Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylhouet

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:00

linky schreef:
Hoe oud is iedereen hier? Allemaal puberende meiden met 3 ons teveel? Is er nog iemand boven de 20 of ben ik zo langzamerhand de enige?
Dit is toch niet normaal meer, zo weinig er gegeten wordt????
Ik had gehoopt dat dit een beetje een serieus topic worden zou..........................

En bedankt Clown
Ik ben 25, de puberteit al enige tijd verlaten, en ik was van plan om wat meer af te vallen dan 3 ons.

Verder ben ik het met je eens dat sommige mensen hier niet verantwoord eten.
Ik denk dan maar: dat kan op langere termijn (maanden en langer) nóóit het gewenste eindresultaat hebben!
Geheid dat je gaat jojo-en. Je lichaam gaat in hongerstand... niet goed!

Er is maar 1 manier van afvallen en dat is: gezond en genoeg eten, snoep en al die andere troep links laten liggen, lekker fruit en andere gezonde tussendoortjes eten, en last but not least: bewegen!

Maar in mijn ogen zijn we hier om elkaar te helpen, en als ik zie hoe bijvoorbeeld Denice hier nu hartstikke positief reageert op de tips die haar worden gegeven, dan is dat toch perfect ?!
Uiteindelijk willen we allemaal lekker in ons vel zitten toch, letterlijk maar ook figuurlijk (dus niet constant met eten bezig zijn in gedachten...) Knipoog !

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:01

linky schreef:
Hoe oud is iedereen hier? Allemaal puberende meiden met 3 ons teveel? Is er nog iemand boven de 20 of ben ik zo langzamerhand de enige?
Ik had gehoopt dat dit een beetje een serieus topic worden zou..........................

Dit was een hartstikke serieus topic hoor, jullie komen allemaal zo binnenvallen. Knipoog Harstikke gezellig, maar niet doen alsof het een nieuw topic is dat nog serieus moet worden...

Ik ben 18 en had overgewicht. Wil de laatste kilo's nu nog kwijt en zit dan op een prima gewicht.
Hoor hier trouwens niemand over een paar onsjes te veel, dus vind dat je een beetje aanvallend overkomt. Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:03

Sylhouet schreef:
Maar in mijn ogen zijn we hier om elkaar te helpen, en als ik zie hoe bijvoorbeeld Denice hier nu hartstikke positief reageert op de tips die haar worden gegeven, dan is dat toch perfect ?!
Uiteindelijk willen we allemaal lekker in ons vel zitten toch, letterlijk maar ook figuurlijk (dus niet constant met eten bezig zijn in gedachten...) Knipoog !

Helemaal mee eens.
Iedereen moet het 'leren', en je kan niet verwachten dat iedereen gelijk precies weet hoeveel hij moet eten etc.
Meeste mensen pakken de tips echt serieus op, fijn! Lachen

En daarbij, ben benieuwd hoeveel van de 'nieuwelingen' er over een paar weken nog overgebleven zijn, zie hier zóveel mensen voorbij komen die zich voorstellen, een weekje posten en dan weer verdwijnen. We blijven altijd weer met hetzelfde clubje over. Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:04

Nou, mijn dag vandaag, heb ook geprobeerd mijn aantal kcal op te vijzelen.
Werd vanmorgen trouwens echt met een rammelende maag wakker, volgens mij is mijn spijsvertering wel goed op gang Haha!

O: yoghurt met 2 eetlepels brinta, geroosterd broodje met pindakaas, kop groene thee
T: mandarijn + sultana
L: 2 broodjes met kokosbrood, banaan, 1 glas sinaassappelsap
T: evergreen, appel
A: hutspot met 2 vegetarische worstjes
T: Kop groene thee.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik nu echt geen honger meer heb Knipoog Dus vanavond maar geen tussendoortje. Morgen ook even wegen. Morgen wordt trouwens waarschijnlijk een slechte dag, ik ga een dagje uit, dus wil ik dan niet overal op letten, neem iig veel fruit mee, ontbijt goed en dan zie ik wel wat ik eet voor lunch en avondeten, zolang het maar gezellig is Clown

Trouwens, ik ben 26 en als je mijn dagindeling ziet, zou ik zelf niet zeggen dat ik echt te weinig eet, wil tussen de 10 en 15 kilo kwijt, 4 zijn er al gerealiseerd

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:04

Verder vind ik... of je nu 3 kilo, 6 kilo, 10 kilo of 35 kilo kwijt wilt raken... uiteindelijk maakt het niet uit en gaat het erom dat je jezelf een gezond eet- en beweegpatroon aanleert Lachen !

