Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:58

EskeGirl schreef:
O: twee boterhammen
B: 5 minuten fietsen
T: cakedeeg

Planning:
L: 2 of 3 boterhammen
B: met de hond uit
T: Plakje van net gebakken cake
A: Vega schnitzel (eens zien of broerlief het door heeft :+), aardappelen, boontjes

B: 15 minuutjes met de hond uit
L: 2 boterhammen en een appel
T: 2 plakjes cake
A: Vega schnitzel, aardappelen, boontjes, appelmoes, vla.
B: 20 Minuten met de hond uit

Broer had het in eerste instantie niet door, vond het wel anders smaken maar wist het pas toen we het zeiden :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:58

Dat ga ik toch onthouden :Y) Geniet er van!

Eske_B

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:01

Wat is Gast7391?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:01

Dat ben ik ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:02

O, ik denk dat is eten ofzo, had zelfs al gegoogelt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:03

:')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:04

Wie wil er een hapje Gast7391? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:05

Waarschijnlijk wel super gezond. Geen toegevoegde suikers. Veel eiwitten. Laag in verzadigd vet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:37

Ja, jammie, doe maar :9

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:22

Wat is je GI, Gast7391? :))

O: 3 speltzuurdesemboterhammen (gebakken ei, amandelpasta, appelstroop), appel met kaneel
T: pindakaas/banaan/havermoutkoekje, nectarine
L: linzen met sla, ui, tomaat, groene paprika, feta en balsamico/olijfolie etc
T: kiwi, peer, 1 pruim
À: zilvervliesrijst met boontjes, paprika en wortel in kokos/kerriesaus

B: 20 minuten fietsen, anderhalf uur bokstraining (en die was zwáár!)

Geen avondtussendoortje, maar volgens mij al wat een minder karig lijstje. Wat vinden jullie?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:29

O: 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 10 gram haverzemelen, 150 ml ongezoete sojamelk, 1 appel met kaneel
L: 1x roggebrood met 10 gram kaas, 1 zuurdesem cracker met 15 gram ham, 1 mineola, 50 gram gele paprika & 15 gram pittenmix
T: mueslireepje zonder kleur en smaakstoffen die voor 50% uit noten bestaat (132 kcal)
A: 150 gram (na koken) vk spaghetti, 125 gram zeevruchten, 300 gram groenten (paprika, courgette, broccoli, champignons), 96 gram aardbeien als toetje
T: 175 gram magere kwark met 1 volkoren beschuit en 40 gram rode bessen
T: 1 blokje bio+ 72% chocolade
D: 1x koffie, 2x groene thee vanille, veel water
B: 30 day shred L2, 15 min spinfiets, middagje winkelen, 15 minuten paardrijden

Beetje laag in calorieën maar die ga ik vanaf morgen wat omhoog gooien n.a.v. het lezen van de laatste paar pagina's. Daar waar ik vroeger gedachteloos veel ongezond kon eten ben ik nu toch wat te veel bezig met het niet willen aankomen, en nu ik weer meer ga sporten moet ik wat meer eten. Nu heb ik soms wel dagen dat ik echt uitschieters heb naar boven toe maar ook op gewone dagen wil in nu minimaal 1800 kcal gaan eten. Want die sixpack gaat er komen :+ Heb me ook al ingeschreven voor de sportkaart dit jaar zodat ik aan de slag kan, wel rustig aan met mijn heup helaas maar hopelijk snel weer helemaal volop :D

Phor echt knap! Daaraan zie je wel dat de enige manier die echt werkt je levensstijl veranderen is.

Misschien inderdaad toch te weinig vetten en eiwitten t.o.v. suikers Chantal. Fruitsuikers zijn niet slecht maar kunnen wel eerder voor dipjes zorgen. Misschien tijdens de lunch is een eitje/kwark eten of bij het fruit een hand noten? Je lijstje is wel super netjes maar misschien zijn de verhoudingen voor jou lichaam niet het beste.

