[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:29

Bedankt voor de reacties allemaal!

Noor: mischien komt het van mijn kant ook wel verkeerd over. Ik probeer er zeker wel wat mee te doen maar hier en daar want handvaten is zeker prettig!

Ok, dan kan ik straks boodschappen doen en andere tussendoortjes in huishalen, ook voor de afwisseling.

Net terug van de fysio, ondertussen ben ik overal behoorlijk flauw van. Het wil nog niks vlotten. Wat oefeningen gedaan en het resultaat was dat ik amper meer kon staan zo zeer deed mijn heup. Vervolgens heb ik het gevoel dat de fysio denkt dat ik me aanstel ofzo. Heb mij er behoorlijk op verkeken. Er werd voor de operatie aangegeven dat je na 3 maanden weer binnenhuis zonder krukken kunt lopen, ik kan nog maar amper met 1 kruk lopen en nu word geadviseerd om met 2 weer te gaan lopen |( Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een rontgenfoto en controle gesprek, zie er nu al tegen op. Heb nog steeds geen gevoel in een gedeelte van mijn been en daarnaast voel ik de spieren ook niet als ze gaan verzuren (van mijn andere been gelukkig wel dus weet ik wanneer ik moet stoppen) :(

Armaris

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:48

Bedankt voor de steun, ben alweer thuis, ging vrij vlot!
De inschrijving zelf duurde langer dan de scan zelf.
Uiteindelijk lag ik eronder en vroeg ik me af wanneer ze nou éindelijk eens de jodium gingen inspuiten, of misschien, hadden ze het al gedaan? Opeens hoorde ik een stem(begreep het niet omdat ik mijn hoorapparatuur uit had) en voelde ik de jodium door mijn aders lopen. Wel een gek gevoel, alsof je moet piesen en je krijgt het ontzettend warm :+

Het was trouwens een scan van de hypofyse, voor mijn prolactinoom.

BA, bedoel je op mij? Om een dag te geven? Of was dat op iemand anders?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:48

Sterkte hoor irene! Als je je niet goed voelt bij de fysio moet je eens een andere proberen? Of gaat dat niet in NL?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:53

irena veel sterkte, je komt er wel!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:16

ooh heb net middageten gemaakt voor morgen ,noedels met sesam, pindakaasdressing en peultjes, tauge lenteuitjes en rode peper. lekker gezond :+:

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:00

Klinkt wel goed.

Heb het nu even helemaal gehad, lukt me nog steeds niet om me normaal voort te bewegen met een kruk. Hopelijk morgen beter nieuws.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:20

zoo ook weer thuis, net lekker biefstukje met brood en salade op!
Spring zo onder de douche, voel me enorm gaar :O

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:02

Lees niet bij, Nu ik weer naar school moet gaat het me veel te hard plus heb weinig tijd. Zit hier een beetje in een dillema ik moet voor filo een samenvatting schrijven maar nou komt het het stuk is in het roze met een lichtblauwe achtergrond wat voor mij het lezen absoluut niet prettig maakt en op de computer hebben ze hem er niet ingezet. Zou ik het gewoon niet doen plus zeggen de reden waarom, of hem toch laten voorlezen dat ik een samenvatting heb die eigenlijk nergens op slaat. Het is namelijk praktischer om hem zelf te laten lezen i.v.m de samenvatting die ik moet gaan maken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:56

k u t hoor irene. vooral omdat je had gehoopt dat je herstel een stuk sneller zou gaan....

monica, wat eet je normaliter op een dag?

weten jullie nog dat mijn konijnen de schuttingen opvreten?
oplossing gevonden!
we wilden geen stroomdraad, was veel te kostbaar. toen gedacht aan plexiglas, maar ook dat werd een kostbaar grapje.
vandaag doorzichtig tafelzeil met punaises tegen de schutting aan geprikt. bijna niet zichtbaar en ze kunnen weer veilig los!
top!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:00

Sizzy, echt super dat je zus gaat trouwen :D (ik wist het al maar toch) ;)
Angelique, vervelend dat je last van je nek/hoofd hebt. Gaat het al wat beter? :(:)
Ingrid, lekker vrije daagjes! :)
Irene, balen zeg dat het niet zo wilt bij de fysio ;(
Noor, dat begrijpen ze toch wel? Dat jij dat niet kunt lezen?

Daarnet naar de tandarts geweest. Planning: 2 gaatjes vullen. Hij kent mij wat langer dan vandaag dus heeft maar gezegd: we doen gelijk verdoving erin. Maar goed ook, want mijn wortel moest ook schoongemaakt worden.. Voel nu nog een klein beetje verdoving in mijn lip/mond zitten..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:03

BA, fijn dat je eindelijk een oplossing hebt gevonden nu maar hopen dat ze niet gaan graven of doen ze dat al?

balen paulien dat je gaatjes had.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:08

vervelend om nog verdoving in je lip te hebben! kan je al wel wat eten paulien?
hoofdpijn is wel gezakt, maar voel mijn hoofd/nek nog flink strak staan. fysio is alleen op wintersport deze week...

noor, graven kunnen ze niet. de tuin hier bestaat volledig uit tegels... :+ wel veel potten aan de schutting en op de grond, maar geen grasmat dus. hebben ook maar een klein tuintje.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:08

Hoi, mijn avond eten loopt helemaal in de soep. :\
krijg niets binnen
Oh, en ik heb ook mijn lip eens verdoofd gehad van de tandarts, kon toen niet meer lachen :D
zag der wat raar uit, en toen deden mijn broers mij expres lachen :D

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:11

benangelique schreef:
k u t hoor irene. vooral omdat je had gehoopt dat je herstel een stuk sneller zou gaan....

monica, wat eet je normaliter op een dag?

weten jullie nog dat mijn konijnen de schuttingen opvreten?
oplossing gevonden!
we wilden geen stroomdraad, was veel te kostbaar. toen gedacht aan plexiglas, maar ook dat werd een kostbaar grapje.
vandaag doorzichtig tafelzeil met punaises tegen de schutting aan geprikt. bijna niet zichtbaar en ze kunnen weer veilig los!
top!

