoekje met fout op de pagina...dus pagina ververst, via de gewone taarten decoreren geprobeerd, maar niks werkt...snap er niks van, heb zelfs de like knop gebruikt, dacht misschien moet ik eerst liken voor t werkt, maar ook dat helpt niet....

Ik moest eerst iets accepteren. Weet alleen niet meer wat ik moest accepteren. Pas nadat ik dat had gedaan kon ik stemmen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:36

Hm vreemd. Krijg jij daar dan geen melding van Purkii?

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:26

nee heb ik geen melding van gehad volgens mij....raaaaaare computers...

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:51

Schoonmama is volgende maand jarig en dan ga ik jouw boerenkool taart even pikken Jolien.
Past wel bij schoonmama namelijk :) Lekker nuchter en lekker Hollands.
Kwam 'm net weer tegen op DLT, staat weer bovenaan in het topic.
Hij blijft scoren. Leuk he?!

Mijn knuffeltaart is vanmorgen om 9 uur opgehaald. Moest dus vroeg uit bed, en dat voor de zondag. Hahahaha.
Mama was helemaal blij met de taart. Mooiste is dat ze in mei de volgende komt halen.
En dat is toch leuk!!!

Morgen wordt dan echt EINDELIJK die baby geboren!!!
Alle keren vals alarm geweest maar nu dan echt.
Moet om 7.15 in Apeldoorn zijn. Het vroege opstaan van vandaag is uitslapen in vergelijking met morgen.
Ik ga er vanuit dat het een mooie dag gaat worden en die dagen mogen best wat langer duren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:59

Wat een eer! :D
Je gaat je gang maar hoor, daar is de how to voor. Uiteraard wel even showen hè ;)

Morgen dus een mooie, spannende dag. Wordt het een keizersnede?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:04

Nee, geen sectio. Ze gaan inleiden.
Beeb twee liet zich na drie uurtjes al zien. Dus als deze kleine meid net zo snel is als haar broer zit het er zo weer op voor mams.
We gaan zien hoe het loopt.
Spannend vind ik dit niet hoor, leuk wel!!

Natuurlijk laat ik de taart zien maar dat zal pas eind volgende maand zijn hoor.

Staan hier drie cakes in de oven.
Vind cake maken toch altijd wel weer een dingetje hoor.
Hopelijk komen ze er goed uit want ik heb ze nodig voor de taart van as zaterdag, voor die afdingtaart.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:35

En ze zijn klaar!
Zijn hoog en lijken gewoon gelukt.
Het lastige van cake vind ik dat moeilijk te achterhalen is of ze droog zijn of niet.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:26

Meiden, help eens.
Voor volgende week dus die sprookjesboom staan.
Ze wil de boom, denkend aan zoiets; http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... =VAQG56CzV, bovenop een ondertaart.
Inmiddels heb ik alles gebakken; de ondertaart is 26 rond en lekker hoog. De boom bestaat uit twee cakes; 1 van 18(onderste) en een van 15.
Ook deze zijn hoog!
De 15 zet ik op de 18, snij de rand weg en ga 'm vervolgens in stroken bekleden. Wat ik kon zien is de boom van mijn voorbeeld ook met stroken bekleedt.
Of zie ik het niet goed?
Maar goed; die boom moet dus op die ondertaart.
Hoe kan ik dat het beste stutten? Die cakes zijn namelijk loeizwaar en dan zit er nog niets in- en op.
Op drum zetten en tig douwels in de ondertaart?
En tussen de 18 en de 15 twee kartonnetjes ipv 1? En natuurlijk douwels in de 18.

Dan het bekleden van de boom. Doe ik dat als ie op de ondertaart staat of als ie er niet opstaat.
Als ie erop staat kan ik wel de wortels mooi over de ondertaart laten lopen.
En moet dan rekening houden met de vulling. Hij staat dan natuurlijk enige tijd buiten de koelkast.
Kortom; helpen jullie eens even meedenken ;-)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:10

Wauw, dat ziet er echt supermooi uit!
Volgens mij is die inderdaad met stroken gedaan.
Het bekleden zou ik inderdaad doen als de taarten bovenop elkaar staan. Als ik dit zou moeten maken, zou ik alles eerst netjes bovenop elkaar zetten, en dan bekleden, anders zit je inderdaad denk ik met dat overlopen van de wortels.
Sorry, heb (nog) niet veel ervaring met zulke moeilijke dingen, maarja, hierdoor leer ik het wel meer denk ik =)
Vroeg me trouwens af waarin jullie van die kleine boltaartjes maken, heb al weleens gezien in welk soort schaaltjes, maar nog meer ideetjes waarin je dit zou kunnen maken?
En wat vinden jullie persoonlijk leuker om te decoreren? Kleine boltaartjes of cupcakes? Want binnenkort ga ik dat met een paar vriendinnen doen, zit alleen nog te twijfelen wat we gaan decoreren :P

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:13

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:19

Wow wat super :D

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:36

Gatverdegatver Gaby!!
Die worm!!! BLÊGH.
Maar wel leuk gevonden hoor :)

En de bovenkant op een drum ipv kartonnetje?
Vullingen kom ik wel uit. Mbc en een jamachtig iets, dat lukt wel.
Mijn 'angst' is het scheefzakken of erger nog het inzakken van de ondertaart.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:40

Zou je niet 3 lange douwels door alle taarten kunnen steken? Dan zijn de taarten op meerdere punten gestut en voorkom je scheefzakken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:43

Ik zou heel veel douwels in de onderste taart doen, wel een stuk of 10. En de boomstam op een cakeboard idd.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:46

Eigenlijk doe ik standaard een lange douwel door het midden. Maar dit gaat lastig worden als ik een drum ga gebruiken. Alhoewel; boor en klaar.
De boom gaat iets taps toelopen(als het lukt) dus ik denk dat ik het bij een lange douwel moet laten.
Als ik die andere twee er wel bij wil dan komen ze wel erg dicht op elkaar in de onderste cake. Zet ik ze meer naar buiten zullen ze namelijk uitsteken ;)