Danoesje die 3kg gaan vanzelf als je lekker gezond blijft eten en sporten. Bij mij leek het in het begin zo sloom te gaan terwijl ik 8 maanden later toch stiekem mijn streefgewicht voorbij gekropen ben. En hoe dan ook sporten en gezond eten is nooit slecht voor je! :D

Many, je tussendoortje is al wat groter en vind het een net lijstje :j Op hoeveel calorieën zit je nu?

Mooi lijstje ook Bhri.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:31

Many schreef:
Wat is je GI, Gast7391? :))

O: 3 speltzuurdesemboterhammen (gebakken ei, amandelpasta, appelstroop), appel met kaneel
T: pindakaas/banaan/havermoutkoekje, nectarine
L: linzen met sla, ui, tomaat, groene paprika, feta en balsamico/olijfolie etc
T: kiwi, peer, 1 pruim
À: zilvervliesrijst met boontjes, paprika en wortel in kokos/kerriesaus

B: 20 minuten fietsen, anderhalf uur bokstraining (en die was zwáár!)

Geen avondtussendoortje, maar volgens mij al wat een minder karig lijstje. Wat vinden jullie?

35 schat ik ;)

Ik vind het een mooi en gezond lijstje! Maar ik denk dat het toch nog te weinig is om op gewicht te blijven... Ik zou bij de lunch nog iets van crackers/brood nemen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:45

O- 70gr havermout met banaan en kaneel
T- appelflap :9
L- 2bh met kaas/tomaat, hüttekäse, 1 speltcracker hummus
T- 1 minneola, 1 speltcracker hummus
A- stukje quiche met een gemengde salade
T-

Ik heb de speltcrackers ontdekt! Jammer dat ze zo prijzig zijn, want ze zijn lekkerrrr :9 Die appelflap was niet echt de bedoeling, maar hij smaakte wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:47

Daenerys schreef:
O- 70gr havermout met banaan en kaneel
T- appelflap :9
L- 2bh met kaas/tomaat, hüttekäse, 1 speltcracker hummus
T- 1 minneola, 1 speltcracker hummus
A- stukje quiche met een gemengde salade
T-

Ik heb de speltcrackers ontdekt! Jammer dat ze zo prijzig zijn, want ze zijn lekkerrrr :9 Die appelflap was niet echt de bedoeling, maar hij smaakte wel :D

Welke speltcrackers heb je? Die van mij zijn ook 4 euro per zakje :o

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:49

Uit het bio-schap van de Plus. Ze hebben allerlei soorten, maar dat wordt echt een traktatie voor af en toe. Zuurdesemcracker zijn ook lekker O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:54

Lekker! Ik ben ook fan. Ik kan de pompoenpit-crackers bij de AH trouwens niet meer vinden.. :(

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:03

O: Havermout met chia, goiji bessen, kaneel, rauwe cacao lijnzaad en banaan
T: 1 speltboterham met beetje pindakaas
L: Zuurdesem brood met rucola, basillicum en mozarella.
T: Half plakje ontbijtkoek. (Jak, maar had zo'n honger en niks anders te vinden op mn werk. :') )
A: Kop verse tomatensoep

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:09

Voorheen at ik bijna iedere dag ontbijtkoek, meestal met boter en soms zelfs met pindakaas. Ik moet er nu echt niet aan denken %)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:32

ik heb ze van de Appie (speltcrackers) maar zou goed kunnen dat er meer doorheen zit,niet op pak gekeken. Die waren twee euro ofzo..

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:45

O: 2 bruine boterhammen met chocoladeboter + fristi
M: 2 witte bolletjes ham
A: -
T: sundae caramel + 2 fristi en nog wat bekertjes sinas

Beweging: 8 uur gewerkt (horeca)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:55

Thanks Phor :j ik vind het allemaal best ingewikkeld af en toe. Leer al een hoop hier, maar er zo veel dingen wat invloed heeft op je lichaam.

