Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:49

Zonnetje81 schreef:
@Mayo: Lang? De 20 cm had ik er 45 minuten ingelaten en bij de 27 heb ik speling van 45/60 minuten. Ik heb een oude oven, weet niet of dat uitmaakt? Maar goed als ik dan ga snijden 'sopt' het nog altijd een beetje. En er is niks aangefikt ofzo...

Ik vind het lang :j Wil niet zeggen dat het verbrand, maar het kan wel een stuk droger worden :) Maar het kan wellicht ook per oven verschillen wat het eindresultaat is.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:52

meikemarieke schreef:
tis juist helemaal niet droog......juist heel erg zacht...
misschien ligt het aan mn oven, heb een tweedehands combimagnetron waar de magnetronfunctie al niet meer van werkt....
Volgende keer iets korter proberen dan, maar dan is de biscuit nog wel heel erg licht! Is dat dan wel goed?

Droog wil niet persé zeggen dat het hard is :)

Ik werk met een gewone oven, ik haat ovenstand op een combimagnetron :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:53

Samantha_ schreef:
Leuk gedaan!

Ik was vanavond ook even bezig. Ga morgen verder.
Maar ik kwam tegen een probleem aan, vorige keer ook al.
De randen krijg ik onder niet goed. Als ik m smoother of met m'n hand naar beneden toe werk, krult ie weer terug zeg maar, het lijkt niet te plakken aan de botercreme?
En hij scheurt bovenaan, dus op de rand van de taart? Hoe kan dit?
Ik word er gek van?

Dat scheuren komt omdat je de marsepein naar beneden wrijft/'trekt' op de zijkanten, iets lichter wrijven dus :)

Mayo

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:56

Heel mooi Kinke! +:)+

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:12

Mayo schreef:
meikemarieke schreef:
tis juist helemaal niet droog......juist heel erg zacht...
misschien ligt het aan mn oven, heb een tweedehands combimagnetron waar de magnetronfunctie al niet meer van werkt....
Volgende keer iets korter proberen dan, maar dan is de biscuit nog wel heel erg licht! Is dat dan wel goed?

Droog wil niet persé zeggen dat het hard is :)

Ik werk met een gewone oven, ik haat ovenstand op een combimagnetron :+

ok dankje :) Als ik vandaag eindelijk mn bestelling van dlt binnenkrijg met biscuitmix ga ik vanavond proberen om ze korter te bakken! Wil ook graag een andere oven, maar heb maar beperkte ruimte in mn keukentje, dus voorlopig toch maar met een combi werken.

erg mooie taart Kinke!

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:21

Kinke wat een mooie taart! Erg gaaf die bloemen!

Ik laat mijn bescuit meestel 25 min erin staan. Heb een turbo oven dus meestal is hij met 20 min al gaar :))
Heb gister van vriendlief een Kenwood cooking chef gekregen!! Paar dagen terug post ik nog dat ik op zoek ben naar de roze Kenwood en gister kreeg ik mn mega verassing! *\o/*
Laatst bijgewerkt door ENOMIS op 15-04-11 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:57

Mooie taart Kinke!!

Ik ben ook weer ff bezig geweest...
nouaj ff...die kleine rotdingen nemen toch veel tijd in beslag!

En voor het eerst echt gewerkt met royal icing...wel met de mix en moet nog even de juiste dikte vinden zodat het niet inzakt...
cc`s zijn van stroopwafel cake en ze zijn verder niet gevuld.

Afbeelding

Afbeelding

btw hoelang en hoe kun je botercreme gemaakt met de bc mix het beste bewaren?
1:1 bc bewaarde ik gewoon in de koelkast maar kan dat met de mix ook?

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:00

Wat een leuke en orginele CC TinkerTom!

Ik bewaar mijn bc meestal in de diepvries tenzij ik het 1 dag erna nog nodig heb :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:01

Hoe klein zijn die taartjes, wel gaaf gedaan zeker ook die roosjes!

Hoe heb je de icing gemaakt? Misschien wel een idee voor mijn volgende taart, ziet er mooi uit!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:04

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:10

BC kan je afgedekt in de koelkast vrijwel net zolang als boter bewaren. Icing afgedekt 2 weken in de koelkast.

Om icing niet in te laten zakken moet je dikte 2 hebben. Als je pieken trekt en ze zakken gelijk in dan is het dikte 1, valt alleen het puntje om dan is het dikte 2, voor rozen spuiten etc gebruik je dikte 3, daarbij blijft je getrokken piek rechtop staan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:18

thanks ladies :) Ze waren er erg blij mee :)
TT, die zijn leuk zeg!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:20

Mayo schreef:
BC kan je afgedekt in de koelkast vrijwel net zolang als boter bewaren. Icing afgedekt 2 weken in de koelkast.

