Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:59

danoesje schreef:
Many, merk je ook dat als je verder gezond hebt gegeten dat je jezelf wat meer gunt? of als je lekker fanatiek hebt gesport?

Niet in de zin van dat ik dan aan de koekjes of ijsjes ga ofzo. Maar dat heeft niet met gunnen te maken, dat is puur omdat ik suiker eigenlijk helemaal wil laten staan. Ik vind het wel leuk om gezonde koekjes te maken of bijvoorbeeld de gezonde chocolademousse, dat soort dingen. En als ik op een verjaardag ben, eet ik gerust van de borrelnootjes en andere hapjes hoor. Net als wanneer een van mijn collega's trakteert, dan zeg ik geen nee. Daar heb ik ook geen moeite mee, het is niet dat ik me daar de volgende dag schuldig over ga voelen ofzo. Ik denk dat je het zo kunt stellen: als ik thuis ben, eet ik vrij strikt volgens mijn eigen principes, maar buiten de deur laat ik die wat meer los.

Morrow_Less

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:03

O : /
T: /
L : klein potje yoghurt
T : /
A : nog geen idee

Maak me momenteel harde zorgen en ik heb absoluut geen honger en zin in eten. Ach slechte dagen moeten niet verzwegen worden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:18

Many schreef:
Jeetje Phor, jij hebt dus een hele geschiedenis met eten. Wat knap dat je nu dan na zoveel jojo'en, toch gezond en verantwoord bent afgevallen! Misschien een hele stomme vraag, maar kun je nog onbezorgd genieten van eten? Of zit dat calorieën tellen, op je gewicht letten, etc er bij jou al zo ingebakken?
Ik merk namelijk aan mezelf dat ik dat best lastig vind. Som zie ik familie/collega/vriendinnen een heel pak stroopwafels of een hele zak snoep wegwerken - dat zou ik dus nooit kunnen. Veel te bang om ervan aan te komen :+

Ik kan een dag of twee tegen mezelf zeggen dat ik geen kcal ga tellen en daar ook best van genieten, maar gewoon normaal eten en dan niet tellen dat gaat niet :n Mijn relatie met eten is er eentje die aan een strakke lijn moet worden gehouden omdat ik geen 'vol gevoel' signaal ken. Misschien is die er wel, maar ik kan 'm niet herkennen. Verzadigd zijn betekend voor mij niet meer van de bank af kunnen komen zo misselijk zijn. Ik ga elke avond met een hongergevoel naar bed, maar ik weet dat het ok is omdat ik alles netjes afweeg en invul en weet dat ik genoeg eet voor mijn lichaam :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:22

Many, dat herken ik wel een beetje. Al heb ik gedurende het weekend zo ongeveer een halve zak chips weggekaand en wat koekjes gegeten, waar ik achteraf dan weer spijt van heb:S Vanavond ga ik heerlijk uit eten, maar daarna kan ik dan ook wel weer een week gezond doen denk ik en bovendien ga ik eerst even een uurtje sporten. Dus kom maar op met die restaurantweek :P

Phor, dat 'onverzadigbaar' zijn ken ik wel. Ik ben wel vol, maar dat is dan meteen na mijn maaltijd. Dus meer/minder eten is eigenlijk altijd op karakter. Ik vind het knap hoor, dat je zo goed bezig bent! Heb jij ook echt zo'n haat-liefdeverhouding? heel erg van eten kunnen genieten, van koken, maar aan de andere kant is het een eeuwige strijd?

Morrow-Less, als je even een dagje (of 2) weinig door je keel krijgt is dat vast niet heel erg. In ieder geval goed blijven drinken, neem desnoods een shake ofzo...
Laatst bijgewerkt door danoesje op 26-08-13 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:24

Morrow_Less schreef:

Maak me momenteel harde zorgen en ik heb absoluut geen honger en zin in eten. Ach slechte dagen moeten niet verzwegen worden.

