Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Renee1991 schreef:Ik ben al een tijdje stille meelezer, maar nu wil ik toch even reageren
Wij (vriend en ik) eten thuis nagenoeg veganistisch. Dat wil zeggen, mijn vriend helemaal, ik wil nog wel eens een plakje kaas op brood doen of een keer een pak vanille yoghurt halen.
Maar goed, LoveGlove. Wij ontdekken nu heel erg de recepten van Gaz Oakley, hij is nu bezig met een serie eenvoudige eenpansgerechten en allemaal veganistisch en super makkelijk.
Deze pasta is echt onwijs lekker:
[ Video ]
Dit is z'n website (KLIK)
Misschien heb je er wat aan
LoveGlove schreef:Hee. Als mijn ouders op vakantie gaan wil ik zelf gaan koken
Alleen ik heb geen idee wat![]()
Ik ben vegetarisch. Ik ben vooral dol op groenten met rijst of pasta erbij. En ik ben opzoek naar dingen die niet te moeilijk zijn (heb nog nooit echt gekookt behalve op school), met veel proteïnen erin. En evengoed wel gezond. Hebben jullie een paar opties? Want ik ben op internet aan het rondzoeken, maar daar vind ik alleen maar precies wat ik niet wil![]()
Ik ben geen fan van allemaal specerijen en sauzen etc. Ik heb alles het liefst zo puur mogelijk. Dat is dus waar het mis gaat op internet![]()
Iemand leuke ideeën?
mar_fay schreef:Dat boek is top en ik kook er elke dag uit. Het is goed te doen en dat betekent nog meer variatie in ons etenoe bevalt het boek wat je van je gasten hebt gekregen?
Sintara schreef:Dan zou ik de dag van te voren moeten koken, want is een goed idee. Alleen op zaterdag de dag van het buurtfeest heb ik tot nu toe ook nog altijd de wissel van toeristen in mijn gîte gehad. En dat betekent "bouler", → aanpoten en dus geen tijd hebben om te koken en kapot thuis komen.Anders kan je je gewone warme maaltijd 's middags eten, dan kan je op het buurtfeest inderdaad alleen wat brood enzo eten zonder echt het idee te hebben jezelf tekort te doen. De kazen klinken voor mij wel heerlijk trouwens!
tess_84 schreef:Klopt Tessa, dit is de spijker op de kop.En dat valt dus pas echt op als je zelf anders begint te etenVeel mensen staan er gewoon niet bij stil dat het 1) ongezond is en 2) toch wel wat mensen uitsluit.
Citaat:Ik had het imago van veganisten → dat zijn geitenwollen sokken types die zo principieel zijn dat het niet uitmaakt of het wel of niet lekker is.
Jessix schreef:Wie heeft er nog tips voor hartig vegan beleg op brood? Ik ben een beetje klaar met de tomaatjes, komkommer, etc.
pien_2010 schreef:En vers uit de tuin zijn ze nog lekkerder. Mjammie. Vanuit de keuken komen allerlei lekkere geuren van de Inidase chutney.Ik heb 4 kg courgettes erin verwerkt ennog een courgette over en er komen er nog meer aan
![]()