Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:51

Heb ik idd ook wel een tijdje gebruikt maar voor afsmeren werkt 1:1 het beste omdat dat wat stijver wordt en dus minder snel inzakt...dus ben ik alleen nog maar de 1:1 blijven gebruiken, bovendien is dat sneller gemaakt dan met de mix die je eerste een uur moet laten staan, wel is de mix lekkerder

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:13

Ik heb voor de workshop ook 1:1 gemaakt, maar dat werd helemaal vloeibaar, en werd dus helemaal niet mooi strak. Ik heb ook geen koelkast om ze in op te laten stijven (en daar is ook geen tijd voor :P ). Deed ik iets fout? Gewoon 1:1 10 minuten mixen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:29

Pffff ik heb cupcakes gemaakt. Of tja, valsgespeeld want ik had geen tijd om ze zelf te bakken dus ik heb cakejes bij de Albert Heijn gekocht, gat in gemaakt, zwarte bessenjam erin gedaan, dichtgemaakt, afgesmeerd met BC, rondje marshmellowfondant en een pareltje erop...

Net even geproefd...

MIEEEEEEEERZOET!! _O-

Nou ja, het is traktatis voor m'n dochter op school. Tanden wiebelen ervan en rode kleurstof... ik wens de juf heel veel succes :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:30

Hahaha Lente :') .

Leuke taarten Woldhoeve! Je dikkie dik vind ik het leukst :) .

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:09

1:1 en dan vloeibaar worden? raar... misschien te warm? gesmolten?
ik mix het altijd goed smeuig en voor het afsmeren doe ik het tegenwoordig nog een paar seconden in de magnetron, niet te vloeibaar maar net aan, smeert heel makkelijk en dan goed laten opstijven. krijg er aardig strakke taarten mee.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:47

Dan ligt het er toch aan dat ik geen koelkast tot m'n beschikking heb daar denk ik.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:05

Oh ik kijk even niet en er staan weer taarten op :D . Leuk gedaan weer dames +:)+ , zien er erg goed uit!

Rinske, kun je dan niet een klein koelkastje daar wegzetten? Of een koelbox waar je net wat in kan doen wat koel moet staan?

Moet voor tweede kerstdag 20 cc gaan maken. Maar m'n hoofd staat er even niet zo naar :n
Gisteren is hier een jongen gevonden die vermist was en aangezien ik de foto heb gezien dat hij dood in de wei lag kan ik even nergens anders meer aan denken ;( . Heb gewoon even geen zin meer in heel die kerstzooi :?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:09

Rinske schreef:
Dan ligt het er toch aan dat ik geen koelkast tot m'n beschikking heb daar denk ik.

En hoe warm was het daar dan?

Want ik heb net als vorige week toch wel een halve dag de BC op de aanrecht staan zonder dat hij vloeibaar wordt hoor...
Je hebt er verder niets aan toegevoegd toch?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:10

Ik bewaar de bc buiten de koelkast en het blijft een vaste substantie die goed te smeren is maar zeker niet gaat lopen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:11

IngridB schreef:
Oh ik kijk even niet en er staan weer taarten op :D . Leuk gedaan weer dames +:)+ , zien er erg goed uit!

Rinske, kun je dan niet een klein koelkastje daar wegzetten? Of een koelbox waar je net wat in kan doen wat koel moet staan?

Moet voor tweede kerstdag 20 cc gaan maken. Maar m'n hoofd staat er even niet zo naar :n
Gisteren is hier een jongen gevonden die vermist was en aangezien ik de foto heb gezien dat hij dood in de wei lag kan ik even nergens anders meer aan denken ;( . Heb gewoon even geen zin meer in heel die kerstzooi
:?

Kan me dat wel voorstellen, hoop voor je dat je het snel achter je kunt laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:02

PriscaZ schreef:
Er zit geen spatdeksel bij of wel? Ben erg benieuwd of het iets is... Zat er namelijk al over te twijfelen.

