[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:08

Moeilijk om daar een oordeel over te geven sommige dingen zijn zo duidelijk dat je geen second opinion nodig hebt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:12

Op tv gaat het over zwaarlijvige moeders en kinderen die dan voor het leven zwaarlijvig zijn.

Maar wist niet eens dat je met 140-190 kilo zwanger kon geraken :=

Ik snap die moeders niet, ik ben ook twijfelachtig voor kinderen omdat ik het obesitasgen niet wil doorgeven. Leven is al moeilijk genoeg. En dikke moeders correleert met dikke kinderen voor het leven. Dan moet je het gen al niet eens hebben...

Strakjes iets letter maken maar geen idee wat

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:20

Tja dat is moeilijk, maar ik denk ook dat je als ouder veel zelf in de hand hebt. Het obesitasgen (bestaat dat :? ) hoeft in mijn ogen geen reden te zijn om een kinderwens te laten varen. Je hebt veel zelf in de hand hiermee.

Ik ben erfelijk belast met een stollingsziekte, hierbij heb ik niks in de hand :n dat vind ik dan wel weer een ander verhaal.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:25

Daar ben ik het niet mee eens, voor de buitenkant lijkt het alsof je het in je hand hebt. En als ze zien dat je normaal eet dan zeggen ze dat je kast vol koeken ligt en je die savonds wel opeet als niemand het ziet. Gelukkig zijn de deskundige er ook mee eens 20 kilo in een maand aankomen heb je nooit in je hand. Betwijfel imo zelfs of je dat kan aan eten.

Nu zijn die schomelingen er ook nog met de gb en medicijnen maar dan nog kan ik zeven kilo aankomen in twee weken. En kan je zeggen de gb sluit uit dat je zoveel kan aaneten in 2 weken.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 15-05-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:26

Ik dacht dat tegenwoordig over het obisitas gen geweten was dat 50 procent met dat gen dik was en 50 niet ...
Nature <-> Nurture ...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:29

Belsje schreef:
Ik dacht dat tegenwoordig over het obisitas gen geweten was dat 50 procent met dat gen dik was en 50 niet ...
Nature <-> Nurture ...

Das waar, maar als er dan nog stofwisselingpobleem bij komt

Mijn zus en broer is het niet tot uiting gekomen gelukkig maar, helaas zit er ook nog autisme bij. Maar als ik adopteer heb ik natuurlijk ook kans dat ik een dik autismertje krijg. ;) En autisme in de familie is ook verwant aan schizofrenie das nog erger. Word een heel doemverhaal hier :D

Moet ook wel zeggen dat ik mijn eigen genen niet zo schitterend vind dat ik echt een baby op de wereld wil zetten, een kindje die geen mama heeft is voor mij ook ok. Dus ik til er echt niet zwaar op
Laatst bijgewerkt door lesilla op 15-05-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:32

Maar dan is het voornamelijk je stofwisselingsprobleem en niet het gen dat het probleem gaat veroorzaken. In een normale setting zal een obesitas gen er bvb voor zorgen dat je geen of moeilijker een verzadeging kent ... Het is niet dat dat gen zegt "plak 20 kilo op de billen", waardoor het met de juiste opvoeding en omgaan met eten cultuur ook niet problematisch hoeft te worden.

Zo heb ik het toch te horen gekregen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:33

Ja maar dat is nauurlijk een heel ander verhaal Katia. Als je direct het hele verhaal verteld had dan had ik ook getwijfeld, maar enkel geen kinderen nemen om het doorgeven van het obesitasgen te voorkomen zou ik raar vinden.

Het maakt niet uit wat mensen zeggen, mensen staan altijd met hun oordeel klaar, ook als je extreem mager bent ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:33

Belsje schreef:
Maar dan is het voornamelijk je stofwisselingsprobleem en niet het gen dat het probleem gaat veroorzaken. In een normale setting zal een obesitas gen er bvb voor zorgen dat je geen of moeilijker een verzadeging kent ... Het is niet dat dat gen zegt "plak 20 kilo op de billen", waardoor het met de juiste opvoeding en omgaan met eten cultuur ook niet problematisch hoeft te worden.

Zo heb ik het toch te horen gekregen

precies en dit is dus wat ik bedoel te zeggen :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:34

Zal ook vast wel zo zijn, denk dat mijn eigen schrik groter is zoals bij het autisme. Wil gewoon niet dat men kind hetzelfde moet meemaken als ik. Leven is al zo moeilijk genoeg. Want als ik naar de chirurg zou gaan zou die vast hetzelfde zeggen. Is gewoon 95 procent eigen vrees denk ik.

Heb je trouwens al een afspraak met de p chirurg.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:52

Wederom rustig hier vandaag!
Genen heb ik helemaal geen verstand van, of ik kinderen wil of niet weet ik ook nog niet :+ denk het wel, maar toch pas over aantal jaar :)
Vanavond niet sporten, moeten naar oma toe want die zit even niet zo goed in dr vel :n en dan gaat dat toch echt even voor :=

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:00

Ik ben terug van de HA..
Ik heb een antibiotica kuur van 3 dagen gekregen..
Hopelijk gaat ie helpen..want voel me echt poedersuiker!

@ Ingrid: Dat gaat idd voor!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:26

Ellen, hopelijk voel je je gauw beter :)
Doom, ik kan er eigenlijk ook niet over oordelen, maar klinkt niet prettig :(:)

Rijden ging heerlijk slecht. Maar ja. Komt wel weer. Ik ben niet lekker (zowel lichamelijk als geestelijk niet) en tja .. dat voelt ze vast.. ;(

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:36

Ohhh onze outfits worden echt BRILJANT!!!! :D :D

Jurkjes met zwarte band bij je borsten, en daaronder een goude soepelvallende plooistof :D :D haha geniaal, verder nog bandjes van knalgoude band. Gouden schmink voor hoofd,armen/benen en gouden haarspray

Voor de mannen hebben we zo'n gouden aladinbroek gemaakt met zwarte band & verder ook gouden schmink!

