Prairy schreef:Jeetje Dorine, wat een joekels! Laten ze een beetje makkelijk hun vel en steen los? Zo ja dan heb ik wel interesse in wat enthout later
Ja ze laten de steen perfect los, het enige wat die grote wel hebben is dat de steen niet heel blijft maar splijt. Elke perzik die ik opensnij, heeft aan beide helften de helft van de steen zitten

Ent jij zelf?
Ik zou overigens een bezoekje aan Wind in de Wilgen in Lelystad niet afraden.. hij is echt een perziken en abrikozen expert en heeft ontzettend veel kennis. Ook over op welke onderstam het ras het het beste doet enz
Vergeet trouwens ook niet dat het wel een heel gunstig jaar is voor perziken en abrikozen. Ik heb nog te weinig ervaring met mijn bomen om te weten hoe het jaar na jaar zal gaan. Een natter voorjaar kan wel eens een heel ander resultaat geven
Net weer even wat geoogst in het donker voor morgen op het werk

Was trouwens net bij de budgetfood. Ze hadden 10 zakjes zaad voor een euro. Dus ik heb 5 zakjes wilde rucola en 5 zakjes tuinkers gehaald. Die laatste kan ik gewoon binnen zaaien, die wilde rucola heb ik net 2 zakjes van uitgestrooid, binnenkort de rest. Ik hoop dus dat ze gaan bloeien, zichzelf uitzaaien en dat ik dan voortaan hier wilde rucola heb. Ik vind het vooral leuk voor de bloemetjes die je kunt eten, die zijn een leuke garnering op van alles, maar als ik ook nog regelmatig wat rucola kan oogsten zou ook top zijn
Ik wil dit zelfde gaan doen met komkommerkruid, die bloemetjes vind ik ook zo leuk als garnering