Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:21

Helaas, lekke band :') Ik heb ook geen zin om 'm vandaag te (laten) plakken, dus dan ga ik zelf maar in de keuken staan.
Ik ben overigens in totaal 45 kg kwijt en super trots :D Er mag nog wel wat van af, wil ook vooral droger worden en meer definitie zien kwa spier. Ook zou ik niet klagen als m'n romp wat minder breed zou zijn, maar ik weet niet in hoeverre dat mijn bouw is :)

Nieuw lijstje:

O: 2 Weetabix, 125ml rijstmelk, 125ml water
T: 100gr banaan, grote kop koffie
B: Killer Abs, level 1
L: 2 geroosterde Tarvo boterhammen, 1 gegrilde spicy bean burger, 20gr ei-vrije mayo, 10 gr rucola uit eigen tuin. Bloemkoolpuree van 300gr bloemkool, 50gr haverroom, 50gr vegan mozarella
T: 1 perzik
A: 80gr pipe rigate, 100ml haverroom, 125gr gestoomde tempé, 20gr edelgist, halve ui, knoflook, 25gr rucola uit eigen tuin
T: 1 banaan, 1 perzik, 1 sesam roggecracker, 20gr vegan cream cheese

1969kcal

Eske_B

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:26

O: twee boterhammen
B: 5 minuten fietsen
T: cakedeeg

Planning:
L: 2 of 3 boterhammen
B: met de hond uit
T: Plakje van net gebakken cake
A: Vega schnitzel (eens zien of broerlief het door heeft :+), aardappelen, boontjes

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:27

Jeeeeeezus, zoveel!! Ik kon de before foto's in de rappigheid helaas niet vinden, alleen de after. Maar wat een prestatie. *\o/* *\o/* +:)+ +:)+ Heb gister toevallig obesed zitten kijken, dat is geen hobby maar een hele levenswijze. petje af hoor, vraag me af of ik het op zou kunnen brengen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:28

Heel goed phormicola!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:28

Haha eskegirl, dat is altijd weer geinig.
had vroeger een huisgenootje die altijd zei: " zie je die hoektanden? Die heb ik gekregen om vlees mee te eten!" Daar kwam geen vega in. Tot ik een keer tofu-reepjes had gebakken met kepjap en chilisaus (voor door de mie ofzo) en ik ging douchen. Toen ik terugkwam was de pan leeg!Dus toch wel :9

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:31

Ik wil ook nog eens macaroni met vega gehakt proberen... Lust zelf ook graag een stuk vlees, maar broer is een echte carnivoor. Wij eten nu zo'n 5x per week vlees. Ik wil 1x in de week gaan koken thuis en dan het liefst vegetarisch, is ook gezond :).

Wel grappig danoesje!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:34

het ligt er maar net aan wat je ervan maakt.
Vind dat vegagehakt prima te pruimen, gooi het ook wel eens door lasagne ofzo. Als je wilt minderen zou je ook nog een dagje vis/zeevruchten kunne doen? maak geregeld curry (met o.a cocos, citroengras, koriander en ketjap) en gooi daar in de laatste minuten blokjes witvis of rauwe gepelde garnalen doorheen. je zou ook tofu kunnen nemen! Goed voor de afwisseling..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:37

Kan eens gaan experimenteren!
Eerst maar eens de basis leren, ben 15 dus moeder bepaald meestal wat we eten, maar koken lijkt me erg leuk.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:38

Vindt mams vast niet erg als je af en toe wat kleine dingetjes kookt. Goed, niet te moeilijk recept uitzoeken en maar gewoon proberen. En af en toe mislukt er iets en is het niet te pruimen :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:40

Vast wel, kan gebeuren :p.
Moeders is er wel blij dat ik wat vaker ga koken. Zou graag biologisch kopen maar dat vinden ouders te duur. Dan maar vegetarisch :p.
Broer went er maar aan!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:41

Ik heb wel jaren gedaan over die 45 kilo hoor :)

Eskegirl: Ik ben onwijs fan van tempé en tofu! Dat kun je zelf heerlijk marineren (ketjap en knoflook is het makkelijkst) en dan krokant bakken. Ik ken geen carnivoren die hier niet van smullen, manlief vraagt er vaak om!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:42

Bedankt voor de tip!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:45

Biologisch hoeft niet duur te zijn. Ik haal lang niet alles (behalve spelt-en teffpasta, boekweitmeel en de groente die in de aanbieding is) maar let wel goed op seizoensgroente. Die smaakt niet alleen beter op dat moment (want in het juiste seizoen geoogst) maar is ook vaak goedkoper. Ik kan niet wachten tot ik ooit mijn eigen groentetuin heb...jam, sperzieboontjes en aardbeien!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:46

Jeetje wat knap Phormicola! +:)+ hoe heb je dat gedaan? Levensstijl omgegooit en gaan?