Edit: verder ben ik het eens met Mocca. Er zijn hier de afgelopen dagen véél nieuwe en misschien ook wel jonge gezichten bijgekomen.
Dit kwam omdat er een mega-hardlopend topic op MW liep over 10 kg kwijt raken o.i.d. als goed voornemen.
Maar who cares? Als je echt serieus bent, dan blijf je vanzelf in dit topic hangen, en kunnen we elkaar mooi helpen!

Edit 2 (gaat hard hier opeens Clown):
Ik bedoelde Mocca's bericht 3 berichten hier boven, maar het bericht van Mocca dat ze daarna heeft geplaatst, kan ik me ook goed in vinden Haha! !

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:06

sorry linky maar als jij vindt dat er te weinig gegeten wordt dan moet je hier maar niet meer komen iedereen steunt elkaar hier en idd misschien eet iemand de ene dag te weinig en dan de andere dag weer te veel als je af wilt vallen is dit een serieus topic en we `helpen elkaar met tips en ik heb medelijden met alle meiden die echt denken dat ze bij drie ons teveel te dik zijn

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:07

Mocca schreef:
linky schreef:

Dit was een hartstikke serieus topic hoor, jullie komen allemaal zo binnenvallen. Knipoog Harstikke gezellig, maar niet doen alsof het een nieuw topic is dat nog serieus moet worden...

Ik ben 18 en had overgewicht. Wil de laatste kilo's nu nog kwijt en zit dan op een prima gewicht.
Hoor hier trouwens niemand over een paar onsjes te veel, dus vind dat je een beetje aanvallend overkomt. Lachen

Ben ik met je eens Mocca, niet echt een leuke reactie zo idd.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:08

@ Myrdal: mooie dag heb je gehad qua eten!

Mijn maag begint tegenwoordig ook 's ochtends al te werken, ik was nooit zo'n ontbijter, maar nu ik dat wel doe en meer een ritme in mijn eten heb, kan je merken dat je lijf ook aan dat ritme gaat wennen Ja Haha! !

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:09

linky schreef:

Ik ben 25 en hoeveel iedereen kwijt wil maakt volgens mij niet echt uit. Het blijft moeilijk.
Mijn eetgewoonten zijn volgens mij goed te verantwoorden. Als naar iemand met een vinger wil wijzen moet je dat maar even via pm doen lijkt mij.

Deze actie komt de stemming hier niet ten goede..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:12

[/quote]Ik ben 25 en hoeveel iedereen kwijt wil maakt volgens mij niet echt uit. Het blijft moeilijk.
Mijn eetgewoonten zijn volgens mij goed te verantwoorden. Als naar iemand met een vinger wil wijzen moet je dat maar even via pm doen lijkt mij.

Deze actie komt de stemming hier niet ten goede..[/quote]

idd helemaal met je eens dat deze actie niet ten goede komt
Laatst bijgewerkt door ukje op 16-01-07 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:13

Nou goed, ik ben ook een puber die veel te weinig eet Sigaar
Ben 17, over paar maandjes 18 en heb een gezond BMI. Wat niet wil zeggen dat ik een veel gezonder eetpatroon zou willen.
Ik eet ontzettend slecht af en toe, mijn gewicht schommelt ook, het ging weer een paar dagen goed, maar gister en vandaag zijn weer compleet fout gegaan.
Te weinig eten, ik niet, kon ik het maar een keer op een balansdagje ofzo.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:14

Sylhouet schreef:
@ Myrdal: mooie dag heb je gehad qua eten!

Mijn maag begint tegenwoordig ook 's ochtends al te werken, ik was nooit zo'n ontbijter, maar nu ik dat wel doe en meer een ritme in mijn eten heb, kan je merken dat je lijf ook aan dat ritme gaat wennen Ja Haha! !

Ik moet ook eerlijk zeggen, ik neem nu een megazak met eten mee naar mijn werk Haha! En inderdaad, je kunt echt merken dat er nu ritme in zit, mijn lichaam herinnert me er wel aan wanneer ik vergeet te eten Knipoog Ik heb eigenlijk ook niet zo'n zin in lekkers, zit gewoon vol... (bovendien ben ik dol op fruit, dus dat komt mooi uit Clown )

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:27

Planning morgen

8.00: cornflakes met magere yoghurt
10.00: 250 ml Go 0% vet
12.00: 3x knackebrod met 30+ kaas, halva jam en sandwichspread, sinaasappel
14.00: bak yoghurt, sinaasappel
16.00: appel, 2x knackebrod met halva jam
18.15: ?
20.30: yoghurt, appel

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:31

Ik wil even reageren , ik ben 18 en ik probeer gewoon gezond te eten en dat wil ik ook erg graag, dit is bij mij ook het hele idee door gewoon voedzaam gezond te eten een paar kilo kwijt raken een stuk of 6/7 kilo , wel jammer dat er mensen zijn die sommige andere mensen niet willen steunen.

daarom wil ik zeggen STEUN ELKAAR! waar dat nodig is en dan wordt dit een heel leuk topic. niet rot bedoeld overigens

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:31

linky schreef:

Ik ben 19, en ik vind zeker niet dat ik te weinig eet... Zit dagelijks toch wel op 1600 kcal... Ik vind het het belangrijkste dat het gezond blijft...

