Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Valina schreef:Rinske schreef:Ik heb geen probleem bij het oppakken nadat de strik is uitgedroogd. Wel de Royal Icing goed uit laten harden voordat je hem oppakt en op je taart zet.
En ik pak hem ook op met een taartschep, misschien dat dat nog scheelt?
Ehm,... ik wilde hem gaan plakken met poedersuikerwater,...
Is dit hét recept om het te laten mislukken?
Heb nl. geen icing,...
Of kan ik gewoon een willekeurige tube icing gebruiken?
Rinske schreef:Plakken met poedersuiker water gaat niet!!!!!! Je moet namelijk hele grote klodders maken waar je de lussen als het ware in steekt, zodat ze super vastzitten. Met poedersuikerwater gaat dit absoluut niet lukken.
Rinske schreef:Plakken met poedersuiker water gaat niet!!!!!! Je moet namelijk hele grote klodders maken waar je de lussen als het ware in steekt, zodat ze super vastzitten. Met poedersuikerwater gaat dit absoluut niet lukken.
Mayo schreef:Falona schreef:Met die kant en klare icing uit een tube kom je denk ik een heel eind. Volgens mij is dat wel een redelijk stevige pasta waar je de lussen in kan 'steken'.Die hard heel langzaam en slecht uit. Die is meer voor kleine dingetjes plakken of decoreren met de icing zelf.
Mayo schreef:Hangt er vanaf hoeveel je ermee wil doen. Er komt nog 200ml water bij, dus je hebt 650gr product. Daar moet je in principe allebei 1x kunnen vullen en ook kunnen afsmeren.
Mayo schreef:Gewone icing werkt wel, dat hard vrij vlot uit, zeker als je consistentie 2 of 3 gebruikt. Consistentie 1 is te vloeibaar.
Valina schreef:Mayo schreef:Gewone icing werkt wel, dat hard vrij vlot uit, zeker als je consistentie 2 of 3 gebruikt. Consistentie 1 is te vloeibaar.
Zou ik dan op tijd zijn als ik de strik (waarvan de lussen nu dus al liggen uit te harden en ik de strik dus pas volgende week in elkaar ga zetten)
op tijd ben als ik de strik de avond voor aflevering in elkaar zet?
Dus dan heeft die icing een nacht om uit te harden.
Dan zou de strik toch niet in elkaar moeten storten,..?
Hoe lang zou een in elkaar gezette strik (met tylose natuurlijk) mooi in model moeten blijven?
Valina schreef:Milan_lover schreef:Zit hier ziek thuis, dus dat wordt waarschijnlijk nog maar eens een taartje proberen
Dan ben jij niet heul ziek denk ik?!