Ik zou als ik jou was toch wat eten, een boterham, een appel. Het liefst iets voedzaams.
Heb je dit wel vaker?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:27

@EskeGirl : Nee, het is enkel nu. Zal je even pb'en.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:35

phormicola schreef:
Ik heb wel jaren gedaan over die 45 kilo hoor :)

Eskegirl: Ik ben onwijs fan van tempé en tofu! Dat kun je zelf heerlijk marineren (ketjap en knoflook is het makkelijkst) en dan krokant bakken. Ik ken geen carnivoren die hier niet van smullen, manlief vraagt er vaak om!

:wave: hiero :+ ik krijg het niet voor elkaar om dat spul lekker klaar te maken :n
en trust me, ik ben geen keukenkluns, maar juist een fervent hobbykok en niet geheel onverdienstelijk
maar ik blijf het gewoon smerig vinden...
beste resultaat had ik nog toen ik de tofu eerst urenlang heb uitgeperst tussen twee snijplanken met een paar pakken sap er op (6 kg)
toen uren marineren en crispy bakken, maar neen,nog steeds niet echt lekker :n

tempeh krijg ik nog wel okay klaar gemaakt, maar fan ben ik nog steeds niet :n

en dat kan ik dus niet uitstaan, ik kan vrijwel alles overheerlijk klaar maken , maar tofu en tempe :n

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:37

phormicola schreef:
Ik kan een dag of twee tegen mezelf zeggen dat ik geen kcal ga tellen en daar ook best van genieten, maar gewoon normaal eten en dan niet tellen dat gaat niet :n Mijn relatie met eten is er eentje die aan een strakke lijn moet worden gehouden omdat ik geen 'vol gevoel' signaal ken. Misschien is die er wel, maar ik kan 'm niet herkennen. Verzadigd zijn betekend voor mij niet meer van de bank af kunnen komen zo misselijk zijn. Ik ga elke avond met een hongergevoel naar bed, maar ik weet dat het ok is omdat ik alles netjes afweeg en invul en weet dat ik genoeg eet voor mijn lichaam :)

Ah ja, snap ik. Ik ben ook niet snel vol (wij zijn thuis ook stuk voor stuk grote eters), dus ik begrijp enigszins wat je bedoelt, maar bij jou klinkt het nog wat lastiger. Wel fijn dat kcal tellen je dan die houvast kan bieden!

Danoesje, van uit eten gaan moet je ook gewoon genieten. Heerlijk! En na zo'n weekendje zondigen heb je vaak wel weer extra motivatie om gezond te doen, dus het heeft ook weer z'n voordeel :))

[edit] Sonja, tofu blijft inderdaad een uitdaging. Ik bak het nu meestal eerst, dus zonder marinade of kruiden, en als het dan al enigszins krokant is, doe ik er sojasaus en sambal bij. Soms ook andere kruiden, afhankelijk van het gerecht. Dan nog even flink bakken op hoog vuur. Bij mij is dat tot nu toe de enige manier waarop het echt lekker wordt :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:40

Phor, dat niet herkennen wanneer je vol zit, dat heb ik dus ook :j heel irritant , maar met wat wegen en meten kom je een heel eind idd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:53

Ik zou je tofu moeten proeven om te weten wat er aan scheelt, Sonja. Ik ben een echte fingerspitzengefuhl kok :+

Idd, met meten wegen kom je een eind, heb je vertrouwen erin dat je genoeg hebt gegeten en kan ik m'n gedachten ergens anders op focussen. Als ik niets invul denk ik de hele dag aan eten.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:57

Morrow_Less schreef:

T : halve rode paprika

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:08

Morrow_Less schreef:
Morrow_Less schreef:

T : halve rode paprika

Heel veel sterkte met wat er is :(:) probeer vanavond wel iets meer te eten

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:23

Bedankt Anke98.