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:44

Ik heb me vandaag laten gaan. Ik heb 3 mercietjes gehad en twee broodjes bapao. En ik heb er enorm van genoten kan ik zeggen. Twee weken sonja bakkeren heeft een goed resultaat en daarom vond ik dat ik vandaag wel een traktatie verdiend had. Morgen gaan we weer vrolijk verder met sonja.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:45

haha jij ook al mercietjes die zijn ook zo lekker he nouja morgen beter joh das echt neit erg als je eens een keer iets ongezonds tussen al het gezonde door doet hoor

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:51

ik denk dat een uitschieter af en toe niet zo veel schade aanricht, als je maar gewoon zorgt dat je je oude patroon blijft volgen.
ik heb gehoord dat als je lichaam voldoende binnekrijgt aan gezinde dingen, de vette en slechte dingen minder snel worden omgezet in lichaamsvet..

wat niet betekend dat jij lekker moet snopeen natuurlijk!
net een half uurtje gerend en nu een appeltje gegeten. zo douchen, wat water drinken en nog leren en naar mijn bed!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:56

Toch maar mijn dag.. op mn lunch na, heel gezond, alleen voelde ik me zo schuldig over mn lunch dat ik ook geen tussendoortjes heb genomen.
O: 2 bruine broodjes
T: -
L: 6 kipnuggets (250 cal stond op de verpakking), 1 hamburgertje
T: -
A: mie met kipfilet en 200 gram wokgroenten
T: 3 geperste sinaasappels

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:57

Ik heb net ff mijn calorieentabel ingevuld voor vandaag en ik zit op 2065 kkal. Ach morgen beter. Het afvallen ging ook wel snel de laatste tijd. Dat heb ik nog nooit zo meegemaakt. Vorigjaar de hele zomer gerend ter voorbereiding van de 4 mijl van groningen. 3 x per week hardlopen.(opbouwend) en wat denk je.... 0 kilo kwijt. Daar werdt ik niet vrolijk van maar had wel een topconditie.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:11

maar je werd er wel strakker van toch?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:13

Volgens mij was je gewoon een spierbundel!
Spieren zijn zwaarder dan vet. Haha!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:15

seabert, komt dat ook niet doordat er door het trainen vet wordt omgezet in zwaarder wegende spieren?
Of merkte je ook niks aan je figuur (kleding ruimer etc.)?

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:17

Ja dat is zeker waar! Daarom ren ik nog steeds. Alleen niet meer zo vaak en regelmatig. Verder doe ik vrij veel lichaamlijk werk. Ik probeer mijzelf althans aan het werk te zetten met vrij zware werkzaamheden. Vandaag bijvoorbeeld een koppel schapen verweidt met te grote laarzen aan, twee emmers biks mee, lopen door een weiland dat kletsnat was. En dan die schapen die je konstant proberen af te snijden om bij de biks-emmer te kunnen. zucht!
Een blok kuilgras uitelkaar vorken in zo'n kort mogelijke tijd. Zakken zaagsel sjouwen van de ene schuur naar de andere. enz.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:20

Veel lichamelijk werk en bewegen is zeker een pré!
Ik zit de hele dag op kantoor... daarom ben ik dus ook vanaf 1 januari niet alleen gaan afvallen, maar ook gaan hardlopen.
Verder ga ik natuurlijk wel elke dag naar mijn paard en rijd 5 a 6 keer per week.
Op die manier, met het hardlopen erbij, probeer ik ook wat meer in beweging te blijven Lachen !

O ja, heb net nog een mandarijntje en een bak magere yoghurt (200 ml) met muesli gegeten... mèn, wat vult die yoghurt met muesli zeg!
Volgens mij is dat ook wel een goed ontbijt... denk dat het bij mij meer vult dan brood.. misschien maar eens proberen Lachen !
(Als ik 's ochtends tijd heb tenminste... neem altijd brood mee naar m'n werk en ontbijt daar Clown ).