Om icing niet in te laten zakken moet je dikte 2 hebben. Als je pieken trekt en ze zakken gelijk in dan is het dikte 1, valt alleen het puntje om dan is het dikte 2, voor rozen spuiten etc gebruik je dikte 3, daarbij blijft je getrokken piek rechtop staan.

Maar euhmm als ie dikte 3 heeft dan krijg ik het volgens mij niet eens meer uit het spuitmondje toch?
Weet niet hoe het werkt met zelfs gemaakte icing maar met deze mix krijg ik er amper een lepel doorheen en bleef het maar net in model...en dan moest ik al flink knijpen in de zak...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:30

Hmm wat zouden jullie nog voor een verjaardag vragen qua taartspullen? *D
(mag ook iets zijn wat je al hebt, maar wat je wel gevraagd zou hebben als je het nog niet zou hebben)
Ik heb nu de Sugarcraft Gun op mn verlanglijstje staan, impressie-matten, de Wilton Trim 'N Turn Plus Cake Stand, een Crimper en Tappit letters Lower case Script.
Maar misschien dat jullie nog met iets komen wat ook heel handig is *D

Of bij welke impressiematten/rollers zijn jullie tevreden ?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:44

TinkerTom schreef:
Mayo schreef:

Maar euhmm als ie dikte 3 heeft dan krijg ik het volgens mij niet eens meer uit het spuitmondje toch?
Weet niet hoe het werkt met zelfs gemaakte icing maar met deze mix krijg ik er amper een lepel doorheen en bleef het maar net in model...en dan moest ik al flink knijpen in de zak...

Dan zit je tussen 2 en 3 in als je het er amper uitgeknepen krijgt. Is het te warm bij jou binnen? Hoe lang heb je gemixt?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:49

nou nee niet echt warm...mijn handen zijn freezing ;) volgens mij 19 graden binnen...

Volgens mij niet heel lang gemixt, hoe lang moet je zoiets mixen met de icing mix?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:56

Ik dacht 10 minuten

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:00

Las het idd al...dat zal de fout geweest zijn.
Volgende keer maar is proberen, bedankt +:)+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:11

Oh en volgens mij moet je het met iets lauw water maken (dacht ik :o)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:46

Bah, ben al met mijn 3de bisquit bezig.....vorige 2 hebben beide van binnen tot aan de bodem een grote luchtbel zitten, welke is dus niet kan gebruiken om te vullen.......3x is scheepsrecht toch?

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:50

Heb ook nog een slagroomtaart gemaakt

Afbeelding

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:54

Vraagje ik was gister boter creme aan het maken en had ik de boter even boven een pannetje heet water gehangen om zacht te worden alleen is het toen helemaal gaan smelten. Heb toen toch de botercreme afgemaakt maar vindt het er maar vreemd uitzien hij smaakt wel gewoon normaal?? Kan het kwaad? Heb het nu in de koelkast staan in de hoop dat het nog wat opstijft maar weet niet of ik het nog kan gebruiken????

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:04

Gesmolten boter zal nooit de substantie krijgen van een blok boter.

Voor de volgende keer de boter hooguit 10 sec in de magnetron of beter gewoon een uurtje op kamertemperatuur laten komen.

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:23

Heeey!

Ik kom hier eigenlijk een soort van om hulp vragen, mijn moeder is 30 april jarig en viert haar verjaardag voor het eerst in jaren. Nu gaan
een vriendin en ik een gigantische hysterische taart voor haar maken (denk aan echt met verdiepingen enz.) ik heb al is een grote taart gebakken en weetje ook van die degen af omdat dit deels mijn opleiding is,

maar toch wou k hier om hulp vragen of jullie toevallige leuke ontwerpen weten, leuke tips, of hoeveel spullen ik nodig heb?

Alvast bedankt!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:27

zooo, wat gaan we weer snel!

Kinke: hij is erg mooi geworden, ondanks dan het je 2e keuze was.
TT: erg leuk die hartjes...erg schattig.
Tassie73: ziet er erg lekker uit.

ik heb vandeweek een hawaii taart gemaakt en een garage. Ik zal van het weekend ff de foto's erop gooien.
Verder ben ik aan het voorbereiden op een bruidstaart voor 3 mei. Het wordt een taart van 3 lagen, versierd met rozen en de tekst: "And they lived happily ever after". De tekst is verdeeld over de 3 lagen. Daar bovenop komt nog een (piepschuim) kasteel in de sfeer van het disney kasteel. Kasteel kan ik gelukkig al vroeg mee beginnen...scheelt een hoop stress...