Ik zal het posten over hoe mijn maaltijden er nog uitzien vandaag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:25

phormicola schreef:
Ik zou je tofu moeten proeven om te weten wat er aan scheelt, Sonja. Ik ben een echte fingerspitzengefuhl kok :+

Idd, met meten wegen kom je een eind, heb je vertrouwen erin dat je genoeg hebt gegeten en kan ik m'n gedachten ergens anders op focussen. Als ik niets invul denk ik de hele dag aan eten.

lol, zo kook ik ook hoor Phor, recepten verspijker ik al de eerste keer dat ik het maak :+
ik geloof dat ik eenzelfde soort trubbels met eten heb, moet echt weten wat ik eet anders kan ik me er niet van los maken :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:27

vandaag, twee sneetjes speltbrood met oude kaas
twee kleine zachtgekookte eitjes
en vanavond baba ganoush, iraanse courgettedip, klein tomatensoepje en turks oid brood
sta al de halve dag in de keuken tomaten, courgettes en aubergines weg te werken en ook nog een portie bramensaus uit eigen tuin :+
eigenlijk moet ik nog stofzuigen :roll:

drinken, paar bakken koffie, liter water
beweging : in de tuin eten bij elkaar scharrelen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:32

Hihi, was jij degene met de courgette-overload? :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:47

jups, al weken :+
de baba ganoush is trouwens mislukt...iets met verkoolde aubergine :roll: 6 dingen tegelijk doen gaat niet altijd goed natuurlijk
maar dan nog steeds de courgette dip + turks brood ofzo en de soep

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:56

Groeit er bramensaus in jullie tuin? :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:58

jup, hendig joh :D
ik heb zelf 1 struikje en dan nog extra van de buren die door de schutting heen groeien :P

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:11

Heel veel sterkte en hopelijk krijg je nog wat door je keel Morrow_Less :(:)

Mm lekker al die verse groentes en fruit Sonja_vR :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:18

phormicola schreef:
O: 2 Weetabix, 125ml rijstmelk, 125ml water
T: 214gr banaan, grote kop koffie
B: Killer Abs, level 1
L: 2 geroosterde Tarvo boterhammen, 1 gegrilde spicy bean burger, 20gr ei-vrije mayo, 10 gr rucola uit eigen tuin. Bloemkoolpuree van 300gr bloemkool, 50gr haverroom, 50gr vegan mozarella
T: 1 perzik, 300 gr bloemkool
A: 80gr pipe rigate, 100ml haverroom, 125gr gestoomde tempé, 20gr edelgist, halve ui, knoflook, 25gr rucola uit eigen tuin
T: 1 perzik, 1 sesam roggecracker, 20gr vegan cream cheese

2027kcal

Ik eet gewoon in m'n uppie even bijna een hele bloemkool op :')

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:35

Hallo allemaal!

Ik was hier een poosje afwezig ivm vakantie, heb een week lang alles gegeten wat los en vast zat en nergens op gelet := Nu heb ik nog een week vakantie en ik wil nu eigenlijk wel weer wat beter opletten, maar hoef van mezelf nog niet helemaal streng.

Dus bij deze een vakantielijstje!

O: 2 vk boterhammen met kaas en hagelslag
T: banaan, paar blauwe bessen
L: salade van rucola, komkommer, tomaat, kipreepjes, mozarella, paar olijven. Dressing van olijfolie, witte wijnazijn, mosterd, peper en zout
T: ijsje (2 bolletjes schepijs)
A: pastasalade
T: nog iets van fruit

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:36

poepoe, als jij een halve kilo bloemkool hebt gegeten wel 100 kcal erbij :P Was het lekker?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:36

phormicola schreef:
Ik eet gewoon in m'n uppie even bijna een hele bloemkool op :')

Dat heb ik ook heel vaak := Als vriendlief en ik samen bloemkool eten, neemt hij meestal 1 groentelepel en ik eet de rest op. Lekker!! :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:39

Phor, welke beanburger is dat (waarhaaljijdie??)