Sowieso denk ik dat het ook deels vermoeidheid is die me op aan het breken is van afgelopen 2 maandjes. Kom steeds moeilijker vooruit bij bijvoorbeeld een stukje fietsen merk ik het al. Ik heb nu 2 daagjes weekend en dan nog 1,5 dag werken en dan 10 daagjes vrij dus ook eens even wat tijd voor mezelf pakken. En volgende week dinsdag bij de sportschool een afspraak ingepland voor voedingsadvies van 20 minuten. Daarin kun je een soort body meting laten doen (gewicht, BMI, vetmassa %, spiermassa kg, metabolisme Kcal, visceraal vetniveau, botmassa kg, water % . ) en korte vragen stellen. Dus ben benieuwd wat eruit komt en wat ze adviseert afhankelijk van mijn eetpatroon/bodymeting en beweging etc.

Mandy ik ben niet zo gek op noten. Vind ze lekker als ze verwerkt zijn in borrelnootjes bijvoorbeeld of wat pitten/zaden in brood of in pindakaas maar om zo een handje te eten vind ik niet lekker. Mandy geniet nog van het lekkers vanavond!

Gast7391 ik vind jou lunch ook wel wat karig eigenlijk. Ik zou het daar niet op kunnen volhouden. Hoeveel havermout eet je?

Ik ga ook even googlen op Emping.

Eskegirl grappig dat je broer het niet door had voordat je het zei. Ik had laatst ook de milner kaasburgers voorgeschoteld aan vriendin. Die had het ook niet door := .
Ik vind het goed om er op te letten maar vegetarisch worden daar vind ik vlees te lekker voor. Dus ik eet minder vlees per dag en koop steeds vaker vleesvervangers om af te wisselen. Wel alleen in de aanbieding want vind ze best prijzig. Toevallig vandaag weer een hoop ingeslagen van Valess bij de 50% korting. Maar ik vind tot nu toe eigenlijk alle burgers wel heel lekker. Verschillende smaakjes gehaald om weer wat nieuws te proberen.

Many hoe smaakte je pindakaas/banaan/havermout koekjes! Wat waren je verhoudingen? Het klinkt lekker. Ik had laatst met banaan/havermout/lijnzaad en dat smaakte al goed.

Zo mijn sportkaart heb ik vandaag ook weer verlengd/betaald voor een jaar! Dus ik kan er weer tegen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 06:57

100g :) Dus best veel.

Ben benieuwd naar je meting!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:46

Die kaasburgers zijn zooooo lekker! Daar zou ik echt spontaan vega voor worden,die lust ik wel dagelijks. Gister uit eten geweest en een glas rode en een glas witte wijn gedronken. Heb de friandises bij de koffie maar niet meer genomen. Verder echt lekker en niet erg ongezond gegeten. Maar de weegschaal geeft nog geen gram minder aan dan 3 weken geleden! Zucht...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:51

LisErm94 schreef:
O: 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 10 gram haverzemelen, 150 ml ongezoete sojamelk, 1 appel met kaneel
L: 1x roggebrood met 10 gram kaas, 1 zuurdesem cracker met 15 gram ham, 1 mineola, 50 gram gele paprika & 15 gram pittenmix
T: mueslireepje zonder kleur en smaakstoffen die voor 50% uit noten bestaat (132 kcal)
A: 150 gram (na koken) vk spaghetti, 125 gram zeevruchten, 300 gram groenten (paprika, courgette, broccoli, champignons), 96 gram aardbeien als toetje
T: 175 gram magere kwark met 1 volkoren beschuit en 40 gram rode bessen
T: 1 blokje bio+ 72% chocolade
D: 1x koffie, 2x groene thee vanille, veel water
B: 30 day shred L2, 15 min spinfiets, middagje winkelen, 15 minuten paardrijden

Beetje laag in calorieën maar die ga ik vanaf morgen wat omhoog gooien n.a.v. het lezen van de laatste paar pagina's. Daar waar ik vroeger gedachteloos veel ongezond kon eten ben ik nu toch wat te veel bezig met het niet willen aankomen, en nu ik weer meer ga sporten moet ik wat meer eten. Nu heb ik soms wel dagen dat ik echt uitschieters heb naar boven toe maar ook op gewone dagen wil in nu minimaal 1800 kcal gaan eten. Want die sixpack gaat er komen :+ Heb me ook al ingeschreven voor de sportkaart dit jaar zodat ik aan de slag kan, wel rustig aan met mijn heup helaas maar hopelijk snel weer helemaal volop :D

Many, je tussendoortje is al wat groter en vind het een net lijstje :j Op hoeveel calorieën zit je nu?

