Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
1234 schreef:Dat is vaak (rol) Fondant
Ik lust zelf ook geen marsepein, haha
Vaak kan je eerst je taart afsmeren met botercreme, en daaroverheen de fondant (als ik het goed heb)
(heb ook nog nooit zo'n taart gemaakt, maar dat is wat ik hier heb gelezen/gezien
Citaat:Marsepein en fondant worden voornamelijk gebruikt voor het bekleden van taarten en het boetseren van figuurtjes. Er bestaat echter een groot verschil tussen marsepein en fondant.
Marsepein wordt op amandelen basis gemaakt en fondant op suiker basis. Dit zorgt dan ook voor een verschil in bewerking tussen deze twee. Voorbeeld: Fondant droogt sneller uit dan marsepein.
Lindas2 schreef:Thanx voor je reactie! Ik had er ook een beetje twijfels bij om ze allebei te doen... Heb je nog leuke ideeen voor als het discovery/animal planet zou worden?
Exodus schreef:MamaMiesje schreef:Als je de strik van fondant maakt, kun je hem nu al wel maken (maar minstens 24-48 uur van tevoren) en dan gewoon in een doosje bewaren. Hoeft niet persé gekoeld.
Ok maar de fondant is dan wel kneiterhard toch? En dat kan ik gewoon in een doosje buiten de koelkast bewaren?
ponygekje21 schreef:Oke bedankt allemaal
En nog een vraagje, de harde bodem van een aardbeienvlaai is dat gewoon een Wenerbodem en hoe maak je deze het simpelste. Boter verwarmen in een pannetje en dan met zelfrijzend bakmeel en eieren?
DianneF schreef:weet iemand waar je een cursus of een dagje taartenbakken kan volgen?? lijkt me zo leuk om zo'n taart te maken, maar wil niet gelijk al die spullen aanschaffen enz.. en ben bang dat het me mislukt als ik het in mn eentje moet doen haha! dus leek me wel wat als je dat ergens kan doen voor een middagje ofzo..
omgeving rijssen, almelo..