[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:28

Wat vragen ze en wat kan ie? Ik heb de advertentie wel gezien maar het niet onthouden.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:32

New forest, zwart, ruin, 5 jr, 1.56, L dressuur, lief, pittig met rijden, verkeersmak (alleen vrachtwagens wat eng), leergierig, stamboompapieren (maar zoals lieke vertelde kan er geen keuringen meelopen want nf mogen max 148 zijn officieel)
Vraagprijs 3750

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:42

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:16

Nee zonder toebehoren...tenminste heb ik niet naar gevraagd, maar ze zei ook niet dat dat erbij in zat. Dus dat zal wel niet.

Leuk Lachen Ik zal t vanavond lezen, moet nu snel omkleden, slingers op hangen in de kamer van die vriendin want die is jarig... en dan weg Knipoog

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:24

Haay allemaal Haha!

Pivanti, ik zou er inderdaad ook voorzichtig over beginnen, plus even melden hoe goed hij het bij jou krijgt Ja

Planning vandaag
o: 2 vb boter/appel, glas ace drink
t: chocola/suiker biscuitje
l: tosti kaas (met boter) met ketchup, karnemelk
t: appel
t: cup a soup tomaat, 2 knackebrod sandwichspread
a: rijst en ??
t: zespri, appel
t: yoghurt

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:44

het is wel een redelijk goede prijs volgens mij... maar altijd proberen af te dingen!

wat een oliebol paardjes maar op stal gelaten met een heleboel hooi. kunnen ze lekker droogstaan. wel een beetje zielig voor de geit dit weer, die is langzamerhand steeds kaler aan het worden dus heeft het een beetje koud. vorig jaar heb ik een dekentje voor hem gemaakt maar die heeftie gesloopt Tong uitsteken

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:02

Ik zou een planning maken maar het is wat laat doordat we net de poes hebben laten inslapen Huilen

Vandaag
o:brinta,kiwi, thee
t: cr.met smeerkaas en paprika
m: 3 BB met vleeswaren, glas jus
t: ananas (in de blender)
a: Boboti en fruitsalade
t: bakje kwark

Voor morgen:
o: 2 BB met smeerkaas
t: 2 plakken ontbijtkoek met boter
m: tosti met kaas en ketchup
t: perzik
a: spinazie, aardappelkrok.,gehaktbal
t: bakje kwark
t: meloen

Hoe vaak wegen jullie je eigenlijk? Ik doe het nu 1x in de maand.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:07

ik weeg mijzelf 1 keer per week.

wat zielig dat de kat is ingeslapen. waarom?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:15

waarom is de kat ingeslapen mahitri? was ze ziek?
leuk verhaal imre! is je band al geplakt Clown?
pivanti, hoe was de pony? vraagprijs vind ik wel redelijk eigenlijk...

saunabezoek van vanavond hebben we naar morgenavond verplaatst en de pizza ga ik zo maken. moet echt ff met de beentjes in de lucht, want heb van half 11 tot half 6 bij mijn moeder lopen ruimen. Mijn oude slaapkamer eerst leeggehaald, toen alles wat naar de vuilstort kan er weer neergezet, oude kamer van mijn broer leeggehaald, alles wat weg kon in mijn oude kamertje en wat mee moet naar het nieuwe huis(je) in die kamer laten staan. Ook de voorraadkast leeggehaald (kwamen dingen uit 2000 uit tevoorschijn!!) en alles in zakken gedaan. Ook de grote buffetkast (4 delen) leeggehaald. Veel in dozen gedaan voor de kringloop (die komen donderdag langs) en veel troep in zakken.
Morgenochtend ga ik vast alle troep in zakken naar de vuilstort brengen en dan komt donderdag dus de kringloop om te beoordelen wat ze willen meenemen. zij komen tussen 13.00 en 16.00, dus in die tijd kan ik mooi de schuur gaan uitmesten...
Mijn moeder ziet werkelijk door de bomen het bos niet meer, dus die heb ik maar met een berg ordners en een perforator aan de keukentafel gezet om haar administratie op orde te gaan brengen... Clown