Ik eet normaal:
o: kom cornflakes of 2 boterhammen met beleg en yoghurtje
t: fruit of koekje(meestal dieetkoeken zoals All Brain, Kellogs)
l: 4 boterhammen met beleg
t: fruit of koekje
t: yoghurt
a: varieert, meestal rijst, laatste tijd is het ook aardappels + 2 mandarijnen
t: fruit

Denk dat ik straks nog een stukje fruit ga eten, kiwi ofzo :)
*Moet zichzelf een schop geven om te gaan studeren* Erg hoor, nog maar de 1e dag en de concentratie is al ver te zoeken :+ Het zijn de vervoegingen van frans dat ik moet oefenen. Ga het op de pc doen, aangezien de lerares ook links heeft gegeven om te oefenen, morgen weer verder met het schriftelijk deel! Angelique, hoe doe jij het als je even geen zin hebt?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:11

BA, ja verdoving is al bijna uitgewerkt. Balen zeg met je hoofd!

O: 2 geroosterde boterhammen, 1 kant besmeerd met boter en 1 plak komijnen kaas
T: melk, 1 koekje van een sultana pakje
L: 2 boterhammen met boter + smeerkaas (tuinkruiden)
T: 1 pakje chocomelk light + 1 pakje yogi light
A: beetje kool, gehakt door elkaar, gekookte aardappeltjes + appelmoes (beetje smeuïg te maken voor mijn gebit hihi)
T: beetje vanille yoghurt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:15

ok, BA ik heb vroeger konijnen gehad die dat deden dat was echt strond irritant want ze waren ook nog is niet tam dus vangen lukte nauwelijks.

vindt je dag er netjes uit zien paulien.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:15

@ Armaris (Monica? :D )als ik op de pc moet studeren,
ben ik veel te vlug afgeleid. :=
Laatst bijgewerkt door vicksytje op 23-02-09 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:16

gelukkig maar paulien!
let je wel op je inname van chocomelk en yogi? ook als het light is bevat het nog veel suikers namelijk.

waarom krijg je niets binnen vicksey? misselijk oid?

monica, je dagplanning zoals beschreven is in principe goed. probeer geen dieetrepen te eten, want deze zitten stiekem toch vol suikers. Neem dan 1 van je boterhammen die eigenlijk voor tussen de middag staat. Dan eet je er tussendoor dus 1 en 's middags als lunch 3. wat eet je op je brood?
wat betreft de studie: als ik even geen zin heb, beloof ik mezelf iets. bijvoorbeeld 10 pagina's lezen en dan een koppie thee zetten, dan weer 10 pagina's lezen en een fruitje halen... etc.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:17

ukje schreef:
ok, BA ik heb vroeger konijnen gehad die dat deden dat was echt strond irritant want ze waren ook nog is niet tam dus vangen lukte nauwelijks.

Ik heb er 5 gehad(nu inmiddels 1) en een moest ik bij de nekvel grijpen omdat ze om haar heen sloeg

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:17

Geen idee :n
met 5 hapjes zat ik al vol.
Niet dat ik zoveel gegeten heb vandaag.
Ah, waarschijnlijk gewoon geen grote honger. :)

Ow, zeg gerust Thamara bdw. :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:18

benangelique schreef:
gelukkig maar paulien!
let je wel op je inname van chocomelk en yogi? ook als het light is bevat het nog veel suikers namelijk.

waarom krijg je niets binnen vicksey? misselijk oid?

monica, je dagplanning zoals beschreven is in principe goed. probeer geen dieetrepen te eten, want deze zitten stiekem toch vol suikers. Neem dan 1 van je boterhammen die eigenlijk voor tussen de middag staat. Dan eet je er tussendoor dus 1 en 's middags als lunch 3. wat eet je op je brood?
wat betreft de studie: als ik even geen zin heb, beloof ik mezelf iets. bijvoorbeeld 10 pagina's lezen en dan een koppie thee zetten, dan weer 10 pagina's lezen en een fruitje halen... etc.

Wat ik eet varieert, de ene x kan dat garnaalsalade zijn, dan weer kipcurry, kipfilet, gewoon confituur, hesp met mosterd, kaas met mosterd,...
Wat ik zelden/niet eet: filet américain, choco, salades(kipcurry en garnaalsalade is dus uitzonderlijk)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:19

Dieetrepen zijn toch ook helemaal geen dieetrepen :+ Net szoals sultana's en evergreens zijn gezonde tussendoortjes amehoela die zitten ook nog hartstikke vol.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:20

BA, je hebt gelijk, ik snap gewoon niet meer zo goed wat gezond is en wat niet.. raak echt verward.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:21

Armaris schreef:
ukje schreef:

Ik heb er 5 gehad(nu inmiddels 1) en een moest ik bij de nekvel grijpen omdat ze om haar heen sloeg

Ik had er 2 voor mijn verjaardag gehad de dag erna pakte ik er een op zette hem op mijn schoot gelijk hap. Heb er niet echt meer naar omgekeken na die tijd wel jonkies ervan gehad omdat het zogenaamd twee broertjes waren. Neem never nooit konijnen meer,

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:24

Denk idem hier, ga verder in de reptielen :) Die zijn tenminste interessant om naar te kijken.

*Wilt niemand voor de hoofd stoten, ik heb graag konijnen maar niet om te houden*