Opbinden zou ik niet doen, de kans dat ze door hun gewicht de plant kapot trekken is me te groot. Of je moet de vruchten idd in een kous doen en opbinden ter ondersteuning.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sylver schreef:Hoi iedereen, Ik hoop dat ik hier mag mee praten! Ik lees al een tijdje mee maar heb nu een vraag en misschien kunnen jullie mij helpen! Allereerst pien; het doet mij ook denken aan pompoenen ja! Wij hadden vroeger ook pompoenen en volgens mij lijkt het er wel op. Wij lieten ze echter gewoon op de grond groeien omdat ze best zwaar kunnen worden!
Nu mijn vraag, voor mijn verjaardag dit jaar ga ik een diner geven. Dit wil ik natuurlijk ook vegetarisch doen. Voorgerecht en soep vind ik niet zo lastig, Maar het hoofdgerecht wel. Als vleeseters doe je vaak gewoon een stuk (luxe) vlees of vis met wat bijgerechten zoals groenten en aardappeltjes enzo, Maar iets vega is toch lastiger. Ik wil namelijk wel iets wat je per stuk kan bereiden, Dus liever geen curry of iets wat je in 1 grote pan kookt en vervolgens opschept, ik vind het leuk om echt een mooi opgemaakt bord te hebben. Maar nu komt het, wat dan.. Op internet vind ik veel dingen met paddestoelen of champignons maar dat lust ik zelf niet helaas. Weten jullie iets lekkers, een beetje speciaal en niet al te lastig om te bereiden? Misschien kan ik hier dan wat inspiratie op doen
Sylver schreef:@Pien, recepten zijn altijd welkomIk vind een hartige taart ook altijd erg lekker maar vaak met serveren vallen ze half uit elkaar bij mij
en dat wil ik liever niet riskeren
Gaby schreef:Ik weet niet hoeveel mensen er komen, maar zou je iets met een bloemkool uit de oven of een knolselderij uit de oven kunnen doen? Het is niet per stuk, maar al iets chiquer dan curry.
pien_2010 schreef:Gisteren hierin de buurt het buurtfeest gehad. Super gezellig maar het eten vond ik echt vreselijk. Geen groente, heel erg veel kaas, vettig vlees en zelfs de kant en klaar salades als entrée dreven in de mayonaise. Dus voor mij zo enorm veel verzadigde vetten, dat ik wist dat het een enorme riskante maaltijd was voor mij. Ik heb dus van alles een klein beetje gegeten met vooral stokbrood en 2 stukjes nagerecht gepakt, want dat was heerlijke eigengemaakte taart.
Voor mij was de kroon op al het koken de laatste tijd, dat mijn man op het einde van het feest zei: "Pien, supergezellig dit en we blijven dit gewoon doen. MAAR als het om het eten gaat, begrijp ik eigenlijk nu pas, hoe ontzettend lekker en gezond met al die groentes wij eten de laatste tijd. Ik krijg er steeds meer waardering voor wat je allemaal uit aan het zoeken ben in de keuken. Want zeg nu zelf, eigenlijk was dit een vreselijke maaltijd en super ongezond.".![]()
Dus vanavond gaan we uit het veg boek, een lekkere verse groentemaaltijd maken met de groentes die we hier hebben. Ik verheug me er nu al op.