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:15

Omdat hij al heel erg oud was (15 jaar).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:20

ach, dat is wel verdrietig ja. dieren zijn leuk, maar dit soort dingen doet altjid heel veel verdriet.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:09

Mahitri, Wat vervelend Altijd naar om een dier in te laten slapen Ach gut

De pony was heel leuk! Alleen dat dit super bagger weet niet gereden. Waaide, regende pfff.. Wel even gelongeerd. En zij ook nog kon ik even een filmpje maken. Is een lieve pony, vind in omgang alles wel goed. Ruime gangen. Nog even gekletst. En ze vertelde dat de pony wel pittig is met rijden, hij heeft karakter. Maar wel goed te rijden. Is altijd met lichte hand gereden, kan zich tuurlijk weleens een keer sterk maken want hij is erg voorwaarts, maar gewoon ophoudingen maken en zelf niet vasthouden uiteraard.
Ze heeft hem vanaf zn 3de, toen was hij al zadelmak Ze heeft hem zelf verder gereden. Hij loopt nu B bij de wedstrijden en training L dressuur. Heeft twee keer een sprongetje gemaakt voor de lol, vond die wel leuk en zei dat die ook wel aardig springt. Maakt mij verder niet uit, ik houd niet zo van springen Knipoog Maar wel fijn dat ie zo weinig gesprongen heeft, dan is hij iedergeval niet te zwaar belast in zn jonge jaren. Zij heeft verder ook rustig aan gedaan met rijden enz...
Hij had goede papieren zei ze, was echt een new forest en ook opgenomen in het stamboek. Ze zei dat ze eens in de zoveel tijd eens een grote new forest gefokt werd en deze wel opgenomen werd. Ze denk dat er ergens wel arabisch bloed in zit. Ik zei dat kan je zien in de papieren, als er xx achter staat is het een volbloed.. dat wist ze niet Knipoog maar ze had de papieren niet bij want ze zou eerst nog langs huis gaan om dr rijkleding te halen maar omdat we toch niet gingen rijden vanwege t weer had ze die niet meer opgehaald. Volgende keer nam ze die wel mee.
Krijg er dan wel een hoofdstel en dekens bij. Het zadel niet, die wilde ze toch liever houden omdat t een duur zadel was. Ze verkoopt hem wegens scheiding, door geld en tijdgebrek. Ze vind t heel jammer dat hij weg moet dus zoekt echt een goed tehuis.
Er was nog een geinteresseerde Een meisje van 10 jr met haar zus van 21jr. Die 21jarige heeft ze nog niet gezien, maar toch had ze een beter gevoel bij mij en dacht ze dat t wel zou klikken en wilde de pony dus liever aan mij verkopen. Dat meisje komt woensdag terug en komt t weekend kijken waarschijnlijk dus of ik dan deze week nog kon rijden Knipoog
Hij heeft wel voorijzers, omdat zn voorhoeven heel snel slijten... en krijgt een echt teddyberen vacht in de winter (nf Knipoog ) En daarom scheert ze hem in de winter, omdat hij anders niet droog te rijden is.
Verder nooit kreupel geweest, alleen een keer een worm infectie (dat was toen ze hem net hadden) maar waren ze vroeg bij en is helemaal goedgekomen.
Dus toevallig smste de mensen van oppassen dat ik woensdag maar tot 13u hoeft ipv 24u dus kan mooi woensdag naar die pony om te rijden. Kan die vriend die er wat meer verstand van heeft ook en me ma kan ook, kunnen we mooi met de auto.
Als die met rijden ook bevalt dan kan die 2 weken op proef komen. Dus ben benieuwd woensdag Haha!