Leuk Eskegirl!
Ik kook ook regelmatig thuis sinds een paar maanden en vind het erg leuk! :)
Omdat ik zelf geen vlees eet kook ik ook meestal vegetarisch. Om te beginnen kun je bijvoorbeeld vega gehakt door de lasagne/wraps ect doen, je broertje zal het verschril waarschijnlijk niet eens proeven! Een vegetarische quiche is ook erg lekker en een goed gevulde bonenschotel is ook erg lekker!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:47

Ah ja, eigen groentetuintje... Misschien kan ik een van de borders in de tuin opeisen...
Toen ik 10 was hadden we schooltuinen, was ook erg leuk!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:48

Lijkt me heerlijk. En het liefst knol dan ook aan huis.
Mijn schoonmoeder was bij de waarzegster geweest (hihi) die vertelde dat wij later ergens gingen wonen met veel groen en stallen dus misschien moet ik toch maar gaan geloven in dit soort zaken:P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:52

Mandy: Met vallen en opstaan :+ Op m'n 8ste heeft m'n vader mij op een dieet gezet en daarna ben ik alleen maar gaan jojo-en. Op m'n 16de woog ik 85 kilo en heb ik mezelf in 3 maanden tijd compleet uitgehongerd naar 70kg. Daarna onwijs veel aangekomen tot 95kg. Mezelf weer uitgehongerd naar 75kg. Uiteindelijk mezelf naar 115kg gevreten en daarna ben ik wat verstandiger gaan diëten, maar nog steeds te weinig gaan eten. Op m'n 24ste ben ik begonnen met koolhydraatarm, daarmee afgevallen tot 75kg, maar ik had nog steeds veel vet. Nu alweer twee jaar een soort van sportvoeding en daarbij natuurlijk sporten en inmiddels weeg ik 70-71kg en ben ik erg veel vet kwijtgeraakt (10%) :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:54

Netjes hoor! Met 115 moet je gewicht toch ook wel echt in de weg zitten? Al zie jij er met je 70 kilo een stuk slanker uit dan ik met mijn 73! Maar je bent waarschijnlijk ook wat langer. Knap knap hoor! Ik ben ook zo'n jojo maar hou het inmiddels al heel wat jaartjes stabiel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:57

Ik ben 1,78m :)

Het zat onwijs in de weg, zowel lichamelijk als geestelijk. Terwijl mijn vriendinnen vriendjes begonnen te krijgen was ik maar een vette homp en zag geen één jongen mij staan natuurlijk :+ Ik ben dan ook een stuk later wat dat soort dingen betreft, maar compenseer met mijn vroege huwelijk _O-

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:58

Jeetje, knap hoor! :D ik had dit trouwens nooit verwacht, omdat jij altijd zulke super lijstjes hebt en zoveel van voeding af weet! Zo zie je maar weer wat een verhaal erachter kan zitten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:59

juist daarom ;)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:29

Jeetje Phor, jij hebt dus een hele geschiedenis met eten. Wat knap dat je nu dan na zoveel jojo'en, toch gezond en verantwoord bent afgevallen! Misschien een hele stomme vraag, maar kun je nog onbezorgd genieten van eten? Of zit dat calorieën tellen, op je gewicht letten, etc er bij jou al zo ingebakken?
Ik merk namelijk aan mezelf dat ik dat best lastig vind. Som zie ik familie/collega/vriendinnen een heel pak stroopwafels of een hele zak snoep wegwerken - dat zou ik dus nooit kunnen. Veel te bang om ervan aan te komen :+

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:31

Grapje het was voor chantal :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:34

Many, merk je ook dat als je verder gezond hebt gegeten dat je jezelf wat meer gunt? of als je lekker fanatiek hebt gesport?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:37

O: bruin broodje vlokken
L: moorkop

Verder tot nog toe twee glaasjes strawberry/orangejuice van coolbest. Als avondeten hebben we sperziebonen, gebakken aardappels en karbonade. Nog weinig gegeten dus, maar veel calorieën...dit is de laatste dag van mijn vakantie :P