Wat mooi Corinne! Ik verfde altijd 2 x met goud...dus als het drog is nog een laagje dan zou hij wel dekkend moeten zijn...
corinne1981
Geplaatst: 02-05-12 09:35
Dank jullie wel!
Ik heb er vanmorgen nog een laagje overheen gedaan. Ik denk dat ik het verfmengsel gewoon te dun heb? (dust met alcohol) Bij mij is het dan echt zo dun als water.
maar ook maar een heel klein beetje je pakt wat poeder en dan doe je je kwastje in het water steken en weer eruit alles wat er dan aan zit steek je in het beetje poeder en dan gewoon doen hier een voorbeeldje van mijn kant als het zo gedaan is de bloemen op de zijkant ook dit is gedaan door mijn moeder
Ik ben net even naar de Sligro gegaan voor een emmertje fondant. Nu kom ik thuis en blijkt het vloeibaar te zijn. Een beetje jammer want ik wilde het gebruiken om mijn taart mee de gaan bekleden..... Dat gaat hier denk ik niet mee lukken, of is dat wel mogelijk? Misschien andere tips om het toch met de tijd op te maken? Als het blijft staan en ik gooi het uiteindelijk weg is het ook zonde....
Corinne, gaaf dat vogelhuisje (staat ook bij mij nog op het lijstje). Cinderella, je moet de emmertjes hebben waar ROLfondant op staat. Je kunt het gebruiken om over bijvoorbeeld cupcakes te gieten of petit fours e.d.
Dit waren bij deze sligro helaas de enige emmertjes en heb het dus 'op de gok' meegenomen, gehoopt dat het de goede was, maar helaas..... Ik had het achteraf beter even na kunnen vragen. Dan maar cupcakes! Bedankt!
Ik ga het toch proberen, hihi, ik ben eigenwijs! Heb mijn biscuit net gebakken, die staat af te koelen. Ondertussen ga ik zometeen vast mijn marsepein kleuren en mijn roosjes maken. Dan probeer ik daarna of ik de fondant over het biscuit kan 'gieten' en glad proberen af te smeren. Laat het goed een dag 'drogen' en als dat is gelukt doe ik morgen mn roosjes erop! Lukt het niet en blijft de fondant toch heeel erg vochtig dan is het gewoon jammer; het zal er vast niet minder om smaken. Wel weer een ervaring rijker!
Zou ik het eventueel ook kunnen kleuren om morgen mijn taart mee te versieren? Dat ik het gebruik i.p.v. icing zeg maar? Of denk ik nu heel raar? Haha.
Zorg dat je taart inderdaad heel goed afgekoeld is voordat je het gaat gebruiken. En giet altijd vanuit het midden, en smeer dan eventueel de fondant uit naar de zijkanten. Kom je te kort? Dan weer vanuit het midden op de taart gieten en uitsmeren.
Is ontzettend lekker hoor, een taart met vloeibare fondant/icing
Bedankt voor je tips, ik ga het proberen! Ben heel benieuwd!
Anoniem
Geplaatst: 02-05-12 12:27
Royal icing is een specifieke soort icing
"Icing" zegt eigenlijk niets meer dan dat het een zoete glazuur is van: Iets zoets en iets vloeibaars.
Dat kan dus variëren van allerlei soorten suiker met bijv. water of melk. Of toevoegingen zoals eieren (voor Royal icing), boter, creamcheese, smaakstoffen, etc.
Icing kan dus bijv. zijn: Rolfondant Rolmarsepijn Ganache Royal icing Botercreme
Het afsmeren met de fondant is niet zo goed gelukt..... Ik krijg de zijkanten van mijn taart niet bedekt. Als ik het probeer uit te smeren krijg ik er gelijk allemaal van die pegels aan........ Het ziet er echt niet uit nu Ach, weer een ervaring rijker. Hopelijk smaakt hij er niet minder om; het was gewoon een 'probeerseltaartje' dus verder geen probleem, vind het wel erg jammer, haha. Raak er nog eens gefrustreerd van denk ik!
normaal is onze oven echt supersnel, maar voor taarten bakken heeft hij duidelijk niet gestudeerd
Heb mn biscuit er nu al bijna 3 kwartier instaan, en nog is hij niet helemaal goed. De vorige keer was dat ook zo en is hij gewoon gelukt, dus we wachten geduldig af
Hm dat klinkt inderdaad redelijk lang! Als ik het met hier vergelijk tenminste, die zijn vaak binnen 30 minuten toch wel gaar! Wij hebben een heteluchtoven....
Ik zet weer even een stipje Ga zo me eerste boltaartje maken
dreamer1987
Geplaatst: 02-05-12 14:29
Ik, als stille meelezer/genieter, kom hier even binnenvallen. Reden van binnenvallen is dat ik jullie op een advertentie wil wijzen. Ik heb namelijk een cadeaubon van Hobbyworld waar ze ook veel Wilton spulletjes verkopen. Helaas kwam ik er gister achter, toen ik weer wat spulletjes wilde halen, dat de winkel hier in de buurt gesloten is. Nu zit ik dus met een cadeaubon te koekeloeren. Wellicht dat iemand van jullie interesse heeft in het overnemen van mijn bon. http://www.bokt.nl/markt/ad/39117/cadeaubon-hobbyworld