Mooi lijstje! Jij hebt dus ongeveer hetzelfde, wat meer eten om niet meer af te vallen. Goed dat je je hebt ingeschreven om te gaan sporten! Ik vind het sowieso knap dat jij steeds bent blijven bewegen op een manier die voor jou kon :j Ik geloof dat als ik moest revalideren, ik heel lui was geworden :=

Hoeveel calorieën ik nu zit weet ik eigenlijk niet, deze week toch maar eens een dagje netjes alles afwegen en invullen. Dan heb ik misschien een wat beter beeld van wat ik binnenkrijg, want nu doe ik het maar op gevoel :+

Anoniem schreef:
35 schat ik ;)

Ik vind het een mooi en gezond lijstje! Maar ik denk dat het toch nog te weinig is om op gewicht te blijven... Ik zou bij de lunch nog iets van crackers/brood nemen.

Nog meer :') Voor mijn gevoel ben ik al de hele dag aan het eten geweest _O- maar ik ga het proberen! Ik ga die speltcrackers trouwens eens opzoeken, jullie zijn er zo enthousiast over!

ChantalSmook schreef:
Sowieso denk ik dat het ook deels vermoeidheid is die me op aan het breken is van afgelopen 2 maandjes. Kom steeds moeilijker vooruit bij bijvoorbeeld een stukje fietsen merk ik het al. Ik heb nu 2 daagjes weekend en dan nog 1,5 dag werken en dan 10 daagjes vrij dus ook eens even wat tijd voor mezelf pakken. En volgende week dinsdag bij de sportschool een afspraak ingepland voor voedingsadvies van 20 minuten. Daarin kun je een soort body meting laten doen (gewicht, BMI, vetmassa %, spiermassa kg, metabolisme Kcal, visceraal vetniveau, botmassa kg, water % . ) en korte vragen stellen. Dus ben benieuwd wat eruit komt en wat ze adviseert afhankelijk van mijn eetpatroon/bodymeting en beweging etc.

Many hoe smaakte je pindakaas/banaan/havermout koekjes! Wat waren je verhoudingen? Het klinkt lekker. Ik had laatst met banaan/havermout/lijnzaad en dat smaakte al goed.

Goed dat je een voedingsadvies gaat laten maken, ben heel benieuwd wat daaruit komt en of je daar wat mee kunt :)

Mijn koekjes smaakten goed, ik heb 1 banaan met een halve cup havermout en een flinke eetlepel pindakaas gedaan. Ook nog wat zonnebloempitten, die had ik nog liggen. De pindakaas is niet heel erg aanwezig maar heft wel mooi het zoete van de banaan een beetje op.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:29

Gast7391 100 gram is in ieder geval wel een lekker stevig ontbijtje :)

Many smaakte ze lekker ja? een halve cup? Bedoel je daar een soort maatbeker mee? Ik had toen 50 gr. havermout met 1 banaan.

Ik ben ook steeds nieuwschieriger naar alle brood/cracker varianten. Vriendinnetje is ook speltbrood etc. gaan eten vanwege darmproblemen. Alleen vind het best duur en best onhandig met mee eten op het werk. Dus ik weet het niet zo goed. Ik zou ook inderdaad gewoon eens een dagje kcal invullen :j vooral je lunch klinkt veel maar is denk ik niet zo kcal rijk bijvoorbeeld. Misschien daar bijvoorbeeld een speltboterhammetje er bij?

Ik ben vrij vandaag. Ga om 12 uur sporten en daarna even boodschappen doen. Rest van de dag eens lekker niets dus ga lekker avondje relaxen en wil weer eens wat nieuws koken. Nog even bedenken alleen wat :)