Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:55

Las laatst ook een bericht over marsepein iets verwarmen voor het kneden.....hoe lang moet dat dan in de magnetron ?????? :o

Polivy

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:56

Echt een paar seconden. Heeeeel kort!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:57

heeeel kort anders verbrand je je handen bij het kneden en droogt het uit met scheuren tot gevolg bij het afkoelen...

thanx poli, ik ga wel even kijken.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:04

OK dank jullie wel !!!

Ga voor volgende week cupcakes maken met figuurtjes voor kerst erop...en heb andere marsepein als anders......is altijd beetje stug met kneden :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:14

Haha, dat is Amicelli wat je kan gebruiken voor duvels. Die heb ik ook gebruikt en werkt perfect :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:15

Dat ja :D Hahaha.... Ik vergeet de naam elke keer.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:54

Zit net naar dat taartenversierprogramma op NL2 te kijken, dat ziet er toch niet uit wat ze daar maken :') .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:56

Die met die kinderen? Taarten van Abel heet dat toch?
Ik weet ook niet goed wat ik ervan moet bedenken. Ach ja, het gaat ook meer om het verhaal er omheen dan om de taart zelf.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:00

benangelique schreef:
http://www.tartacadabra.com/howtos/taartstapelen.html

kwam deze ook tegen, maar ben niet zon fan van echte deuvels. kan ik ook chocosticks oid gebruiken?

Ik heb de laatste keer gewoon plastic rietjes gebruikt (had niets anders in huis en het was zondag... dom!) maar dat werkt ook prima hoor ;)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:05

Rinske schreef:
Zit net naar dat taartenversierprogramma op NL2 te kijken, dat ziet er toch niet uit wat ze daar maken :') .

Dat wilde ik ook net gaan zeggen, viel er toevallig in en omdat ik binnenkort ook eens een poging wil gaan wagen, dacht ik, ik blijf even kijken.

Maar de taarten die hier voorbij komen, zijn vaak strakker en mooier. Kan ik meer van leren.

Ding was schots en scheef (niet de bedoeling) en erg lelijk opgemaakt. Taart van de testgroep was mooier :o
Deze mevrouw gebruikt ook rietjes als stuts. Maar die amicelli's of kitkat lijkt me toch lekkerder/leuker.

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:06

@benangelique zou geen chokostokjes gebruiken, die willen nog wel eens smelten bij een te natte vulling.
ik gebruik zelf zuurstokjes die ik op maat knip als het perse eetbaar moet zijn

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:07

Even een vraagje voor de experts hier. Kon het helaas niet vinden in dit topic of op DLT.
Mijn nichtje wil graag een slagroomtaart. Ik wil dus een laag met slagroom vullen en een laag met jam oid. Maar kan ik dan gewoon slagroom stijf kloppen en er tussen doen of moet ik die slagroom dan nog extra verstevigen met klopfix oid?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:11

zou er wel wat klopfix door heen doen...daar wordt t stukken steviger van!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:12

Ik zou hem verstevigen met Klopfix, dat werkt net wat fijner.

Nee, ik bedoelde niet Taarten van Abel, dat vind ik altijd wel leuk om te zien, dit is zo'n cursusprogramma op NL2.

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:16

ik verstevig mn slagroom mengsels altijd met klopfix, hoef ik me nooit druk te maken over te zachte room die eventueel kan weglopen :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:17

Marie, wat vreemd van die tweede taart. Wat voor vulling had je gebruikt en waarmee heb je afgesmeerd? En heeft ie wel in een doos in de koelkast gestaan?
Nu heb ik ook wat....ik kreeg vanmorgen een telefoontje of ik op een kleine kerstmarkt wil staan volgende week, ze hadden al iemand die taarten maakt maar die had afgezegd.....hellup!!!!

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:27

ben druk bezig met mn taart, wou de taart in drie lagen doen maar hij was erg ingezakt dus moest ik wat aanpassen. Ik heb nu de taart door 2 gedaan met een draadje en op de ene kant een klein laagje chococreme gedaan en op de andere kant de sinassnippermengsel. Ik heb negerzoenenvullig gebruikt om m af te smeren, even wat harder laten worden en dan kan de marsepein erop, alleen dat vind ik nog best moeilijk, zeker omdat dit een grote taart wordt.

Kinke, dat is toch leuk! :) wat houd het precies in wat je moet doen?

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:30

hee mensen.. leuk topic.. met sinterklaas heb ik een brandweerauto(taart) gemaakt. hij staat er nog steeds omdat ik het zonde vind om hem te eten ! haha ik zou even fototje maken en hier plaatsen als dat mag, en mensen dat willen..

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:32

Dat programma kijk ik ook wel eens.

Hoelang is die Americolor goed als ze geopend zijn"?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:33

Is inderdaad wel leuk maar ik had voor die dag al een taart gepland voor mn vriendin en wilde die dag ook nog 1 kado doen aan een jarige schoonzus (is mn eigen idee dus die kan ik wel laten vervallen). Je kunt dingen verkopen op die kerstmarkt en dus reclame maken voor jezelf. Het is voor het eerst dat ze het in dat dorp organiseren, dus geen idee hoeveel mensen er op af komen. En als ik reclame ga maken voor mezelf....ik heb nog niet eens een bedrijfsnaam en wat ga ik dan maken??? Cupcakes en minicupcakes voor de verkoop en dan nog een taart voor de show erbij zetten en wat moet ik dan vragen en wat voor cupcakes, welke vulling en hoeveel van die dingen en wanneer ga ik die dan maken etc.etc.......HELLUP!!! :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:34

meisjj...laat maar zien die taart!!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:40

@ Kinke: Wat een leuk aanbod! Is toch niet erg dat je geen bedrijfsnaam hebt :). Je zou eventueel visitekaartjes kunnen maken als mensen dat willen :). En ik zou iets van een euro vragen voor een cupcake en 50ct. voor een mini ofzo.. gedeelte vullen met jam ofzo en gedeelte niet vullen..

edit: je kan cupcakes ook invriezen dus je kan bij wijze van nu al beginnen :)

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:05

oh, dat is wel leuk toch, ik zou niet heel duur gaan beginnen natuurlijk.
Mischien is het ook leuk om taartpunten te bekleden en mooi te maken voor de show?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:20

Heb net al ff zitten brainstormen, cupcakes met rode of groene toef en cupcakes bekleden met wit of lichtblauw marsepein en dan sneeuwkristalletjes erop en vullen met bijvoorbeeld aftereight mousse. Ik wilde al een taart gaan maken die lijkt op een kerstbal dus die kan ik dan showen en misschien nog een taart in de vorm van een kaars.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:34

Jaime, jammer dat je de curcus niets vind! Is natuutlijk wel balen als je alles al kent
Kinke, klinkt leuk :)
Die sites om taarten te stapelen heb ik even opgeslagen :D

Net even naar de Horeca Totaal geweest in Brugge op aanraden van een ex chef kok, was dat even serieus tegen vallen :n ! Niets gevonden qua kleurstoffen, fondant, mixen en vullingen... het enige wat ik heb gevonden was smaakstof en marsepein (50/50) en dat was ook het enige. O en enkele decoraties, groene blaadjes, bladgoud, gouden parels en van die decoratie bussen die je in de supermarkt kan vinden (zoals die van dr Oetker) . Jammer dat de Makro zo ver is anders had ik al eens naar daar gegaan maar ik ga denk ik geen andere keus hebben aangezien ik nog geen deftige webshop in België heb gevonden ;(