Zin in!!! :):) :):)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:51

Uhm, als wat gingne jullie ook alweer? :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:49

Paulien, ik herken dat wanneer ik mij geestelijk of lichamelijk niet goed voel ik ook niet lekker rijd. En dan hoeft het paard geen eens eigenwijs te zijn.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:52

*\o/* Ik heb mijn jeansbroek terug aan *\o/*

In gewicht verandert er thans weinig, maar twee weken geleden was ze echt TE klein nu past ze gewoon :D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:59

Als Oscarbeeldje :D :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:37

Noor, Madeir was vandaag best eigenwijs.. van de hoefslag crossen, heel hard gaan rennen.. heb ook niet gegalopeerd. Maar ja. Was ook druk in de bak. Nouja, als ik mij beterder voel gaat het vast ook wel weer beterder :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:41

Maar het druk in de bak zijn hoeft geen excuse te zijn en vind eigenlijk dat je het daar niet mee goed mag praten. Het punt is zij is eigenwijs en dat mag ze niet of het nou druk is in de bak of niet, dus aanpakken zet er desnoods op de volte of stil. Ken namelijk nog een haflinger die dat doet en die is om die reden ook verkocht. Maarja van een afstand kan ik moeilijk beoordelen wat ze precies doet.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:56

Noor, uiteindelijk was ze ook braaf en ging ze keurig over de hoefslag draven op een normale tempo (na veel voltes enzo te hebben gereden). Maar door haar spanning zei mijn instructrice dat we het er beter hier op konden laten. Want het was druk en Madeir schiet dan vanuit de galop van de hoefslag af, waardoor ik de vorige keer er af ben gevlogen omdat ik een botsing had met iemand. Maar goed, ze wist ook mijn angst, en ze zei dat Madeir dat natuurlijk ook voelt. Nouja, het was gewoon beter voor ons allebei om niet te galoperen denk ik. Als het mis was gegaan, durfde ik niet meer te rijden.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:08

Idd paulien, streng zijn! Madeira voelt dat je niet lekker bent en daar profiteert ze van.

Het was een ***dag vandaag.
Ik praat er momenteel liever nog niet over maar het is weer met de klas.
Het was zo erg dat ze op het einde hebben zitten kloppen op de tafels en roepen.
Het ging niet meer, barste in huilen uit en de docent van het lesuur vroeg wat er was.
Vroeg hem ' Waarom doen jullie niets? Je ziet het toch!! en hij zei dat hij er niets aan kon doen.
Heb mijn mentor gesproken, ben met hem naar de ziekenkamer gegaan, mocht mijn moeder bellen en deze mocht afkomen.
Hij ging het lesuur dat volgde met de klas praten.

De directeur is langsgeweest. Daarna de coördinator. Daarna mijn begeleidster(omdat ik slechthorend bent)
Ondertussen was mijn moeder en vriend al aangekomen. We hebben afgesproken dat het zo NIET verder kan, dat alle leerkrachten streng op de hoogte moeten gebracht worden, een paar klasgenoten aangepakt en dat er duidelijke gedragsregels moeten gemaakt worden. Het kan niet meer, deze keer is het te ver gegaan en dat vinden ze ook.

Ben mee naar huis gegaan, ik mis amper iets en mijn mentor ging de notities van een klasgenoot opvragen.
Maar ik denk erover om naar de leerkracht te vragen en of ze het even samen met mij wilt overlopen

Heb 3u geslapen, had helse hoofdpijn, het gaat nu gelukkig wel wat beter.
Ik ben helemaal gedemotiveerd om in de klas te zitten, nog naar school te gaan maar gelukkig lijden mijn resultaten er niet onder

Sorry, moest het ff van me afschrijven :o ;(

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:57

vervelend dat het allemaal zo rot gaat op school Armaris!

Zo, ik heb net 1,5 uur geskypet met vriendinnetje in Maleisie en daarna even bij oma geweest :D

En morgen eerst werken van 11.00 tot 18.00 en daarna door richting tapas en film :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:11

Skype is echt geweldig! Ik probeer mijn omgeving ook wat meer aan de Skype te krijgen dat is wel ideaal als ik straks in de VS zit.

Heb net heerlijk gegeten. Taboulé met (zelf) geroosterde paprika en limoen/knoflook kip. :9

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:16

Belsje schreef:
*\o/* Ik heb mijn jeansbroek terug aan *\o/*

In gewicht verandert er thans weinig, maar twee weken geleden was ze echt TE klein nu past ze gewoon :D

Heb ik ook op de weegschaal is mijn gewicht niks veranderd maar mijn jeans hangt op mijn knieen

de bib uitverkoop was zalig! 23 nieuwe boeken gekocht :+:
Play therapy with sexually abused children
sibling abuse: hidden physical, emotional, and sexual trauma
Child sexual abuse
Men who batter women
bad men do what good men dream
the recovered memory/false memory debate
Therapy for post traumatic stress disorder
Best friends, worst enemies childrens friendships, popularity and social creulty
Personality disorders clinical en social perspectives
Multiple identities & false memories
Anorexia murder en suicide
understanding eating disorders
Trauma en memory
Test & assesment
Relationship management of the borderline patient
Body image (heel handig voor dit topic)
Child and adolescent psychiatrie
practical guide for examination of child neglect/abuse
groep therapy with sexual abused children
your dieting daughter is she dying for attention interessante argumenten voor de jonge dieettopics

En dat voor 23 euro ongelofelijk toch! 1 op zich zat de prijs nog op en die was al 21 euro