Oke, ik had t aan anderen gevraagd en die vonden de prijs wat hoog... maar goed. Ik weet het zelf niet zo goed hoor... Maar ja ze was er enthausiast over mij (zonder dat ik nog gereden heb ) en zei ook dat ik het heel belangrijk vind dat hij dagelijks weidegang krijgt, ik woon bij de veluwe (weg over steken en zit in het bos) Dus ja misschien is er wel iets af te praten. Is altijd meegenomen.
Krijg er iedergeval al dekens bij en hoofdstel. Hoofdstel heb ik zelf ook wel maar goed... dekens niet, en die kosten ook weer aardig wat geld bij elkaar als je die nieuw koopt.

dus ben helemaal blij Haha!

Verder dagje:

O: Yoghurt, banaan, muesli, honing
T: -
L: 2 meergranen boterhammen gezond
T: sultana en paar dropjes suikervrije
D: nepals eten... (verjaardag vriendin)
T: ?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:15

Klinkt goed Pivanti! Ik vind 3750 niet zo heel veel, hij is nog jong maar wel goed doorgereden. Misschien dat je kan afdingen naar 3500 en dat is incl dekens wel goed lijkt mij Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:21

klinkt goed hoor! waar is je filmpje? zien!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:40

Leuk verslag! Lachen Wat is zijn afstamming? Of weet je dat nog niet? Ik heb vroeger een New Forest gereden en me in die tijd veel verdiept in het rad. Leuke pony's!

We hebben net pannekoeken gegeten, verzoek van vriendje. Ik eet ze echt zelden. Voel me nu zo vreselijk vet dat ik het liefst 200km ga hardlopen. Nagelbijten / Gniffelen Als ik niet zo moe was zou ik nog even gaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:42

pannenkoeken zijn niet zo heel erg zo af en toe. hoeveel heb je er op en wat heb je erop gedaan als beleg?

ik heb net een heule vieze bonbon weer uitgespuugd in de prullenbak, maar ik voel me net zo vet als jij haha

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:54

Ik heb er 4 gegeten, 2 naturel met verse bramen en een beetje suiker, en 2 spekpannenkoeken zonder iets extra's. Voel me sowieso vet, kleren passen nog steeds niet en de 1,5 kilo die ik in Finland ben aangekomen wil er niet af. Hij zit er in een week bij maar het kost me een maand om 'em weer kwijt te raken. Wil zo graag onder die 80...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:25

dat is toch nog niet eens zo verkeerd hoor imre, maar ik kan me je gevoel goed voorstellen. wanneer moet je weer naar de dieetiste? ik morgenmiddag.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:57

Begin augustus geloof ik, ze is eerst op vakantie. Het helpt trouwens niet dat mijn dieetiste een dun sprietje van nog geen 30 is. Wat weet die nou van je dik voelen en kleren die niet passen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:00

mm, nee dat helpt zeker niet mee.
ik heb er 1 die al wat ouder is (jaar of 40 denk) en die komt van de 140 kg af.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:03

Kijk, daar heb je tenminste iets aan. Dat is in ieder geval wat geloofwaardiger. Ik krijg prima tips hoor, maar ik geloof niet dat ik er nog lang mee doorga.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:05

ik weet ook niet hoe lang ik nog doorga. de afgelopen 6 weken ben ik welgeteld 1,5 kg kwijtgeraakt. word er gek van!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:07

Zo gaat het hier ook. Zou toch denken dat die dieetistes iets over het hoofd zien...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:09

hahaha ja! hetgene wat bij mij echt heel goed hielp was het schrappen van alle suikers en het gewone brood. toch hou je dit niet je hele leven vol, vandaar dat ik weer gewoon brood moest gaan eten en ik dus ook weer aan de cruesli en muesli zit 's ochtends. kan mezelf ook niet motiveren om dit allemaal weer aan de kant te schuiven voor krackers en dat ranzige desembrood.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:12

Maar jij bent al een hoop kwijt terwijl het bij mij nog steeds niet wil lukken. Geen suikers meer is inderdaad vreselijk moeilijk. Ik heb het ook ooit een tijdje gedaan en het hielp fantastisch toen, maar het is bijna niet vol te houden.