Quellian is opsturen geen optie? Ik weet niet of het dan stuk gaat?
Ik kan eventueel ook wat stekjes meenemen naar mijn vriendje in Oosterhout (nb) als dat beter te doen is
Sonja_vR
Geplaatst: 08-06-15 10:40
Versturen kan wel... bubbelvlop , vochtig keukenpapier om uiteinde met zakje om het keukenpapier en gaan Eventueel extra keukenpapier ter bescherming om het stekje kan ook
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 08-06-15 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt
050206051012
Geplaatst: 08-06-15 10:40
Ik woon in Nieuwegein, werk in Utrecht, dus kom ook daar niet zo heel vaak Ik weet niet of opsturen lukt... heeft iemand hier ervaring met opsturen van plantjes/stekjes/dingetjes?
Halloo, Geen ervaring met het opsturen van stekjes.
Ik heb wel een vraagje, ik heb een chineese kool plant geplant en deze schiet denk ik een beetje door en staat vol in bloei... Ben beginnend, geen idee hoe ik dit moet aanpakken, Jullie een tip/advies
Antheman
Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-15 22:21
Daarstraks even flink aangepoot en wat rabarber ingemaakt.
Hier staat ook een grote rabarberplant, maar mijn vriend rilde bij het woord 'rabarber', dus het staat nog in de tuin. Maar mijn stengels zijn eerder groen dan rood?
Ik heb ook een plant gekocht dit jaar, maar die heeft het niet gered.. Wel laatst wat rabarber uit de winkel meegenomen. Vriendlief is er gek op, en ik vind het zelf ook wel lekker maar het eet zo lastig als je gezicht steeds de meest vreemde vormen aanneemt bij elke hap
Rabarber.. Heerlijk! Mijn oma maakte het vroeger altijd voor me, met véél te veel suiker . Ik zou er ook wel een (paar) plantje(s) van willen hebben, maar ze worden zo groot!
Quellian, kleur ligt aan het ras, je hebt helebrode maar ook groene soorten en alles er tussen in. Ik ben hier in huis de enige die het eet, klaar maken is ook echt een eitje. Alles wat ik niet direct op ga eten snij ik in stukjes en vries ik per portie in Kan ik als ik zin heb in gewoon een zakje in de pan leeg mikken.
Ik ben erg benieuwd hoe mijn tuin er uit ziet als ik over anderhalve week thuis kom van vakantie.. Mijn ouders zouden opletten en water geven.. Hebben jullie verder al veel kunnen oogsten? Bij mij waren het vooral de peultjes, kapucijners en sugar snaps die volop in bloei stonden toen ik weg ging, en de tomaten en komkommers
Ik heb al andijvie, rucola, spinazie, kropsla en radijsjes kunnen oogsten. Ik heb zelfs een komkommer gespot van zo'n 10(?)cm lang. De tomaten en doperwten gaan nu ook al redelijk hard. Een broccoli plant heeft al meerdere broccolies. De prei gaat ook goed volgens mij en de lente ui is omgespit door een van de katten .
Oh ja, de uien zien er ook goed uit. Eigenlijk gaat alles prima in mijn moestuin .
Heb er nu ook nog blauwe druiven erbij moet alleen even afwachten wat mijn ouders ervan vinden. Er hangen nog 14 peertjes aan mijn boompje, waarvan ik er nog verwacht dat er nog 1 vanaf gaat vallen en voor de rest is hij heel erg aan het uitlopen.
Ik heb net een week de boontjes en peultjes en courgettes buiten staan, oogsten zit er bij mij voorlopig nog niet in. Bietjes en peentjes staan al een tijdje maar die moeten nog wel even ook, en de eerste blaadjes van de kropsla laten voorzichtig hun koppie zien.
Hier is het treurig in de moestuin. De helft is dood of onderweg en alleen de uien en de sla doen het een beetje. Dit jaar dus geen groenten inmaken. Gelukkig heb ik nog wat potjes in de kelder staan.
Ik ga binnenkort gezinsuitbreiding doen! Een paar bekertjes kunnen alweer bijna naar buiten dus heb ik weer plek op de 2e vensterbank. Mama is minder blij want ik pik alle plekjes in boven bij de ramen, oeps!
Hier is de knoflook verdwenen ben ik bang, kan niets meer vinden (stomme mol) Sjalotjes groeien wel goed, ondanks dat daar de mol ook doorheen is gegaan.
Verder hebben we sinds zaterdag een bijenkast staan, dit zal ook zeker gunstig zijn voor het bestuiven van alle bomen in onze tuin.
Ik heb er 1 uit de grond getrokken maar die was nog niet goed.
Kat gebruikt mij knoflook veldje helaas als landingsplaats dus alle stengels liggen plat. Hopelijk kan ik volgende maand wat oogsten.
Marcella
Geplaatst: 11-06-15 19:37
Mijn uien en lente uitjes doen niet veel. Soms zie ik een paar sprieten, maar die verdwijnen ook weer.
En de vogels of een kat gebruiken mijn plantjes om op te liggen.
Remark
Geplaatst: 12-06-15 09:29
tuttifrutti schreef:
Heeft iemand zijn/haar knoflook al geoogst?? Mijn bolletjes zijn al best groot..
Heel toevallig gister een knoflook opgegraven omdat het sprietje boven de grond was afgestorven. Was niet veel groter dan toen ik hem er in stopte had ik het idee, maar hij was wel helemaal rond geworden ipv driehoekig, kan dit kloppen?
Meelezer komt weer onder haar steen vandaan! Heerlijk om al jullie ervaringen op moestuingebied mee te lezen.
Hier voor het 2e jaar fanatiek aan het moestuinieren in mijn eigen achtertuin en dat gaat heel voorspoedig. We eten sinds begin april regelmatig uit eigen tuin en kas. Nu veel rucola, kropsla, spinazie, rode en gele bietjes, de eerste tomaatjes (uit kas), allerlei kruiden, palmkool, radijs, rabarber en lente-ui. De 1e mini-komkommers komen er ook al aan en de bonen, erwten, courgettes, framboos en paprika staan in bloei, dus daar kunnen we binnenkort ook van eten. Later in het jaar verwacht ik nog broccoli, worteltjes, uien, knoflook, aardappelen, venkel, mais, artisjok (als die niet opgegeten wordt door de luizen), koolrabi en een veelheid aan fruit (besjes, appels, peren en bramen). Superfijn, zo'n groenteboer in je achtertuin!
Remark, knoflook wordt inderdaad eerst een klein rond bolletje, die zijn al heel lekker om te eten! En daarna groeien ze nog wat groter en verdelen ze zich in een aantal teentjes.
Zo kaka, wat heb je lekker veel in je moestuin staan
Heeft er hier trouwens nog iemand aardpeer in de groentetuin? Ik kende het tot vorig jaar niet, maar het is te gebruiken als een aardappel en er komt een soort zonnebloem op te staan boven de grond dus het is nog gezellig ook