Ik weet niet precies hoe zo'n spatdeksel er uit zou moeten zien...
De keukenmachine van m'n ouders vroeger had er in ieder geval geen, en ik heb 'm nooit gemist.

Er zit wel een klein los schijfje bij. Maar ik denk meer dat die bedoeld is om de machine onderdelen op de aansluiting tussen je deeghaak/klopper/etc. en de machine zelf te beschermen tegen vuil.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:05

Ik denk dat het er ook vrij warm was, alhoewel de rest zei dat ze het niet warm hadden. Maar hij was thuis al erg vloeibaar terwijl het hier gewoon kamertemperatuur was. Ik had de gewone blokjesboter. Ik had er volgens mij suikerbakkerspoeder voor gebruikt, maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken?

Koelkast komt er misschien idd wel een keer, alleen daar heb ik op het moment ff de centen niet voor :P .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:08

Een spatdeksel is een (meestal doorzichtige plastic) ring die je op de mengkom kan zetten om het gat tussen de mengkom en de klopper te minimaliseren. Als de poedersuiker of het meel dan gaat stuiven of hetgeen je in de mengkom hebt zitten gaat spatten dan heb je de zooi niet door heel je keuken verspreid zitten en blijft de schade tot een minimum beperkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:10

Ok, ik kan me er iets bij voorstellen inderdaad :j
Maar er zit er geen bij, bij deze machine.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:45

Rinske schreef:
Ik denk dat het er ook vrij warm was, alhoewel de rest zei dat ze het niet warm hadden. Maar hij was thuis al erg vloeibaar terwijl het hier gewoon kamertemperatuur was. Ik had de gewone blokjesboter. Ik had er volgens mij suikerbakkerspoeder voor gebruikt, maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken?

Koelkast komt er misschien idd wel een keer, alleen daar heb ik op het moment ff de centen niet voor :P .

Wel ongezouten roomboter genomen?
of had je margarine?

En zou je eens bij een kringloop moeten kijken, dan heb je voor weinig een koelkastje toch?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:48

Neenee, echt ongezouten roomboter :)) .

Mja, Kringloop, MP, kan er idd eens kijken, maar dan wil ik er liever meteen een met een glazen deur, zodat ik hem ook mee zou kunnen nemen naar braderiën ofzo. Alleen die zijn duuuuuuuuuuuur zijn :') .

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:49

ja zo een is idd wel cool, dan kan ik alleen maar adviseren om op een faillisement veiling te zoeken...dan heb je ook nog wel een van zulk spul ertussen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:39

Rinske schreef:
Neenee, echt ongezouten roomboter :)) .

Mja, Kringloop, MP, kan er idd eens kijken, maar dan wil ik er liever meteen een met een glazen deur, zodat ik hem ook mee zou kunnen nemen naar braderiën ofzo. Alleen die zijn duuuuuuuuuuuur zijn :') .

(Als trouwe meelezer even gemarktplaatst http://witgoed-apparatuur.marktplaats.n ... ck=1#photo ) :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:21

Hoe doen jullie die puzzelplaatjes toch zo strak! Wauw! :D
Die dikkiedik is stoer!

Die van Rinske ben ik trouwens ook echt helemaal verliefd op, wat super gaaf zeg :D

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:33

zo..hier even de creaties van mij van gisteravond
de gewone cc
Afbeelding

de koekjes (voor de eerste keer)
Afbeelding

de min's, ik vind ze erg goed gelukt! voor die red nose Rudolphs :)
Afbeelding

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:14

vind de rednose erg leuk!
Ben op zoek naar uitsteker kersster...sneeuwvlok..
niet te vinden of uitverkocht of beetje duur.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:31

Super leuk gedaan!!

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:07

moet ik tylose gebruiken om striklussen te maken?
wil de strik met fondant maken

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:11

Dat is wel vestandig. Dan wordt de fondant hard en blijft mooi rechtop staan.
Strikken met marsepein zijn nagenoeg onmogelijk.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:25

oliebol... heb ik niet hahahaha